پرایمر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟


منبع: آرگا

127

1399/9/29

23:20


معرفی انواع پرایمر صورت برای پوست های خشک و چرب و … نحوه استفاده از پرایمر و کاربرد این محصول بهداشتی پراستفاده را در این مطلب گردآوری کرده ایم که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را بدست آورید.

پرایمر از انواع محصولات آرایشی پرکاربرد است و اگر شما تمایل دارید میکاپ یکدست و جذابی داشته باشید بهتر است از پرایمر صورت استفاده کنید همچنین این نوع محصول آرایشی برای مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی کاربردهای پرایمر صورت

پرایمر باعث می شود تا پوست شما صاف و شاداب به نظر برسد و علاوه بر این مواد آرایشی نظیر کرم پودر و پنکک و … بهتر روی پوست بنشینند و در نتیجه شما ظاهری متفاوت و جذاب تر داشته باشید.

نحوه استفاده از پرایمر

نحوه انتخاب پرایمر برای پوست

قبل از انجام آرایش بهتر است پوست را زیرسازی کنید که برای زیرسازی آرایشی پوست از پرایمر استفاده می شود و این محصول آرایشی باعث می شود تا بافتی یکسان روی پوست شما ایجاد شود و در نتیجه آرایش تان حرفه ای تر به نظر برسد همچنین پرایمر باعث می شود تا میکاپ درخشندگی و جلا بیشتری داشته باشید و در نتیجه زیبایی شما چند برابر می شود.

ممکن است برخی از قسمت های پوست به دلیل وجود لک و جوش و … از بقیه قسمت ها تیره تر باشد که در این صورت بهتر است شما برای رفع این نقص در پوست خود از پرایمر استفاده نمایید. پرایمر دارای خاصیت ضد چروک و رفع تیرگی پوست و نرم کنندگی پوست می باشد.

توجه داشته باشید که بهتر است پرایمر را با توجه به جنس پوست خود انتخاب نمایید. پرایمر آب رسان برای پوست خشک مناسب است و اگر شما دارای پوست چرب هستید بهتر است از پرایمر مات کننده استفاده نمایید تا چربی اضافه پوست تان گرفته شود و از ایجاد برق روی پوست جلوگیری شود.

پرایمر برای پوست های مختلف

اگر پوست تان حساس می باشد بهتر است از پرایمر ساده استفاده نمایید زیرا در تهیه این نوع پرایمر از ترکیبات تحریک زا کمتری استفاده می شود. اگر پوست شما سالخورده می باشد بهتر است از پرایمرهای مغذی استفاده نمایید زیرا این نوع پرایمرها حاوی ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان می باشند. اگر پوست شما نرمال و طبیعی است می توانید از پرایمرهایی که دارای جلوه نسبتا براق هستند استفاده نمایید تا ظاهری شاداب تر داشته باشید.

برای پوست مختلط نیز از پرایمرهای مات کننده و آبرسان به شکل مختلط استفاده می شود زیرا پرایمر مات کننده چربی پوست را کنترل می کند و پرایمر آبرسان نیز باعث می شود تا مشکل نقاط خشک پوست برطرف شود.

اگر پوست شما دارای آکنه می باشد بهتر است برای زیرسازی آن از پرایمر ملایم استفاده نمایید همچنین پرایمرهایی که دارای ویتامین E , A هستند برای کمک به التیام و مرطوب سازی پوست موثر می باشند.

نحوه استفاده از پرایمر پوست

اگر شما تمایل دارید منافذ بزرگ و خط های ریز موجود در پوست خود را محو کنید بهتر است از پرایمر کاهنده منافذ استفاده نمایید.

برای زیرسازی آرایش چشم ها می توانید از پرایمر مخصوص میکاپ چشم استفاده کنید که از این نوع پرایمر روی پلک چشم ها استفاده می شود و استفاده از این نوع پرایمر باعث می شود تا سایه چشم هایتان به مدت طولانی روی پلک چشم ها بمانند.

زیرسازی پلک چشم با پرایمر

نحوه انتخاب رنگ پرایمر

۱.پرایمر سبز

پرایمر سبز برای متعادل سازی و کاهش قرمزی پوست موثر است.

۲. پرایمر بنفش

پرایمر بنفش برای پوست هایی که دارای ته رنگ زرد می باشند انتخابی مناسب می باشد.

پرایمر صورت

۳. پرایمرهای صورتی

پرایمرهای صورتی دارای اثر رژگونه مانندی می باشند و اگر شما پوستی شاداب دارید بهتر است از این نوع پرایمر استفاده نمایید.

۴. پرایمر زرد

از پرایمر زرد می توانید برای پوشاندن رگ های آبی پوست استفاده نمایید.

۵. پرایمر هلویی

از پرایمر هلویی برای پوشاندن تیرگی ها استفاده می گردد.

زیرسازی پوست با پرایمر

نحوه استفاده از پرایمر

۱.قبل از استفاده از پرایمر ابتدا پوست خود را به خوبی بشویید تا تمیز شود.

۲. بعد از خشک کردن پوست مقداری پرایمر روی پوست قرار دهید و به کمک نوک انگشتان پرایمر را روی پوست پخش نمایید. می توانید ابتدا مرطوب کننده بزنید سپس از پرایمر استفاده نمایید ولی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی پرایمر نیازی به استفاده از مرطوب کننده نمی باشد.

۳. اگر تمایل دارید آرایش طبیعی و ملایمی داشته باشید بهتر است پرایمر را با کرم پودر ترکیب نمایید و روی پوست بزنید همچنین می توانید ابتدا روی پوست پرایمر بزنید سپس کرم پودر را روی پوست پخش کنید.

نحوه استفاده از پرایمر برای پوست های مختلف

در این مطلب به بررسی ویژگی های پرایمر پوست پرداختیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو