علائم مهم بارداری

منبع: سیمرغ

150

1399/9/27

12:22


علائم مهم بارداری

اگرنظم در عادت ماهیانه شما به هم خورد و یا فاصله بین یك ماه تا ماه بعدی زیاد شد زیاد مطمئن نشوید كه باردارید اما اگر علائمی ‌از علامتهای .....

نشانه های بارداری را می شناسید؟

ممكن است باردار باشید؟ احتمالا شما تا یك دوره عادت ماهیانه را از دست ندهید به علائم دیگر بارداری توجه نمی‌كنید.

اگرنظم در عادت ماهیانه شما به هم خورد و یا فاصله بین یك ماه تا ماه بعدی زیاد شد زیاد مطمئن نشوید كه باردارید اما اگر علائمی ‌از علامتهای زیر را مشاهده كردید -البته همه خانمها این علائم را ندارند- و در عین حال دوره ماهانه هم قطع شد احتمال بارداری بالاست. تست حاملگی در خانه را امتحان كنید تا مطمئن شوید.

بیشتر بدانید : 8 علامت زودرس بارداری

بیشتر بدانید : علائم داشتن دوقلو در خانم های باردار

10. تورم و دردناكی سینه‌ها

یكی از علائم اولیه بارداری حساس و دردناك شدن سینه هاست كه در اثر افزایش هورمونها رخ می‌دهد. این درد و سوزش شبیه دردی است كه خانمها قبل از شروع عادت ماهیانه آن را تجربه میكنند كه البته شدت آن در دوران حاملگی بیشتر است. از آنجا كه بدن شما پس از سه ماهه اول بارداری خود را با تغییرات هورمونی بدن سازگار میكند این علائم و احساس درد بعد از این سه ماه از بین می‌رود.

بیشتر بدانید : درد سینه ها نشانه ی چیست؟

9. خستگی مفرط

احساس خستگی ناگهانی؟ هیچ كس با اطمینان نمی‌داند كه دلیل این خستگی در شروع دوران بارداری چیست. اما احتمالا افزایش ناگهانی هورمون پروژسترون بر روی راحتی و اسایش شما تاثیر می‌گذارد. پس از گذشت سه ماه اول دوران بارداری و وارد شدن به سه ماهه دوم احساس پر انرژی بودن می‌كنید و این احساس خستگی در شما از بین می‌رود. اگر چه خستگی در اواخر دوران بارداری ناشی از اضافه وزن و بعضی ناراحتی‌های معمولی این دوران باعث اختلال در خواب شبانه می‌شود.

8. خونریزی بعضی از خانمها

در حدود 11 یا 12 روز بعد از آبستنی خونریزی مهبلی پیدا می‌كنند. (نزدیك به زمان قطع یك دوره عادت ماهیانه) این خونریزی ممكن است در اثر بارور شدن تخمك پنهان شده در پوشش خونی درون رحم یا زهدان باشد كه حدود 6 روز بعد از لقاح اتفاق می‌افتد. البته هیچ كس هنوز از دلیل آن مطمئن نیست.

7. حالت تهوع و یا استفراغ

 اكثر خانمها تا یك ماه بعد از بارداری از حالت تهوع صبحگاهی شكایتی ندارند. اما بعضی از انها كمی ‌زودتر به این حالت می‌رسند. البته نه فقط در هنگام صبح. این یك مسئله‌ای است كه در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق می‌افتد. تقریبا نیمی‌از خانمها پس از وارد شدن به سه ماهه دوم بارداری از این حالت رهایی می‌یابند. و بقیه در ماههای دیگر با این مسئله روبرو می‌شوند.

6. افزایش حساسیت به بوها

 اگر شما به تازگی باردار شده اید عادی است كه از بوی كالباس یا قهوه و یا حتی بوهای خوش احساس بیزاری كنید. اگر چه هنوز هیچ كس مطمئن نیست چرا اما این تغییرات امكان دارد بر اثر افزایش مقدار هورمون استروژن در سیستم بدن باشد. شاید در این مدت غذاهای خاصی كه مورد علاقه شما بوده ناگهان برایتان مشمئز كننده شوند.

5. ورم شكمی

‌تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممكن است باعث احساس ورم مثل زمان شروع دوران عادت ماهیانه شود به همین دلیل حتی زمانی كه هنوز رحم شما بزرگ نشده است لباسهایتان برایتان تنگ شود.

4. تكرر ادرار

 در اوایل بارداری امكان دارد برای رفتن به دستشویی عجله كنید. چرا؟ زیرا در این زمان میزان خون و مایعات بدن افزایش می‌یابد كه باعث تولید مایعات بیشتر در كلیه شده و درنتیجه به مثانه فشار آورده و باعث تكرر ادرار می‌شود. این علامت تقریبا در 6 هفته اول سه ماهه اول شروع شده و با پیشرفت بارداری و بزرگتر شدن جنین فشار بر مثانه هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بدانید : چرا تند تند دستشویی می روم؟

 3. قطع شدن دوره عادت ماهیانه

اگر شما از آن دسته خانمهایی هستید كه دوره ماهیانه منظمی ‌دارید پس به محض قطع شدن دوره در یك زمان تست بارداری بدهید. اما اگر از آن دسته‌اید كه دوره منظمی ‌ندارند به نشانه‌های دیگر هم توجه داشته باشید.

2. افزایش دمای بدن

 اگر نموداری از روند دمای بدنتان تهیه كنید متوجه می‌شوید كه در طول 18 شبانه روز دمای بدن شما به طور تصاعدی بالا رفته است.

 جواب آزمایش مثبت بعضی از تست كننده های بارداری در منزل دقیق نیستند و باید هفته‌ای بعد از اولین وقفه در دوره عادت ماهیانه آن را امتحان كرد. بنابراین امكان دارد در ابتدا جواب منفی بگیرید. وقتی كه جواب مثبت گرفتید با پزشك خود مشورت كنید و در ضمن فراموش نكنید كه مدام وضعیت فرزندتان را بررسی كرده و از آن گزارش تهیه كنید.

بیشتر بدانید : 7 زنگ خطر در اوایل بارداری

بیشتر بدانید : در ماه دوم بارداری حواستان به این موارد باشد

بیشتر بدانید : خانم های باردار این علائم را جدی بگیرند! ممکن است خطرناک باشند

بیشتر بدانید : خونریزی در دوران بارداری

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ
seemorgh.com/health

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو