معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان

معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان


منبع: گهر

242

1399/10/1

11:22


برای برخی از نوجوانان، خواندن داستان زندگی واقعی دیگران یا قصه سرگذشت افراد معروف می‌تواند یک تجربه بسیار الهام بخش باشد. امروزه در کتاب‌‌خانه‌ها پر از کتاب زندگینامه، سرگذشت و خاطرات افراد شناخته شده در زمان معاصر است که برای نوجوانان نوشته شده است.

معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان

معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان, جدید 99 -گهر

در معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان، درس‌های آموزنده‌ای‌از انتخاب‌های زندگی، غلبه بر چالش‌های بزرگ و شجاعت برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی به چشم می‌خورد. در اینجا به معرفی چند کتاب داستان جالب از زندگینامه افراد مختلف می پردازیم :

زندگینامه بونهوفر ( Bonhoeffer)

زندگینامه پرفروش دیتریش بونهوفر برای خوانندگان نوجوان بسیار توصیه شده است. داستان این کتاب روایت زندگی جذاب یک کشیش است که آنقدر شجاعت داشت تا از عقاید خود پیروی و در مقابل رژیم نازی که آن‌ها را تهدید می‌کرد ایستادگی کند. معرفی  این کتاب زندگینامه برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا توصیه شده است.

نسخه خلاصه شده این کتاب، داستان یکی از شجاع‌ترین قهرمانان دین مسیحیت را روایت می‌کند. خوانندگان جوان این کتاب از یادگیری در مورد زندگینامه جذاب مردی که جرأت پیروی از اعتقادات خود را در آلمان نازی داشت و به خاطر ایمان خود برای دیگران ایستادگی می‌کرد لذت خواهند برد.

اگر زندگی بازی است (The if in life)

در این کتاب یاد می‌گیریم چگونه از حاشیه زندگی خارج شویم و خود را تبدیل به بهترین فرد کنیم . راشد جنینگز داستان و تجربیات الهام بخش خود در رسیدن به هدف بزرگش در زندگی را با شما به اشتراک می‌گذارد و خوانندگان را تشویق می‌کند تا رویاهایشان را دنبال کنند.

از زمان کودکی، راشد آرزو داشت که روزی فوتبال بازی کند اما احتمال این‌که یک بچه عینکی با اضافه وزن زیاد که آسم دارد بتواند به این آرزو برسد کمی محال به نظر می‌رسید. در این زندگینامه راشد از غلبه بر آسیب‌ها و ناکامی‌های خود تا رسیدن به اهداف و موفقیت‌اش می‌گوید، و این‌گونه خوانندگان نوجوان را ترغیب می‌کند تا در میان عدم اطمینان به خود باز هم به راهشان ادامه دهند و در زندگی پیروز شوند.

معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان, جدید 99 -گهر

بزرگ فکر کن (Think big)
بن کارسون در شهر دیترویت آمریکا بزرگ شد. مادرش سواد نداشت و پدرش خانواده را ترک کرده بود. همکلاسی‌های دبیرستان بن او را پسری احمق می‌دانستند. او با خلق و خوی خشن خود دست و پنجه نرم می‌کرد و از هر نظر زندگی بن به یک آینده سخت و پایان بد اشاره داشت.

اما این چیزی نبود که واقعا اتفاق افتاد. بن در این کتاب از زندگی سخت خود و رسیدن به یکی از موفقیت‌های شگفت انگیز و کسب شهرت بین المللی سخن می‌گوید. او آموخت که پتانسیلی بالقوه دارد و همه چیز یک شبه تغییر نخواهد کرد، اما تغییر بالاخره اتفاق خواهد افتاد. این زندگینامه برای نوجوانانی که فکر می‌کنند رویایی در زندگی ندارند بسیار انگیزه بخش است.

من ملاله هستم، این داستان من است

ملاله یوسفزی دختری ده ساله بود که طالبان کنترل منطقه زندگی وی را در دست گرفتند. آن‌ها گفتند موسیقی جرم است. آن‌ها گفتند که زنان اجازه ندارند به بازار بروند. آن‌ها گفتند دختران نمی‌توانند به مدرسه بروند.

پس او برای حق خود جهت تحصیل جنگید. و در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۲، هنگامی که با اتوبوس از مدرسه به خانه برمی‌گشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. هیچ‌کس انتظار نداشت که او زنده بماند.

اکنون مالالا به یک نماد بین المللی از جهت اعتراض مسالمت آمیز تبدیل شده و همچنین جوان‌ترین برنده‌ی جایزه صلح نوبل است. زندگینامه قدرتمند این دختر نوجوان چشم شما را به دنیای دیگری باز می‌کند و به شما این امید را می‌دهد که حتی یک نوجوان می تواند باعث تغییر در یک جامعه و حتی فراتر از آن باشد.

معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان, جدید 99 -گهر

Breakaway  فراتر از هدف

در معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان، کتاب سرگذشت الکس مورگان بازیکن فوتبال، دارنده مدال طلای المپیک و قهرمان جام جهانی فیفا می‌تواند بهترین الهام بخش در ورزش و زندگی برای نوجوانان باشد.

الکس مورگان به عنوان یک ورزشکار زن موفق، الگوی هزاران دختری است که می‌خواهند نه تنها در فوتبال بلکه در زندگی هم بهترین‌های خود را داشته باشند. زندگینامه موثر و مسیر موفقیت او ، از بازی در جام جهانی زنان ۲۰۱۱ و کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن گرفته، تا رده بندی به عنوان یکی از بهترین گلزنان تیم ملی می‌تواند بهترین الهام بخش برای نوجوانان باشد.

راه طولانی خانه : یک خاطره

سارو بریریلی در سن پنج سالگی در قطاری در هند گم می‌شود. او که در این سن قادر به خواندن، نوشتن یا به یادآوردن نام شهر و حتی نام خانوادگی خود نبود، هفته‌ها در خیابان‌های پر از خشونت کلکته به تنهایی زنده می ماند و سرانجام به یک آژانس بهزیستی منتقل و توسط یک زوج استرالیایی به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود.

بریرلی علی ‌رغم قدردانی از والدین استرالیایی خود، همیشه در مورد ریشه‌های خود کنجکاوی می‌کرد. سرانجام، با ظهور Google Earth ، او این فرصت را پیدا کرد تا از طریق تصاویر ماهواره‌ای به جستجو در مکان‌هایی که ممکن بود به خاطر آورد در نقشه‌ی هزارتوی هند بپردازد.

یک روز پس از سال‌ها جستجو، او به طرز معجزه آسایی موفق می‌شود آنچه را که به‌دنبال آن بود پیدا کند و برای یافتن خانواده‌اش به سمت هند به راه افتاد.این داستان زندگینامه‌ی معجزه آسا و پیروزمندانه سارو بریریلی است، مرد جوانی که با استفاده از برنامه Google Earth زندگی کودکی و خانه خود در کودکی را در سفری باورنکردنی از هند به استرالیا و بازگشت مجدد کشف کرد .

در معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان، این کتاب بهترین محرک برای نوجوانان در رسیدن به حقیقت است.این داستان واقعی تکان دهنده، یک راه طولانی در بازگشت به خانه را در طول زمان نشان می دهد و نمادی الهام بخش از بقا و پیروزی در برابر احتمالات و اتفاقات باورنکردنی زندگی است.

معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان, جدید 99 -گهر

No Summit out of Sight

در ۲۲ می سال ۲۰۱۰، جوردن رومرو نوجوان سیزده ساله‌ی آمریکایی جوانترین فردی شد که به قله کوه اورست صعود کرد. او پانزده سال سن، بازهم جوانترین فردی شد که به قله‌های بلندترین کوه‌های هر هفت قاره رسیده و صعود کرده است. جوردن در این زندگینامه پرانرژی برای نوجوانان تجربیات جذاب خود را در زندگی پر از فراز و نشیبش بازگو می‌کند.

او از ایده‌های خود در سن ۹ سالگی می‌گوید که بعد از سال‌ها تمرین و سخت کوشی، همانند یک جرقه از یک ایده به واقعیت تبدیل شد.این سرگذشت اوضاع و احوال احساسی یک نوجوان را بیان می‌کند و به نوجوانان هم سن و سال خود می‌گوید که چگونه به چنین ارتفاعات بزرگی دست یافته است. پس در معرفی کتاب زندگینامه برای نوجوانان، این کتاب بهترین الهام بخش برای نوجوانان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو