سونی و مایکروسافت تولید کنسول در چین را کاهش می‌دهند

منبع: آسمونی

110

1398/4/18

14:37


سونی، مایکروسافت و سایر شرکت‌های تکنولوژی به دنبال کاهش تولیدات خود در کشور چین هستند.

مدتی است که ترامپ و شی جین پینگ، به‌ترتیب رئیس جمهور آمریکا و چین، در نشست اخیر خود آتش بس اعلام کردند و فعلا شاهد اعمال تعرفه‌های اقتصادی جدید برای کالاهای چینی نیستیم. بااین‌حال،  SONY و  Microsoft به‌همراه سایر شرکت‌های سخت‌افزاری تصمیم دارند حجم تولید خود را در چین کاهش دهند. طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی سونی و مایکروسافت به دنبال کاهش تولید کنسول‌های خود در چین هستند. اقتصاددان‌ها بر این عقیده هستند که برخلاف اتفاقات رخ داده، این جنگ اقتصادی در آینده نزدیک تمام نمی‌شود.

چین بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات  کامپیوتر و گوشی‌های موبایل در جهان به‌حساب می‌آید، اما تعرفه‌های ترامپ باعث شده است تا شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی به فکر انتقال خط تولید خود به مناطق دیگر باشند. این در حالی است که چندی پیش هم سونی، مایکروسافت و نینتندو نامه‌ای را برای لغو تعرفه‌های درنظر گرفته شده منتشر کردند که در جریان آن اعلام شده بود که ۹۶ درصد کنسول‌های بازی فروخته شده در سال ۲۰۱۸ در آمریکا، در چین تولید شده‌اند.

همچنین بعضی از منابع اعلام کرده‌اند که شرکت‌هایی نظیر ایسر، لنوو و Asutek در حال ارزیابی برای انتقال تولیدات خود به یک منطقه‌ی دیگر هستند. همچنین چندی پیش اعلام شد که نینتندو در نظر دارد حجم تولید نینتندو سوییچ در چین را کاهش دهد. در انتها یک مدیر اجرایی زنجیره تامین دراین‌باره می‌گوید:

با توجه به اهمیت بازار آمریکا، این صنعت رضایت کلی دارد که میانگین ۳۰ درصد از تولیدات خارج از چین انجام شوند. همه باید به یک برنامه مشخص برسند.

 

0/5 ( 0 نظر )


منبع : IGN

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو