آشنایی با قلعه بدروم در ترکیه | جاهای دیدنی ترکیه

منبع: تاپ تراول

121

1399/10/2

11:22


لیدوما تریپ

قلعه بدروم

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه درباره قلعه بدروم سخن خواهیم گفت. پس اگر قصد مسافرت به بدروم را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره بدروم بدانید :

 یکی از زیباترین شهرهای ساحلی جنوب غربی ترکیه ، بدروم است که دارای ساحلی بی نظیر و مکانهای گردشگری فوق العاده ای است که مقصد بسیاری از گردشگران در سفر به ترکیه شهر بدروم می باشد .

این شبه جزیره مدرن که در دوران قدیم با نام « هالی کارناس » نام دارد در کنار ساحل دریای اژه قرار دارد. این شهر توریستی در زمان تعطیات ۲۴ ساعته پذیرای مهمان و مسافران است که خود جالب و دیدنی است. در نزدکی بدروم روستاهایی قرار دارد که دارای هتل ها و مکانهای کوچک پذیرایی از گردشگران است این منطقه یک مکان آرام و لذت بخش برای مسافرانی که بدنبال سکوت هستند می باشد. این شهر زیبای ترکیه را در سفرهای خود به ترکیه از دست ندهید.

 بدروم مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و البته طبیعت است. این شهر ساحلی با آرامش خاصی که دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب برای سفر باشد.

اگرچه بیش از یک میلیون توریست هر ساله به سمت سواحل زیبا، رستوران‌های شیک و بوتیک هتل‌های این شهر می‌روند، بدروم هیچ وقت تکراری نمی‌شود و جذابیتش را از دست نمی‌دهد. این شهر بیش از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه زیبایی دارد،

از قصرهای پر زرق و برق گرفته تا تفرج‌گاه‌های ساحلی زیبا از کافه‌های پر گل گرفته تا خانه‌های سفید گچ‌بری شده در کوچه پس کوچه‌ها، همگی بدروم را به یک شهر پر رمز و راز تبدیل کرده‌اند. آرامش در این شهر همیشگی است، حتی در شلوغ‌ترین روزهای تابستانی هم می‌توان مکانی آرام برای ریلکس کردن یافت.

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول به معرفی یکی از جاهای دیدنی ترکیه بنام قلعه بدروم که در شهر ساحلی بدروم ترکیه قرار دارد می پردازیم.

قلعه بدروم | Bodrum Castle

شوالیه های هاسپیتالر یا مهمان نواز نام تشکلی است که از سال ۱۰۲۳ برای محافظت از مسافرانی که به سرزمین مقدس سفر می کردند، به وجود آمد و هم چنان نیز با نام مالت (Malt) به فعالیت نظامی خود ادامه می دهد. این شوالیه ها در سال ۱۴۰۴ در مقابله با سربازان سلجوقی قلعه ای معروف به قلعه ی پیتر مقدس (Saint Peter Castle) ساختند تا استقامتشان در مقابله با سلجوقیان را افزایش دهند. در فرآیند ساخت قلعه، ۱۴ مخزن برای جمع آوری آب باران در زیر ساختمان تعبیه شد که در زمان خود یکی از نوین ترین ابتکارات معماری به حساب می آمدند.

قلعه بدروم

این قلعه و شوالیه های ساکنش تا سال ۱۹۲۱ پیروزی ها و شکست های بسیاری را به خصوص با روی کار آمدن دولت عثمانی به خود دیدند، اما پس از این تاریخ، به مدت ۴۰ سال قلعه خالی از سکنه باقی ماند تا نهایتا در سال ۱۹۶۲ دولت ترکیه این قلعه ی متروک را به موزه ای با موضوع باستان شناسی زیر آب تبدیل کرد.

Address : Çarşı Mh., ۴۸۴۰۰ Bodrum/Muğla Province, Turkey

 آدرس : بدروم، منطقه موگلا، محله کارسی، قلعه ی بدروم

 ساعت کاری : ۸:۳۰ الی ۱۸:۳۰

 تلفن : +۹۰ ۲۵۲ ۳۱۶ ۲۵ ۱۶

 هزینه : ۱۰ لیر (حدود ۱۳۰۰ تومان)

قلعه بدروم




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو