دورخیز زن شگفت انگیز برای رکورد زدن در افتتاحیه/ گل گدوت سینما را نجات می‌دهد؟

منبع: ایران آرت

92

1399/9/28

13:02


گل گدوت ستاره هالیوود به زودی با قسمت دوم "زن شگفت‌انگیز" راهی سینماها خواهد شد تا گیشه ضعیف این روزهای جهان اندکی تکان بخورد.

ایران آرت: فیلم "زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴"  دی‌سی و برادران وارنر از چهارشنبه ۱۶ دسامبر به صورت محدود در بازارهایی مانند اندونزی، پرتغال و بریتانیا افتتاح خواهد شد، هرچند که محدودیت‌های جدیدی در سینماهای لندن اعمال شده است. 

در مجموع این فیلم تا دو روز آینده در ۳۲ بازار از جمله برزیل، مکزیک، تایوان، اسپانیا، ژاپن و چین روی پرده خواهد رفت. مهم‌ترین بازارهایی که در حال حاضر از این افتتاحیه‌ی جهانی بازمی‌مانند، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند خواهند بود که سالن‌های سینما در آن‌ها بسته است.

همچون فیلم "تنت" (Tenet)، در این شرایط بی‌سابقه پیش‌بینی بسیار دشوار است. اما منابع نزدیک به فیلم تخمین می‌زنند که فروش این عنوان ابرقهرمانی به کارگردانی "پتی جنکینز" و بازی "گل گدوت"، "کریس پاین" و "پدرو پاسکال" از ۶۰ میلیون دلار گذر کند. قسمت اول "زن شگفت‌انگیز" در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۳ میلیون دلار در افتتاحیه فروخت و در نهایت به فروش بین‌المللی ۴۰۹.۴ میلیون دلاری و فروش جهانی ۸۲۲ میلیون دلاری رسید.

"زن شگفت‌انگیز" اول در بازار چین ۹۰.۵ میلیون دلار کسب کرد، در حالی که انتظار می‌رود قسمت دوم حدود ۴۰ میلیون دلار از این کشور به دست آورد. بازار چین در ماه‌های اخیر شرایط مساعدی پیدا کرده اما این نگرانی وجود دارد که فیلم‌های داخلی مجالی به "زن شگفت‌انگیز" ندهند.

به گزارش ۳۰نما چین اخیراً "نجات" (The Rescue) را در مقابل "زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴" قرار داده است. بلیت‌های این فیلم چینی از جمعه گذشته پیش‌فروش شده، اما شنیده می‌شود که واکنش‌ها نسبت به این عنوان چندان مثبت نبوده است. با توجه به اینکه "زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴" اولین عنوان ابرقهرمانی سال ۲۰۲۰ در بازار چین است، دلایلی برای امیدواری وجود دارد. این دنباله ۹۰ درصد سینماهای آیمکس را در اختیار دارد، در حالی که ۱۰ درصد سهم "نجات" است. "زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴" در حال حاضر از "راتن تومیتوز" امتیاز ۸۹ درصد دریافت کرده است.

بزریل پرفروش‌ترین بازار قسمت اول "زن شگفت‌انگیز" بود اما امروز تنها ۶۴ درصد سینماهای این کشور بازگشایی شده‌اند. در بریتانیا، اغلب سینماهای سینه‌ورلد فعالیت نمی‌کنند. در سال ۲۰۱۷، "زن شگفت‌انگیز" در بریتانیا ۶.۷ در افتتاحیه و در مجموع ۲۸ میلیون دلار فروخته بود.

مانع دیگر پیش روی "زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴" برای تکرار موفقیت‌های سه سال قبل، انتشار دنباله در شبکه‌ی HBO Max همزمان با اکران در سالن‌های سینماست. این فیلم ۲۵ دسامبر به این شبکه می‌رود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو