بازیگر خانه به دوش: هنوز طلبکارم

منبع: ایران آرت

99

1399/9/30

08:44


غلامحسین لطفی که این روزها خانه‌نشین شده، با اشاره به وضعیت جسمانی‌اش که او را مدتی‌ست خانه‌نشین کرده، از بی‌مهری‌ها و کم‌توجهی‌ها به خودش گلایه کرد.

ایران آرت: غلامحسین لطفی (کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون) با اشاره به وضعیت این روزهای کاری و زندگی‌اش گفت: در طول این ۱۵ سال چند مورد به صورت پراکنده و چند سکانس کوتاه کار کردم که نمی‌توانم بگویم کار مستمر و ادامه‌داری انجام دادم. 

وی افزود: هشت نه سال پیش سر یک سریال از بلندی افتادم در داخل استخر خالی از آب و کمر و پایم مجروح شد. ابتدا بعد از یک درمان معمولی خوب شد اما مجدد دردها و مشکلات برگشت و مجبور شدم عمل کنم. پارسال در اوج درگیری با این بیماری که خودم را آماده جراحی دوم می‌کردم، فیلم "نارگیل" که در ژانر کودک است برای بازی به من پیشنهاد شد که با اینکه نمی‌توانستم راه بروم و با کمک بچه خواهرم حرکت می‌کردم، می‌آمدم تهران و فیلمبرداری می‌کردیم و دوباره برمی‌گشتم قزوین. چون دیدم حضورم در فیلم طولانی شد یک خانه در تهران اجاره کردم تا فیلمبرداری تمام شود زیرا شش هفت سالی هست که خانه‌ام را در تهران فروختم و به قزوین آمدم.

به گزارش ایلنا وی با بیان اینکه هیچ صنف واحدی برای حمایت از هنرمندان وجود ندارد و هیچ ساز و کار درستی برای حمایت از افرادی که در هنگام کار آسیب می‌بینند وجود ندارد، گفت: الان در آمریکا یک بازیگر وقتی یک فیلم بازی کند حتی اگر تا آخر عمر هم فلج شود از محل فروش همان یک فیلم تا آخر عمر به حساب او پول واریز می‌کنند و زندگی‌اش هیچ مشکلی نخواهد داشت. من این همه فیلم در تلویزیون و سینما بازی کردم و معروف‌ترینش هم سریال "خانه به دوش" است که هر سال ماه رمضان پخش می‌شود اما باورتان می‌شود من هنوز از این سریال طلبکارم؟ این یک رفتار غلط در تلویزیون است که در هر سریالی که بازی کردیم آخرین قسط پرداخت نمی‌شود و همیشه ما از کارها طلبکار هستیم.

این کارگردان پیشکسوت تلویزیون در ادامه گفت: هیچکس دلش به حال دیگری نمی‌سوزد. ما بیمه نیستیم، تا امروز نزدیک ۴۵ میلیون تومان تا الان برای پاهایم خرج کردم. موسسه هنرمندان پیشکسوت هم ماهی ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومان به همه هنرمندان کمک می‌کند که خیلی رقم ناچیزی است. بیمه تکمیلی هم مثلا در عمل اولم که ۱۲ میلیون تومان بود ۲ میلیون تومانش را پرداخت کرد. تازه چون من کارمند ارشاد هستم این ۲ میلیون تومان را دادند و الا همین را هم نمی‌دادند. الان اکثر بچه‌ها چون کارمند جایی نیستند بیمه تکمیلی پول درمانشان را به خوبی نمی‌دهد.

کارگردان سریال خاطره‌انگیز "آینه" با بیان اینکه هیچ وقت به مدیران تلویزیون مراجعه نخواهد کرد، گفت: من در طول زندگی‌ام هیچ وقت این کار را نکردم. یک زمانی سریال "آینه" را برای تلویزیون می‌ساختم که دوشنبه‌ها خیابان‌ها خلوت می‌شد و مردم به تماشای سریال می‌نشستند. حتی از دفتر امام خمینی (ره) دو سه تا تقدیرنامه برایم فرستادند و آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه از سریال تعریف کرد ولی مدیران تلویزیون اصلا کاری نکردند. همه به من گفتند نون‌ات تو روغنه با این سریالی که ساختی اما الان چند سال از آن موقع می‌گذرد؟ یک نفر از مدیران تلویزیون به من نگفت خسته نباشی. هر چی بعد از آن کار بردیم بدون اینکه بخوانند رد کردند. چرا تا امروز سریال "خانه به دوش" را هشتصد مرتبه پخش کردند؟ چون در ده سال اخیر به غیر از سریال پایتخت هیچ کدام از سریال‌ها قابل دفاع نبود و مجبور بودند به سریال‌های قدیمی رو بیاورند. من دو سال پیش دکترای بازیگری و کارگردانی گرفتم. برای چی با این همه سابقه و تحصیلات باید خانه‌نشین بشوم؟ 

لطفی با اشاره به اینکه نباید تمام مشکلات کشور را گردن کرونا بیندازیم، گفت: همه چیز را گردن کرونا نیندازید. کرونا دو سال قبل که نبود ولی وضعیت ما همین بود. یک سال دیگر کرونا می‌رود و باز هم وضع ما همین است. اتفاقا کرونا خوبی‌های زیادی هم داشت. مردم بیشتر مواظب خودشان شدند و یکسری چیزها را رعایت کردند. 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو