طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی خوشمزه و لذیذ


منبع: آرگا

141

1399/10/3

07:56


استیک ها به دلیل اینکه دستور ساده ای برای پخت دارند و مدت زمان کمی برای آماده شدن نیاز دارند، محبوبیت فراوانی در بین عامه مردم دارند. در این مطلب طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی خوشمزه را به شما پیشنهاد می کنیم.

استیک در طعم های مختلفی تهیه می شود.  استیک گوساله، پیتزا استیک گوشت، استیک با سس قارچ و… از جمله استیک های محبوب و خوشمزه می باشد. در این مطلب، طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی و نکات لازم برای مزه دار کردن و از بین بردن بوی آن را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم

  • کره: یک دوم فنجان
  • پودر سیر: ۲ قاشق چای خوری
  • سیر ریز شده: ۴ عدد
  • گوشت: سه چهارم گوشت راسته ی گوسفند
  • نمک و فلفل: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی خوشمزه

منقل را آماده کنید. در درون ماهی تابه ای کوچک کره را آب کنید و پودر سیر را به همراه سیرهای ریز شده به کره آب شده اضافه کنید.

سیر خرد شده جهت طعم دار کردن استیک گوشت گوسفندی

استیک ها را به نمک و فلفل آغشته کنید. زمانی که این مرحله به پایان رسید، استیک ها را در درون ظرف های نیمه گرم قرار دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی, جهت مزه دار شدن استیک ها مایه ای را که درست کردید، بر روی استیک پخش کنید.

خرد کردن گوشت گوسفندی جهت تهیه استیک

به طور کلی سیر و پیاز از جمله موادی هستند که در ایجاد طعم عالی و مطلوب بسیار تاثیر گذارند. گوشت ها اغلب بدون مزه دار کردن بوی مطلوبی ندارند. با تهیه چنین مایعی هم می توان طعم گوشت را دلپذیرتر کرد و هم می توان بوی نامطلوب آن را از بین برد. اکنون استیک طعم دار را بر روی منقل قرار دهید و اجازه دهید تا مغز پخت شود.

بعد از چند دقیقه استیک را بر روی منقل برگردانید و حواستان باشد که استیک کاملا پخته شود.

طرز تهیه استیک گوشت گوسفندی

استیک خوشمزه شما آماده است و می توانید آن را با لیمو و سبزیجات میل کنید.

دستور تهیه استیک گوشت به روشی دیگر

استیک گوشت غذای فوق العاده خوشمزه ای است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد، در ادامه روش دیگری از طبخ استیک گوشت را در اختیارتان قرار می دهیم، بنابراین می توانید تا پایان این بخش همراه ما شوید.

روش تهیه استیک گوشت

مواد لازم

  • فیله گوساله/ ۲ تکه استیکی
  • روغن زیتون بدون بو/ نصف فنجان
  • رزماری/ ۴ شاخه
  • سیر/ ۴ حبه
  • نمک و فلفل سیاه/ به مقدار لازم

روش پخت استیک گوشت

به منظور تهیه استیک با گوشت گوساله در ابتدا باید فیله ها را در داخل کاسه ای مناسب قرار دهید و بعد روغن زیتون را به آن بیفزایید، حدود چند دقیقه با دست گوشت ها را ماساژ دهید به طوری که تمام قسمتهای گوشت با روغن آغشته شود.

سپس سیر ها را خرد کنید و آن را به همراه مقدار لازم نمک و فلفل سیاه به داخل کاسه حاوی گوشت اضافه کنید و با دست کمی ورز دهید تا به این صورت گوشت مزه دار شود، سپس روی کاسه را سلفون بکشید و در یخچال بگذارید.

توجه داشته اگر زمان کافی برای مرینت داشته باشید، استیک شما خوشمزه تر خواهد شد.، بنابراین به منظور بهتر شدن طعم گوشت و مغز پخت شدن آن لازم است حداقل ۱۲ ساعت در داخل مواد طعم دهنده بماند.

بعد از اینکه گوشت به خوبی مزه دار شد، آن را گریل کنید، برای این منظور می توانید از قسمت خط دار تابه استفاده کنید و بعد سمت گریل تابه را روی شعله گاز با حرارت زیاد بگذارید و اجازه دهید تا حسابی داغ شود.

به هنگام گریل کردن استیک نیازی به استفاده از روغن ندارید، از این رو بعد از داغ شدن تابه, استیک ها را روی آن گذاشته و اجازه دهید یک طرف آن خوب گریل شود و بعد استیک را برگردانید و سمت دیگرش را گریل کنید.

نحوه تهیه استیک گوشت گوسفندی

در صورتی که استیک ها با حرارت پایین و در مدت زمان طولانی گریل شوند، گوشت سفت و خشک می شود و استیک خوب و با کیفیتی نخواهید داشت. در آخر استیک ها را در ظرف دلخواه تان به همراه سبزیجات مختلف تزئین کرده و بعد نوش جان کنید.

از اینکه در دستور تهیه استیک گوشت راسته گوسفندی با ما همراه بودید، صمیمانه سپاس گذاریم و امیدواریم مطالب ما در این زمینه مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای دیدن انواع استیک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو