راهکار‌هایی برای مراقبت از دندان‌ها در ایام کرونا

منبع: فرزند

146

1399/10/1

13:49


راهکار‌هایی برای مراقبت از دندان‌ها در ایام کرونا

اگرچه برخی خدمات درمانی دندانپزشکی اکنون دوباره قابل استفاده هستند، اما در بریتانیا حجم عمل‌های جراحی کاهش داشته‌است و بعضی دندانپزشکان با توجه به سطح نیاز و خطر، بیماران را تریاژ می‌کنند.

اگر مایل هستید دندانپزشک خود را ملاقات کنید، توصیه می‌شود از طریق تلفن یا ایمیل با آنها تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آیا لازم است مراجعه کنید یا نه.

ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا در دندانپزشکی چقدر است؟

اگرچه گمان می‌رود دندانپزشکی‌ها ریسک بالایی در انتقال ویروس داشته باشند، اخیراً تحقیقی بر روی حدود دو هزار و دویست دندانپزشک آمریکایی انجام گرفت که نشان داد نتیجه تست کمتر از یک درصد آنها در ماه ژوئن مثبت بوده‌است.

پروفسور دیمین والمسلی، مشاور علمی انجمن BDA، می‌گوید توجه معمول دندانپزشکان به کنترل بیماری‌ها برای آنها یک مزیت به شمار می‌رود. خطر اصلی انتقال ویروس کرونا در استفاده از ابزاری شامل مته‌های دندانپزشکی و دستگاه جرمگیر، به علت غبار خفیفی که ایجاد می‌کنند می‌باشد.

زمانی که نمی‌توانیم به دندانپزشکی برویم برای مراقبت از دندان‌های‌مان چه می‌توانیم بکنیم؟

طبق گفته‌ی پروفسور والمسلی اکثریت مشکلات مربوط به دندان قابل پیشگیری هستند. مسواک زدن دندان‌ها در صبح و شب هر بار به مدت حداقل دو دقیقه، عموماً برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های مربوط به لثه کافی است. گرچه تحقیقات نشان داده‌اند که مردم به طور میانگین به مدت ۴۳ ثانیه مسواک می‌زنند.

از چه نوع خمیر دندانی استفاده کنیم؟

هر نوع خمیر دندان حاوی فلوراید کارساز است. نه تنها از پوسیدگی جلوگیری می‌کند بلکه سرعت پیشروی پوسیدگی‌های موجود را نیز کاهش می‌دهد.

آیا استفاده از مسواک برقی ایده خوبی است؟

وسیله‌ای که با آن مسواک می‌زنید اهمیتش از خود مسواک زدن کمتر است. والمسلی می‌گوید در صورتی که دوبار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید، مسواک دستی به اندازه مسواک برقی موثر است. اگرچه برخی مسواک‌های برقی شامل یک زمان‌سنج یا یک برنامه هستند که به دقت شما در این امر می‌افزاید.

هر چند وقت یکبار مسواک خود را تعویض کنیم؟

دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند که هر سه ماه مسواک خود را تعویض کنیم. کاری که افراد کمی انجام می‌دهند.

آیا مسواک زدن ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد؟

مارتین اَدی، استاد بازنشسته دندانپزشکی در دانشگاه بریستول، اظهار کرده‌است مسواک زدن مکرر و شستن دست‌ها باید برای پیشگیری از ویروس کرونا ترویج داده شود، چرا که عوامل ضد میکروبی موجود در خمیردندان و دهان‌شویه‌ها باکتری‌های داخل دهان را کاهش می‌دهند.

به غیر از مرتب مسواک زدن چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

اگر شما از قبل مرتباً نخ‌دندان می‌کشید، به این‌کار ادامه دهید. اگر هم هنوز این عادت را ندارید، می‌توانید برای راحتی بیشتر از برس‌های بین دندانی به جای نخ‌دندان استفاده کنید. اگر سابقه بیماری‌های لثه‌ای دارید، نظافت بین دندانی برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این‌کار را قبل از مسواک زدن انجام دهید.

منبع: فوت و فن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو