آواز خواندن علی نصیریان در برنامه زنده و ترکیدن بغضش

آواز خواندن علی نصیریان در برنامه زنده و ترکیدن بغضش


منبع: پرشین وی

154

1399/10/1

12:07


در این ویدئو آواز خواندن علی نصیریان را در برنامه زنده شب یلدا می بینید

آواز خواندن علی نصیریان در برنامه زنده و ترکیدن بغضش

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت و دوست داشتنی سینمای ایران است که از دهه ۳۰ وارد عرصه تئاتر شد و کار حرفه ای اش را آغاز کرد. به مناسبت شب یلدا او در برنامه کتاب باز حضور پیدا کرد و آوازی دلنشین خواند که بغضش ترکید. در ادامه در پرشین وی آواز خواندن علی نصیریان در برنامه زنده را می بینید

آواز خواندن علی نصیریان بازیگر

در این ویدئو ترکیدن بغض علی نصیریان در برنامه زنده را می بینید

ویدئو شعر خواندن علی نصیریان

بد نیست درباره علی نصیریان بیشتر بدانید

علی نصیریان، روز دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ شمسی در میدان شاهپور خیابان
مهدی خان به دنیا آمد. وی در سالهای کودکی از طریق تماشای تعزیه به هنر
نمایش علاقمند شد. او همچنین شیفتهٔ معرکه‌گیری، پرده‌خوانی، نقالی،
خیمه‌شب‌بازی و نمایش‌های تخت حوضی بود. نصیریان در سال ۱۳۲۶
به دبیرستان پیرنیا در چهار راه گمرک رفت و در آنجا با جمشید لایق،
اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد.

بازیگر پیشکسوت

بازیگر پیشکسوت

نصیریان در سال ۳۲ از طریق فهیمه راستکار با شاهین سرکیسیان آشنا شد که نقطه عطفی در زندگی هنری‌اش بود. نصیریان از دههٔ ۱۳۳۰ در نمایش‌های حرفه‌ای، بازیگری و نویسندگی می‌کرد و از اعضای آغازین گروه هنر ملّی بود. او بیش از ده نمایشنامه نوشته و به همراهِ بهرام بیضایی و اکبر رادی و غلامحسین ساعدی و اسماعیل خلج و چند نمایشنامه‌نویس دیگر، از برجستگان نمایشنامه‌نویسی در زبان فارسی به‌شمار می‌رود. وی در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایش‌نامه‌نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد.

آواز خواندن علی نصیریان

همسر علی نصیریان

درباره علی نصیریان

به بهانه آواز خواندن علی نصیریان درباره این بازیگر بیشتر صحبت می کنیم  در سال ۱۳۳۶ اداره هنرهای نمایشی و سپس تلویزیون در ایران تأسیس شد و نصیریان به استخدام این اداره درآمد و گروه تئاتر مردم را با عزت اله انتظامی، جعفر والی، رکن الدین خسروی و عباس جوانمرد تشکیل داد و به اجرای نمایشنامه‌هایی برای تلویزیون پرداختند. پس از افتتاح تماشاخانه سنگلج در سال ۱۳۴۴ نصیریان به همراه گروه خود در آنجا به فعالیت و اجرای تئاتر پرداختند.

آواز خواندن علی نصیریان

علی نصیریان

فیلم گاو ساخته داریوش مهرجویی نخستین فعالیت سینمایی او بود. آقای هالو، پستچی، کفش‌های میرزا نوروز، شیر سنگی، ناخدا خورشید، هزاردستان، سال‌های خاکستر، بوی پیراهن یوسف، میوه ممنوعه و شهرزاد از آثار شاخص وی می‌باشد. نصیریان در اوایل دهه ۶۰ نقش قاضی شارع را در سریال سربداران و نقش ابوالفتح صحاف را در سریال هزاردستان بازی کرد، نقشهایی که بین تمام نقش‌هایش تا آن تاریخ منحصر به فرد بودند. علی نصیریان همچنین عضو پیوسته فرهنگستان هنر است.

اینستاگرام و ویکی پدیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو