خاصیت کنگر فرنگی برای کاهش قند خون

منبع: ساتین

82

1399/10/1

13:28


کنگر فرنگی یکی از سبزیجات بسیار مفیدی است که به صورت خام یا پخته شده مصرف می‌شود. تحقیقات نشان داده است این گیاه خاصیت ضد دیابتی دارد. تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد موش‌هایی که از عصاره استخراج شده از کنگر فرنگی استفاده کرده اند دارای سطح گلوکز پایین تری هستند.

مجله سلامت متخصص تغذیه کنگر فرنگی برای چی خوبه کنگر فرنگی کاهش قند خون طرزتهیه سالاد کنگر فرنگی رژیم غذایی کنترل قندخون درمان قند خون خواص کنگر فرنگی بهترین متخصص تغذیه بهترین رژیم غذایی

شواهد نشان داده است پلاسمای خون این موش‌ها حاوی کلسترول و تری گلیسرید پایین‌تر بوده و همچنین غلظت پایین تری از لیبوپروتئین نسبت به موش‌های دیگر در خون آن‌ها دیده شده است.

متخصصان تغذیه می‌گویند گنجاندن کنگر فرنگی به رژیم غذایی می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند. برای مثال سالاد کنگر فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست و خاصیت ضددیابتی دارد. از این رو افراد می‌توانند از این سالاد به صورت روزانه در کنار وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

طرز تهیه سالاد کنگر فرنگی

برای تهیه این سالاد به ۲ کنگر فرنگی بزرگ، ۲ پیمانه آب، نصف پیمانه جعفری خرد شده، ۳ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون، ۲ قاشق چای خوری آویشن خورد شده، یک فیله ماهی کولی، نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه، یک چهارم قاشق چای خوری نمک، ۶ عدد قارچ خورد شده، و یک چهارم فنجان پنیر نیاز است.

مجله سلامت متخصص تغذیه کنگر فرنگی برای چی خوبه کنگر فرنگی کاهش قند خون طرزتهیه سالاد کنگر فرنگی رژیم غذایی کنترل قندخون درمان قند خون خواص کنگر فرنگی بهترین متخصص تغذیه بهترین رژیم غذایی

 

آب و آب لیمو را در یک ظرف بزرگ ریخته و سپس کنگر فرنگی‌ها را پوست کنده و به آن اضافه کنید. سپس نمک، فلفل، آویشن، و باقی آب لیمو را در یک ظرف کوچک ریخته و مخلوط کنید. به تدریج روغن زیتون را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. کنگر فرنگی را خارج کرده و سپس تمامی مواد را با کمک مخلوط کن، خرد کنید. در مرحله آخر کمی بر روی آن پنیر اضافه کرده و میل کنید.

متخصصان تاکید دارند در کنار مصرف این سالاد، باید به یاد داشته باشید داشتن یک رژیم غذایی متوازن می‌تواند به سطح طبیعی قند خون شما و اجتناب از ابتلا به دیابت کمک کند. داشتن تحرک روزانه و ورزش کردن مداوم می‌تواند به میزان قابل توجهی از افزایش قند خون جلوگیری کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو