نشانه‌ای هشداردهنده که از سرطان کلیه خبر می‌دهد

73

1399/10/3

09:22


یک متخصص رادیولوژی گفت: در بسیاری از موارد افرادی که به سرطان کلیه دچار شده اند علائم خاصی ندارند، اما با بزرگ‌تر شدن هر چه بیشتر تومور برخی علائم بروز می‌کند.

نشانه‌ای هشداردهنده که از سرطان کلیه خبر می‌دهد

به گزارش بهداشت نیوز، مهدی عقیلی، متخصص رادیولوژی و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سرطان کلیه اظهار کرد: سرطان کلیه جزو ۱۰ سرطان شایعی است که معمولا در آقایان بالای ۵۰ سال و افرادی که به استعمال مواد دخانی می‌پردازند، بروز می‌کند. عوامل دیگری مانند چاقی و فشار خون نیز می‌تواند منجر به سرطان کلیه شود.

او افزود:  افراد سیگاری به دلیل کُند شدن و بسته شدن رگ‌ها و جریان خونی شان معمولا دچار بیماری‌ها و نارسایی کلیه می‌شوند که در بدترین شرایط به سرطان کلیه مبتلا خواهند شد.

عقیلی بیان کرد: در بسیاری از موارد افرادی که به سرطان کلیه دچار شده اند علائم خاصی ندارند اما با بزرگ‌تر شدن هر چه بیشتر تومور، علائم شایع این بیماری که شامل درد کلیه، درد پهلو، درد‌های استخوانی مشاهده ادرار در خون، کاهش وزن‌های شدید و بدون علت است، برزو می‌کند.

او تصریح کرد: مشاهده ادرار در خون از جمله علائمی است که بیانگر پیشرفت این بیماری است اما مشاهده هر خونی نشانه ابتلا به سرطان کلیه نیست بلکه باید برای پی بردن به این موضوع به رنگ خون و میزان خون داخل ادرار توجه کرد.

این متخصص رادیولوژی گفت: از دست دادن اشتها، ضعف و درد‌های بدون علت، احساس خستگی، تورم در پا‌ها و کم خونی از دیگر علائمی است که نشان دهنده این سرطان است.

عقیلی تاکید کرد: بهترین راه برای شناخت این بیماری سونوگرافی و انجام سی تی اسکن است. در چنین شرایطی قبل از بزرگ شدن تومور، بیماری قابل تشخیص و درمان است که در اکثر مواقع منجر به جراحی نخواهد شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو