طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای خوشمزه با سس گوجه فرنگی

کباب تابه ای یکی از غذاهای خوشمزه بین المللی است که در کشورهای آسیایی با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. کباب تابه ای ترکیه ای هم مانند کباب تابه ای ایرانی طعمی فوق العاده خوشمزه دارد و تنها تفاوت این کباب با کباب تابه ایرانی در مواد و چاشنی های استفاده شده در این کباب می باشد. در این کباب تابه ای ترکیه ای علاوه بر پیاز از فلفل سبز و فلفل دلمه ای هم استفاده می شود که باعث می شود این کباب طعم خاصی و بسیار خوشمزه ای داشته باشد.به دلیل اینکه در کباب تابه ای ترکیه ای از زنجبیل استفاده می شود طعمی این کباب کمی تند و تیز است و می توانیم به سلیقه خود مقدار زنجبیل را کاهش دهیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکیه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد متوسط
گشنیز۱ دسته متوسط
نمک۱ قاشق چایخوری
زنجبیل۱ قاشق چایخوری
سماق¼ قاشق چایخوری
زیره سبز¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
مواد لازم سس کباب
گوجه فرنگی۴ عدد
آب گوشت½لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کباب تابه ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای به روش ترکیه ای ابتدا پیازها را به همراه سیر، فلفل و فلفل دلمه ای با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم. حالا مواد رنده شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل قرمز، زیره، پودر سماق، زنجبیل و نمک به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی مواد می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس مایه کباب را به صورت تکه های کوچک مانند کتلت، یا به صورت یک تکه در کف تابه قرار می دهیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی بپزد. پس از اینکه کباب ها آماده شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم و به سراغ آماده کردن سس کباب می رویم.

مرحله ششم

برای تهیه سس کباب ابتدا کره را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ذوب شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به همراه آب گوشت به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. حالا باید کمی صبر کنیم تا سس کمی غلیظ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس غلیظ شد، کباب های سرخ شده را درون سس قرار می دهیم و اجازه می دهیم سس به خوبی جذب کباب ها شود. کمی زمان می دهیم تا سس به طور کامل غلیظ شود و آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله نهم

پس از اینکه سس به خوبی غلیظ شد، کباب تابه ای را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم. در ادامه سس گوجه فرنگی را نیز به ظرف اضافه می کنیم، سپس کباب تابه ای را به سلیقه خود به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.