ولفرام کلایس درگذشت

منبع: برترین ها

61

1399/10/2

12:23


ولفرام کلایس ، مدیرسابق بخش تهران موسسه باستان‌شناسی آلمان، در سن 90 سال درگذشت.

خبرگزاری ایلنا: ولفرام کلایس ، مدیرسابق بخش تهران موسسه باستان‌شناسی آلمان، در سن 90 سال درگذشت.
 

ولفرام کلایس درگذشت

 
ولفرام کلایس (مدیرسابق بخش تهران موسسه باستان‌شناسی آلمان) که سال‌های طولانی از عمر خویش را در ایران به پژوهش و کاوش باستان‌شناسی پرداخته بود، در سن ۹۰ سال درگذشت.
 
کلایس برای نخستین بار در سال ۱۹۵۹ به ایران سفر کرد و پس از مدت کوتاهی درسال ۱۹۶۱به عنوان مدیر دوم بخش تهران موسسه باستان‌شناسی آلمان معرفی شد و تا سال ۱۹۸۶ فعالیت‌های این مؤسسه در ایران را هدایت کرد.
 
کاوش‌های باستان‌شناسی در تخت‌سلیمان، مسجدسلیمان، بسطام و بیستون تحت سرپرستی وی انجام شده و حاصل فعالیت‌های پژوهشی او درباره معماری و شهرسازی ایران همچنین مکان‌های باستانی کاوش شده در ایران بیش از ۳۰۰ کتاب و مقاله پژوهشی است.
 
کتاب‌های «بسطام ۱و۲»، «کاروانسراهای ایران» و «تاریخ معماری ایران» از آثار ارزنده اوست که توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به چاپ رسیده است.
 
این باستان‌شناس، در طول زندگی خود و به عنوان عضوی از DAI، به طور مداوم به ایران سفر می‌کرد تا با اشتیاق و دقت معماری‌باستانی و بناهای‌فرهنگی ایران را ثبت کند.
 
در طی این روند، پروفسور دکتر ولفرام کلایس مجموعه قابل توجهی از انتشارات، اطلاعیه‌ها، نقشه‌ها، طرح‌های معماری و یک مجموعه عکاسی غنی را برای آیندگان به یادگار گذاشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو