قرار گرفتن دریاچه شورابیل در مرز خفگی

منبع: همگردی

97

1399/10/1

16:32


ایسنا/ براساس سخنان یک کارشناس معماری، قرار گرفتن دریاچه شورابیل در مرز خفگی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانیددیدنی های دریاچه شورابیل، دریاچه ای شگفت انگیز و زیبا

داستان چیست؟

یک کارشناس معماری معتقد است: نبود چشم انداز مدیریتی و اتاق فکر باعث شده تا ساختمانهای بتنی که کوچکترین زیبایی بصری هم ندارند، دریاچه زیبا و منحصر بفرد شورابیل را محاصره کنند و این دریاچه را به مرز خفگی ببرند.

کرم زاده شیرانی، مدرس دانشگاه های اردبیل به تجربه مختلف ساخت و ساز توسعه شهری چندسال اخیر اردبیل در خصوص شهرکهای کوثر و نادری اشاره کرد و گفت: برنامه مشخصی در الگوی توسعه شهری نداریم.

وی ادامه داد: اوج بی برنامگی را در چشم اندازی شهری مشاهده کنیم و حالا این تجربه تلخ نباید در مورد زمین پادگان شهر که به شدت نیازمند فضا و تنفسگاه شهری است تکرار شود.

کرم زاده شیرانی معتقد است، اردبیل از نبود چشم انداز شهری درحوزه معماری و نبودن فضای مناسب و متوازن رنج می برد. بطوریکه ساختار یک شهر، از نظر زیبایی بصری، ساختارهای فضاهای فرهنگی و اجتماعی، فضاهای سبز نشان دهنده نگاه، عمق تفکر و چشم اندازی است که مسؤلین هر شهری نسبت به شهر و آینده آن دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسؤلان شهری و حتی استانی، در خصوص زمین پادگان در حق کهن شهر اردبیل و شهروندان اجحاف نکنند.

پادگان ارتش اردبیل در زمینی به مساحت 28 هکتار در اوایل دوره پهلوی احداث شد، اما گسترش شهر باعث شد پادگانی که روزگارانی در خارج از محدوده شهر قرار داشت در مرکز شهر اردبیل قرار گیرد و بعد از زمزمه های خروج پادگان ها از داخل شهر به خارج از شهرها، پادگان اردبیل به محل تقابل دودیدگاه تبدیل شد که در یک طرف مطالبه گرانی بودند که خواستار بهره برداری اصولی از زمین پادگان با ایجاد مراکز فرهنگی، پارک و به عبارتی ترسیم چشم انداز شهری هستند و در دیگر سو موافقان تجاری سازی زمین پادگان با ایجاد کاربری های مسکونی و تجاری قرار دارند.

قرار گرفتن دریاچه شورابیل در مرز خفگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو