قیمت انواع گل برای شب یلدا اعلام شد

منبع: برترین ها

69

1399/9/30

17:48


رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: مردم از فروشگاه‌های مجازی که جواز کسب از سوی اتحادیه ندارند، گل و گیاه نخرند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: مردم از فروشگاه‌های مجازی که جواز کسب از سوی اتحادیه ندارند، گل و گیاه نخرند.

شاهرخی در خصوص بازار فروش گل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: چند سالی است که واحد‌های صنفی بازار فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند و شیوع ویروس کرونا این بازار را برای واحد‌های صنفی وخیم‌تر کرده است.

او افزود: شب یلدای امسال با وجود آنکه به دلیل شیوع کرونا کمرنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، اما حضور مردم در بازار‌ها بیشتر شده و همچنین پیش‌بینی می‌شود که فروش واحد‌ها نیز در این ایام نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه بیان کرد: مشکل بزرگتری که واحد‌های صنفی با آن مواجه هستند، حضور و فعالیت دلالان و فروشندگان در فضا‌های مجازی است که در فروش واحد‌های صنفی اختلال ایجاد کرده‌اند.

شاهرخی ادامه داد: دو گروه در زمینه فروش مجازی گل فعالیت می‌کنند، دسته اول فروشگاه‌های اینترنتی هستند که واحد صنفی نیز دارند و در واحد خود جواز کسب از سوی اتحادیه دارند. فعالیت این دسته از افراد هیچ منع قانونی ندارند. اما دسته دوم هیچ واحد صنفی ندارند و عملا فعالیت آن‌ها در قالب دلالی است به این شکل که از واحد‌های صنفی خرید می‌کنند و با قیمت‌های بسیار بالاتر گل‎ها را از طریق فضای مجازی به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه ابراز کرد: در صورتی که متقاضیان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دنبال خرید اینترنتی گل و گیاه هستند، حتما توجه داشته باشند که سایت مورد نظر شعبه خرید حضوری نیز داشته باشد.

شاهرخی با ذکر این مطلب که امکان شکایت و پیگیری از واحد‌های دارای واحد صنفی تنها امکان پذیر است، گفت: در صورتی که یک فروشگاه مجازی از متقاضی کلاه‌برداری کند و واحد صنفی مجاز نداشته باشد، امکان پیگری شکایت از سوی اتحادیه وجود ندارد.

او در پایان اظهار کرد: قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان، هر شاخه گل داوودی ۲۵ هزار تومان، هر شاخه گل آلسترومریا ۷ – ۱۰ هزار تومان، مریم ۸ – ۱۵ هزار و گلایل ۱۰ – ۱۵ هزار تومان در واحد‌های صنفی فروخته می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو