با واقعیت افزوده گوگل راحت‌تر آرایش کنید

منبع: برترین ها

148

1399/10/1

08:54


گوگل ویژگی واقعیت افزوده جدیدی را معرفی کرد که کاربران می‌توانند با آن لوازم آرایشی را روی پوست خود امتحان کنند.

برترین‌ها: اگر از طرفداران پروپا قرص عکاسی سلفی هستید، حتما به زیبایی چهره خود نیز اهمیت زیادی می‌دهید. گاهی اوقات به دلیل نور ضعیف، ضعیف بودن دوربین سلفی و یا مساعد نبودن شرایط مختلف ممکن است تصاویر سلفی که ثبت می‌کنیم چندان رضایت بخش نباشند. از این رو یک سری از برنامه‌ها به عنوان اپلیکیشن‌های زیبایی برای اندروید و آیفون وجود دارند که چنین مشکلاتی را به راحتی رفع می‌کنند و با افکت‌ها، فیلتر‌ها و ویژگی‌های متنوع به کمک کاربران می‌آیند.

با واقعیت افزوده گوگل راحت‌تر آرایش کنید

درواقع این نوع از برنامه‌های موبایلی کار‌های متنوعی از جمله روشنایی تصویر، درخشان کردن رنگ پوست و یا چشم، سفیدکردن دندان‌ها با لبخندی ایده‌آل و همچنین تغییر در مو‌ها را انجام می‌دهند. علاوه بر این از بین بردن چین و چروک پوست نیز می‌تواند از دیگر دستاورد‌های این نرم‌افزارها باشد.

البته قبلا بعضی از اپ‌ها و فروشنده‌ها این سرویس رو ارائه داده بودند، ولی باید چهره‌هایی که خود اپلیکیشن پیشنهاد می‌کرد را انتخاب می‌کردید و رنگ پوست هم محدود بود!

اما حالا گوگل اجازه می‌دهد روی چهره خود لوازم آرایشی را امتحان کنید! گوگل گفته است اینجا بر خلاف فیلتر‌های آرایشی رایج؛ ملاک عملکرد اپلیکیشن واقعی و دقیق بودن آرایش بر روی چهره افراد است نه زیبا شدن!

با واقعیت افزوده گوگل راحت‌تر آرایش کنید

گوگل با همکاری مودی‌فیس و پرفکت کورپ، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای لوازم آرایشی، ویژگی جدیدی معرفی کرده که به‌کمک آن می‌توان لوازم آرایشی را از خانه امتحان کرد. این ویژگی جدید باعث می‌شود کاربران به‌صورت آزمایشی بتوانند لوازم آرایشی خود را امتحان کنند و در زمانی‌که گسترش ویروس کرونا به خطری جدی تبدیل شده، در خانه بمانند.

این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد به محصولات لورئال، مک کازمتیک، بلک اوپال و شارلوت تیبری به‌صورت مجازی دسترسی داشته باشند. اگر داخل اپلیکیشن گوگل یا کروم بگویید «Mac’s Powder Kiss lipsticks»، تجربه‌ی جدید را به‌صورت واقعیت مجازی کسب می‌کنید.

همچنین، این امکان وجود دارد که تمام رُژلب‌ها و سایه‌های چشم این شرکت‌ها را روی رنگ پوست‌های مختلف یا حتی با دوربین روی صورت خودتان امتحان کنید.

شرکت مودی‌فیس این تکنولوژی را بسیار توسعه داده و دیگر آن چیزی نیست که چند سال پیش اولین‌بار نشان داده بود. گوگل برای تکمیل این ویژگی جدید پیشنهاد‌های اشخاص معروف را هم به کاربران ارائه می‌کند و می‌گوید این ویژگی را در آینده دراختیار شرکت‌های بیشتری قرار می‌دهد.

چرا از اپلیکیشن‌های زیباساز چهره اینقدر استقبال شد؟

با واقعیت افزوده گوگل راحت‌تر آرایش کنید

از آنجایی که روند استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند برای ثبت تصاویر سلفی رو به افزایش است، درنتیجه یک اپلیکیشن‌های زیباسازی چهره می‌توانند طرفداران زیادی در میان دوستداران و مشتاقان سلفی و عکاسی با گوشی‌های هوشمند داشته باشد. به عنوان یک نرم افزار زیبا کننده چهره، این اپلیکیشن‌های زیبایی کار ادیت و ویرایش تصویر را با امکاناتی که در خود جای داده‌اند، به طبیعی‌ترین شکل ممکن انجام خواهند داد. درواقع یک اپلیکیشن زیباسازی عکس چهره این توانایی را دارد که نقص‌های موجود در چهره را از بین ببرد، پوست را شفاف‌تر جلوه دهد و در صورت تمایل کاربران، آرایش را هم به چهره اضافه کنند.

شکی نیست که یکی از پر طرفدارترین موضوعات یوتیوب آموزش استفاده از لوازم آرایشی است. گوگل با تکیه بر واقعیت افزوده (AR) این تجربه را عمیق‌تر کرده و به کاربران اجازه می‌دهد حین تماشای ویدیو‌های آموزش میکاپ به صورت مجازی آن‌ها را روی چهره خود تست کند.

آرایش مجازی یوتیوب که AR Beauty Try-On نام دارد، از طریق یادگیری ماشینی و فناوری AR محصولات مجازی را به شکلی واقع گرایانه و سازگار با توناژ پوست ارائه می‌کند. M·A·C اولین شرکتی که این سرویس را ارایه می‌کند و در تابستان سال جاری برند‌های دیگری نیز در ارائه این سرویس با گوگل همکاری کنند.

هدف گوگل از اینکار جلب توجه بیشتر کاربران به ویدیو‌های تبلیغاتی در مقایسه با ویدیو‌های معمولی است. به گفته گوگل طی آزمایش این قابلیت در اپ iOS حدود ۳۰ درصد کاربران قابلیت واقعیت افزوده را فعال کرده و بیش از ۸۰ ثانیه را صرف تست آن کرده اند. هرچند ممکن است بخشی از این توجه به جدید بودن فناوری مرتبط باشد و با جا افتادن آن از توجه کاربران کاسته شود.

با واقعیت افزوده گوگل راحت‌تر آرایش کنید

گوگل تنها شرکتی نیست که به استفاده از واقعیت افزوده در تبلیغات روی آورده و پیش از این فیسبوک و اسنپ‌چت به این حوزه قدم نهاده اند. «لورآل» که هم نامی شناخته شده در زمینه لوازم آرایشی محسوب می‌شود، سال گذشته شرکت واقعیت افزوده Modiface را خریداری کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو