آشنایی با تعدادی از معروف ترین موزه های شیراز

آشنایی با تعدادی از معروف ترین موزه های شیراز


منبع: همگردی

172

1399/10/1

20:00


شیراز یکی از شهرهای بی مثال ایران بوده و جاذبه های بسیاری را در بطن خویش دارد. از جمله جاذبه های این شهر، می توان به موزه های معروفش اشاره داشت. با ما در مقاله موزه های معروف شیراز همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین موزه های شیراز آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین موزه های شیراز برایتان جالب خواهد بود.

موزه نارنجستان

زمان ساخت و تاسیس موزه نارنجستان به سال 1257 باز می گردد و یکی از بناهای باقی مانده از عصر قاجار بشمار می آید. یکی از ویژگی های این مورد از معروف ترین موزه های شیراز این است که شما می توانید در قسمتهای مختلفش نقاشی های سنتی، گچبری های ظریف، آینه کاری های زیبا و منبت کاریی های ماهرانه را مشاهده نمایید. این موزه هر روز از ساعت 8 صبح الی 20 برای علاقمندان دایر هست.

بیشتر بخوانیدباغ و موزه نارنجستان قوام شیراز | بنایی زیبا از جاذبه های شیراز

موزه نارنجستان

موزه تخت جمشید

موزه تخت جمشید یکی از بی مثال ترین بناهای بازسازی شده در کشور بوده که یک ایوان بزرگ، یک تالار بزرگ و دو گالری دارد و در دل مجموعه 2500 ساله تخت جمشید واقع شده است. در فصل بهار و تابستان این مورد از موزه های معروف شیراز از هفت و نیم صبح تا نوزده باز بوه و شما می توانید در این بازه زمانی به آنجا مراجعه کنید. در فصل پاییز و زمستان هم امکان بازدید از موزه از ساعت 8 صبح الی 18 وجود دارد.

بیشتر بخوانیدتخت جمشید | مأمن کاخ های باستانی در ایران

موزه تخت جمشید

موزه هنر مشکین فام

موزه هنر مشکین فام یکی از آثار ملی کشور بوده که در سال 1377 ثبت گشت. موزه هنرهای تجسمی در خانه فروغ الملک واقع شده و زمان ساختش به اواخر قاجار و اوایل پهلوی می رسد. در این مورد از دیدنی ترین موزه های شیراز آثار گرانبهایی از هنرمندان معاصر قرار داشته که از جمله آنها می توانیم به نقاشی ها، خوشنویسی ها، نقوش برجسته، هنرهای تجسمی و عکاسی اشاره کنیم.

موزه هنر مشکین فام

موزه پارس

در موزه پارس آثار ارزشمند بسیاری وجود داشته که قدمت اکثرشان به دوره های باستانی باز می گردد. شما می توانید هر روز از ساعت 7:30 صبح تا 20 به این موزه آمده و از آثار ارزشمند موجود در آن دیدن نمایید. موزه پارس شیراز در باغ نظر شیراز بوده و در سال 1315 عمارت کلاه فرنگی آن به موزه ای مبدل گردید که امروزه ما شاهدش هستیم. از آثار ارزشمندی که در این موزه به نمایش گذاشته شده، می توانیم به آثار هنرمندانی چون جعفر نقاش معروف و لطفعلی صورتگر اشاره کنیم. در این موزه یادگاری های از دوره زندیه هم وجود داشته و آرامگاه وکیل الرعایا هم در اینجا قرار گرفته است.

موزه پارس

موزه شاهچراغ

موزه شاهچراغ در صحن بارگاه حضرت شاهچراغ بوده و در آن آثار گرانبهایی همچون نسخ خطی، قرآنهای نفیس، ظروف قدیمی شیشه ای، سکه های باستانی، نقاشی های هنرمندان مشهور نگهداری می شوند. بازدید از موزه شاهچراغ شیراز هر روز از ساعت 8 صبح تا 21 صورت گرفته و در آن آثاری از دوران اسلامی و همچنین دوران پیش از تاریخ ارائه شده اند.

بیشتر بخوانیدآرامگاه شاهچراغ شیراز؛ بنایی شکوهمند و خیره کننده

موزه شاهچراغ

موزه نظامی باغ عفیف آباد

در موزه نظامی باغ عفیف آباد ابزارهای جنگی زیادی وجود داشته که متعلق به دوره های مختلف هستند. موزه باغ عفیف آباد هر روز از ساعت 8 صبح الی 13 و 15 تا 19 باز است. در هر طبقه از این موزه آثار مختلفی بچشم می خورند. برای مثال، در طبقه زیرین شما می توانید تفنگهایی را مشاهده کنید که مربوط به مظفرالدین شاه، فتحعلیشاه، رضا خان و محمدرضا پهلوی هستند. در طبقه اول موزه هم اسلحه های مختلفی وجود داشته که مرتبط به دوران پهلوی هستند. طبقه دوم در گذشته محل اقامت خاندان پهلوی بوده و در آن برخی از وسایل این خاندان بچشم می خورند. برای مثال، شما می توانید در این طبقه مبلمانی به سبک فرانسوی و پیانوی جشنهای 2500 ساله را مشاهده کنید.

موزه نظامی باغ عفیف آباد

در ادامه بخوانیدمعرفی جاذبه های گردشگری دیدنی و ناشناخته شیراز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو