امام جمعه تهران: اگر افراد نادرست را به عنوان الگو برگزینید، به جهنم می‌روید

منبع: برترین ها

88

1399/9/28

17:18


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهداف متعالی الهی از خلق جهان هستی گفت: انسان ها به سوی سعادت در حرکت هستند، اما اگر راه را اشتباهی رفته و افراد نادرست را به عنوان الگو برگزینند بدون شک دچار خسران شده و وارد جهنم می شوند.

پایگاه خبری انتخاب : کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به اهداف متعالی الهی از خلق جهان هستی گفت: انسان ها به سوی سعادت در حرکت هستند، اما اگر راه را اشتباهی رفته و افراد نادرست را به عنوان الگو برگزینند بدون شک دچار خسران شده و وارد جهنم می شوند.

وی با اشاره به اینکه انسان در قیامت نتیجه اعمال خود را خواهد دید، ادامه داد: انسان برای اینکه در آخرت دچار عذاب نشود باید بار گناهان خود را سبک کرده، مسؤولیت پذیر باشد و در راستای عمل صالح گام بردارد.

آیت الله صدیقی در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس روایات، هرگاه گناهان و ظلم ها و بداخلاقی های بشر زیاد می شود بلاهای جدید بر آنها فرو می آید، بیان کرد: امروز امیدواریم که بشریت واکسن کرونا را بسازد و این بیماری را درمان کند، اما باید دانست که اگر خودمان را اصلاح نکنیم یک ویروس دیگر می آید و جهان بشری را به هم می ریزد.

امام جمعه موقت تهران یکی از پناهگاه های موجود در مواجهه با ابتلائات، دعا، مناجات و تضرع به درگاه الهی است، مطرح کرد: ما در آماج بلا باید به درگاه خداوند پناه ببریم تا با دست عنایت خود ما را از گرفتاری ها نجات دهد.

وی راه های سعادت، رشد، پیشرفت و رستگاری کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: کار و تلاش، قطع امید از بیگانه، خودکفایی، دوری از طمع، پرهیز از ناامیدی، استقلال، عزت، تکیه بر توان درونی و اقامه نماز از جمله عوامل عزت و پیشرفت است.

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه چشم دوختن به بیگانه اهانت به مردم است، اضافه کرد: مگر مردم نمی توانند کشور خود را اداره کنند؟ حتما باید آقا بالاسر داشته باشند؟ مسؤولان باید بر ظرفیت های درونی تکیه کرده و از بیگانگان قطع امید کنند.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت توجه همه مردم و مسؤولان به توصیه های دلسوزانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تأکید کرد و گفت: امروز همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان نباید با سخان و اعمال و رفتار خود دوقطبی سازی کنند و دشمنان کشور را شاد نکنند؛ دشمنان از ما هیچگاه خشنود نمی شوند تا دست از اعتقاداتمان برداریم.

وی با انتقاد از گرانی ها، تورم، بی ثباتی و واردات بی رویه تصریح کرد: مسؤولان نسخه های بیگانه را الگوی اقتصادی جامعه قرار ندهند و هر آنچه برای خود می پسندند برای مردم هم بخواهند و به جنوب شهری ها و محرومان توجه داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو