همسر خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

همسر خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد


منبع: آرگا

207

1399/10/3

11:06


یک همسر خوب اهل سازش است ، به همسرش خرده نمی گیرد و او را سرزنش نمی کند. همسر خوب شریک زندگی خود را آن گونه که هست قبول دارد و او را صادقانه دوست دارد ، با او با احترام رفتار می کند و به نیازهای همسرش پاسخ مثبت می دهد.

همسر خوب برای هر فرد خاص یک معنا و مفهوم را می دهد اما در ابتدا یک همسر ایده آل باید معیارهای پایه را داشته باشد سپس معیارها و ملاک های مورد علاقه ی شخص را باید داشته باشد. در واقع می توان گفت ویژگی های یک همسر بی نظیر همان ملاک هایی است که برای انتخاب همسر وجود دارد و این دو زیاد از هم جدا نمی باشد.

ویژگی ها و خصوصیات همسر خوب چیست ؟

قبل از ازدواج برای انتخاب همسر ملاک های اصلی و اساسی وجود دارند که باید در آن ها دقت و وسواس زیادی به خرج داد. چراکه در صورت تشکیل زندگی مشترک و زناشویی همان ویژگی ها بسیار با اهمیت خواهند شد. بنابراین از هیچکدام از آن ملاک ها نباید چشم پوشی کرد.

همسر خوب

مرد و زن به عنوان همسری ایده آل باید دارای ویژگی های ذیل باشند :

♥ اهل سازش است و اهل سرزنش و نق زدن نبست.

همسر خوب به هیچ وجه شریک زندگی خود را سرزنش نمی کند و مدام در حال نق زدن و غرغرکردن نمی باشد . اگر بخواهید با سرزنش کردن همسر خود را به کاری ترغیب کنید ، سخت در اشتباه هستید. بدانید و به یاد داشته باشید سرزنش کردن همیشه نتیجه معکوس دارد.

♥ همسر خود را آنگونه که هست قبول و او را صادقانه دوست دارد.

یک شخص در نقش یک همسر نباید مدام در حال عیب جویی همسرش باشد. خرده گیری و عیب جویی ریشه ی بنیان خانواده ای که تازه تشکیل شده را سست خواهد کرد. باید قبل از انتخاب همسر اگر عیوبی وجود داشته آن ها را باید ببینید و بعد از ازدواج چشم هایتان را بر آن عیوب ببندبد و بر همسر خود خرده نگیرید. و نکته ای دیگر که وقتی همسر خود را آنگونه که هست قبول و دوستش داشته باشید ایشان نیز مسلما از شما یاد خواهد گرفت.

همسر خوب و ایده آل

♥ همسر خوب، از روی ادب و با احترام ، با همسرش رفتار می کند.

ادب داشتن و احترام گذاشتن در واقع بازتابش به خود شخص است یعنی شخصی که به همسرش احترام می گذارد در واقع به خودش احترام گذاشته و همسرش قطعا متوجه این احترام از روی عشق و علاقه خواهد شد و وقتی اطرافیان رفتار زیبای او را با همسرش ببینند ، برایشان قابل احترام و تمجید است.

♥ همسر ایده آل، نیازهای همسرش را می شناسد و به آن ها پاسخ مثبت می دهد.

اهمیت دادن به نیازهای روحی ،جسمی و جنسی همسر کار بس قابل ستایش است که جز وظایف یک مرد و زن به عنوان همسر می باشد. یافتن آرامش روانی از رفع این نیازها توسط همسر با هیچ چیز دز دنیا قابل تعویض نیست. اگر هر شخص تلاش کند نیازهای همسر خود را در هر زمینه ای درک کند و به آن ها پاسخی مثبت دهد در واقع پایه های زندگی مشترک خود و همسرش را تقویت کرده است.

همسر خوب و مهربان

برای اینکه همسر بی نظیر باشید لازم است: انتظارات خود را کم کرده ، بخشش را سرلوحه کار خود قرار داده ، اعتراف به خطای مرتکب شده و قبول آن اشتباه، هیچوقت کینه و نفرت ار همسر خود را به دلتان راه ندهید. به امور کوچک زندگی زناشویی خود نیز اهمیت بدهید. صداقت و وفاداری در زندگی زناشویی در طولانی مدت و با گذشت زمان اثبات و مشخص می شود پس صبور و متحمل باشید و ذهن خود را از نگرانی آزاد کنید.

مخفی نکردن هیچ رازی از شما

همانطور که می دانید مردان در اکثر موارد از اشتراک گذاشتن چیزهایی در مورد زندگی خود با دیگران خودداری می کنند اما اگر همسرتان راز مهم زندگی اش را با شما در میان می گذارد بدین معناست که شما را دوست داشته و به شما اعتماد دارد.

خصوصیات یک شوهر خوب

تمایل به حساب مشترک داشتن

یک همسر ایده آل از شما می خواهد تا حساب مشترکی با هم داشته باشد که نشانه دوست داشتن شما می باشد و تمایل دارید شما را به قسمت مهمی از زندگی اش تبدیل کند.

سپری کردن لحظات زندگیش با شما

یک شوهر ایده آل همیشه دوست دارید تمام وقتش را با شما بگذراند و در شادی ها و تفریح ها کنار شما باشد و به شما وقتش را سپری کند.

خصوصیات یک همسر خوب

مراقبت کردن از شما

از دیگر ویژگی های یک همسر بی نظیر محافظت از شما چه از نظر ذهنی، جسمی و… است تا شما در تمام لحظات زندگی تان احساس امنیت داشته باشید.

وفاداری

یک شوهر خوب هیچ وقت به شما خیانت نمی کند و همیشه وفادار خواهد ماند زیرا، برای شما ارزش قایل است حتی در صورتی که گاهی وسوسه شود اما باز هم به خاطر تعهدی که به رابطه تان دارد خیانت نمی کند.

ویژگی های یک همسر ایده ال

مشورت کردن در تصمیم گیری ها

یک شوهر ایده آل در مورد تصمیمات زندگی اش با شما مشورت می کند و نظر شما را نیز می پرسد زیرا، افکار شما نیز برایش بسیار مهم است.

کمک به شما در کار منزل

از دیگر خصوصیات بارز یک همسر عالی کمک کردن در کارهای خانه به شما است و انجام آن را تنها وظیفه شما نمی داند و دوست دارد در انجام این کارها به شما کمک کند.

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی خانواده می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو