نظامیان رژیم صهیونیستی امروز در مناطق مختلف کرانه باختری به سمت راهپیمایی مسالمت آمیز مردم یا دیگر شهروندان فلسطینی حمله کرده و ده‌ها نفر را مجروح کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز یک راهپیمایی مسالمت آمیز ضد شهرک سازی را که توسط شهروندان فلسطینی در روستای «المغیر» در شمال شرق رام الله برگزار شده بود، سرکوب کردند.

به گفته منابع محلی و شاهدان عینی، شماری از شهرک نشینان، تحت پشتیبانی نظامیان رژیم اشغالگر به سمت خبرنگاران گلوله واقعی شلیک کردند و همچنین به سمت شهروندان فلسطینی که از وسط روستا به سمت منطقه راس التین از توابع روستای کفرمالک در شرق رام الله در حال راهپیمایی بودند، حمله کردند.

این راهپیمایی در محکومیت تصمیم رژیم اشغالگر برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در زمین‌های فلسطینی برگزار شده بود.

روستای المغیر خیلی اوقات مورد حمله رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن قرار می‌گیرد. نظامیان صهیونیست اخیرا هم یک کودک ۱۳ ساله فلسطینی اهل آنجا را به شهادت رساندند.

شهرک‌نشینان صهیونیست با هدف تسلط بر اراضی المغیر با پشتیبانی نظامیان صهیونیست به آنجا حمله می‌کنند.

خبرگزاری فلسطینی (وفا) اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در جریان درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی در روستای کفرمالک به ضرب گلوله پلاستیکی به سمت صورتش زخمی و به درمانگاه روستا و سپس بیمارستان شهر رام الله منتقل شد.

شهرک نشینان صهیونیست امروز با سلاح و سگ‌های پلیسی به راهپیمایی مسالمت آمیز مردم در منطقه راس التین حمله کردند.

در منطقه «باب الزاویه» شهر الخلیل هم، ده‌ها شهروند فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر با رفتن به روی پشت بام خانه‌های مردم در منطقه باب الزاویه از آنجا به سمت اهالی، گلوله‌های پلاستیکی، بمب صوتی و گازاشک آور شلیک کردند که به آسیب دیدن ده‌ها نفر آنها منجر شد.

نظامیان رژیم اشغالگر امروز جمعه همچنین به راهپیمایی مسالمت آمیز و هفتگی شهروندان فلسطینی در شهرک «سلفیت» حمله کردند و مانع رسیدن آنها به اراضی خود در منطقه الراس در غرب این شهر شدند.

نظامیان صهیونیستی با ایجاد پست‌های نظامی در منطقه، تدابیر نظامی شدیدی را در آنجا وضع کردند و مانع رسیدن اهالی به اراضی مصادره شده آنها توسط صهیونیست‌ها شدند.

«عبدالستار عواد»، مسئول جنبش فتح در منطقه سلفیت گفت که برنامه‌های هفتگی در رد شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی ادامه خواهدداشت و اهالی آنجا همه نقشه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین را ناکام خواهند گذاشت.

شهرک نشینان شهرک «معالیه لیونا» امروز جمعه با پشتیبانی نظامیان صهیونیست به منطقه «خان اللبن» در روستای «اللبن الشرقیه» در جنوب جنین حمله کردند و شبکه آبرسانی آنجا را تخریب و درخت‌های پرتقال را شکستند.

منطقه خان اللبن نیز مورد حمله روزانه شهرک نشینانی است که به دنبال تسلط بر زمین های آنجا هستند.

نظامیان رژیم اشغالگر هم صبح امروز جمعه به شهر «جنین» و اردوگاه آنجا حمله کرده و یک پست نظامی در نزدیکی شهرک جبع در جنوب شهر جنین ایجاد کردند.

به دنبال آن نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی درگیر شده و به سمت آنجا بمب صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند که شماری از آنها را دچار حالت خفگی کرد.

انتهای پیام/.