پاریس، میزبان بزرگترین نمایشگاه عکس «وارهول»

منبع: برترین ها

79

1399/9/30

12:39


بزرگترین نمایشگاه از عکس‌های «اندی وارهول»، هنرمند و عکاس معروف آمریکایی، ماه آینده در پایتخت فرانسه برپا می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: بزرگترین نمایشگاه از عکس‌های «اندی وارهول»، هنرمند و عکاس معروف آمریکایی، ماه آینده در پایتخت فرانسه برپا می‌شود.
 

پاریس، میزبان بزرگترین نمایشگاه عکس «وارهول»

 
به گزارش مجله هایپ بیست (Hypebeast)، گالری ایتالیایی (Galleria Italienne) از برنامه‌های خود برای برگزاری بزرگترین نمایشگاه عکس اندی وارهول در شهر پاریس خبر داد.
 
این نمایشگاه که اندی وارهول: عکس‌های فوری/ Andy Warhol: Instantanés نام دارد، مضامین و تکنیک‌های به کار رفته در آثار این هنرمند و عکاس پرکار آمریکایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
نمایشگاه مذکور از لحاظ مضمون آثار به بخش‌های مختلف تقسیم شده و از عکس‌های پولاروید و پرتره وارهول گرفته تا آثار کمتر شناخته شده وی چون عکس‌های چاپی از فیلم و هنر میکس-مدیا (استفاده از ترکیبی از متریال و ابزارهای هنری مختلف) را در برمی‌گیرد. یکی از بخش‌های برجسته این نمایشگاه عکس‌های دوخت خورده (stitched photographs) وارهول هستند که در آنها تصاویر چاپی سیاه و سفید با استفاده از نخ به هم متصل شده‌اند.
 

پاریس، میزبان بزرگترین نمایشگاه عکس «وارهول»

 
گالری ایتالیایی پاریس درباره این عکس‌های خاص می‌گوید: (عکس‌های دوخت خورده) اوج کار عکاسی وارهول بودند که در آخرین نمایشگاه وی در ژانویه سال ۱۹۸۷، تنها ۶ هفته پیش از مرگش، به نمایش گذاشته شدند.
 

پاریس، میزبان بزرگترین نمایشگاه عکس «وارهول»

 
نمایشگاه اندی وارهول: عکس‌های فوری از ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ۹۹) در پاریس برپا می‌شود و تا ۱۳ مارس ۲۰۲۱ (۲۳ اسفند ۹۹) ادامه خواهد داشت.
 
اندی وارهول هنرمند، نویسنده، عکاس و فیلمساز معروف آمریکایی ۶ اوت ۱۹۲۸ به عنوان فرزند سوم یک خانواده مهاجر اهل اسلواکی، در پیتسبورگ پنسیلوانیا متولد شد. وی که از بنیانگذاران پاپ آرت و پیرو تکثرگرایی در فلسفه پست مدرن بود، در واکنش به اکسپرسونیست انتزاعی و به چالش کشیدن مصرف‌گرایی تلاش می‌کرد مضامین سطحی و عامیانه را وارد هنر کرده و آن را به بستری برای حمله به قداست هنر ناب تبدیل کند. وارهول در همین راستا خط تولید آثار هنری را در کارخانه-استودیوی خود به راه انداخت که در آن تصاویر کنسروهای کمپبیل، روزنامه‌ها و بطری‌های کوکاکولا با استفاده از چاپ سیلک در تعداد بالا چاپ و به نمایش گذاشته می‌شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو