طرز تهیه رولت شکلاتی

طرز تهیه رولت شکلاتی سوئیسی  خامه ای به سبک قنادی فرانسوی xvc jidi  v gj a ghjd

رولت شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه همان شیرینی رولت خامه ای است، با این تفاوت که در تهیه خمیر و خامه آناز شکلات یا پودر کاکائو استفاده می شود. رولت شکلات همانطور که در بالاتر اشاره کردیم دارای دستورهای بسیار متنوعی می باشد و معمولا به صورت ساده تهیه می شود. البته اگر بخواهیم این رولت را به صورت مخصوص و مجلسی تر درست کنیم، می توانیم از مقداری مغز گرد یا مغزیجات دیگر به صورت پودر شده در خامه میانی آن استفاده کنیم. البته از میوه هایی مثل موز هم می توانیم استفاده کنیم که باعث خوشمزه تر شدن رولت می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت شکلاتی
آرد قنادی۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
پودر قند½ لیوان
آب جوش۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته شکلاتیبه مقدار کافی

دستور پخت رولت شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه رولت شکلاتی خوشمزه ابتدا مواد داخل یخچال را ۳۰ دقیقه جلوتر خارج می کنیم و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم.تخم مرغ ها را یکی یک در پیاله ای می شکنیم و زرده آن ها را از سفیده جدا می کنیم و هر کدام را داخل کاسه ای جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

نصف پودر قند را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و زرده ها را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و با قاشق آن ها را در حد مخلوط شدن می زنیم و بعد آبجوش را می افزاییم و با دورتند همزن برقی به حدی می زنیم که رنگ مایه سفید شود و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

سپس باقی پودر قند را داخل کاسه ای می ریزیم و سفیده ها را به آن اضافه می کنیم و با دورتند همزن برقی به حدی مواد را می زنیم تا پف کند و به رنگ سفید در بیاید(اگر کاسه را بر گردانیم مواد داخل آن تکان نخورد و سرریز نشود)

مرحله چهارم

حالا بیکینگ پودر و کاکائو را به آرد اضافه می کنیم و سه مرتبه آن ها را از الک رد می کنیم و کم کم به مخلوط زرده ها اضافه می کنیم و با لیسک دورانی آن ها را مخلوط می کنیم و آنوقت ترکیب سفیده ها را نیز تدریجی می افزاییم

مرحله پنجم

سپس همان طور دورانی مخلوط می کنیم تا پف آن ها نخوابد.فر را روشن می کنیم و روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی در اندازه ۳۰ در ۲۰ را با کاغذ روغنی می پوشانیم و قلمو را چرب می کنیم و روی کاغذ روغنی می کشیم.

مرحله ششم

مایه رولت را داخل سینی می ریزیم و با لیسک آن را پخش می کنیم و آرام با پشت قاشق روی مایه را صاف می کنیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه رولت بپزد. (زمان بیشتر باعث خشک شدن و رول نشدن می شود)

مرحله هفتم

پس از پخت سینی رولت را از داخل فر بیرون می آوریم و یک پارچه نخی روی رولت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا ۱۵ دقیقه همان طور بماند و خنک شود. بعد یک کاغذ روغنی در همان اندازه سینی روی صفحه کار قرار می دهیم.

مرحله هشتم

سپس کمی پودر قند روی آن الک می کنیم و رولت را از سینی خارج می کنیم و روی کاغذ روغنی یا پارچه قرار می دهیم و کاغذ روغنی رولت را جدا می کنیم و آن را آرام رول می کنیم کاغذ روغنی یا پارچه را دور آن می پیچیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم تا ۳۰ دقیقه همین طور در دمای محیط بماند و بعد رول را باز می کنیم و خامه فرم گرفته داخل آن به صورت پخش می ریزیم و با پالت آن را روی رولت صاف می کنیم و مجددا رولت را رول می کنیم.

مرحله دهم

سپس داخل پارچه یا کاغذ روغنی می پیچیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا ۲ الی ۳ ساعت استراحت کند و بعد از داخل یخچال بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و برش می زنیم.نوش جان