تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟ | مزایا، معایب و عوارض

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟ | مزایا، معایب و عوارض


منبع: زیبامون

255

1399/10/3

12:13


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با تزریق چربی به سینه بدانید، آشنا خواهید شد.

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟ | مزایا، معایب و عوارض

این روزها انجام عملهای زیبایی طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده و شاید همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد نسبت به اعضای بدن و صورت خودشون احساس خوبی نداشته باشند و تصمیم بگیریند با استفاده از روشهای مختلف، تغییراتی رو در چهره و اندام خودشون به وجود بیارن.

تزریق چربی به سینه، یکی از این عملهای زیبایی هست که این روزها در همه جای دنیا مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از خانمها تمایل دارند برای افزایش زیبایی و جذابیت خودشون این عمل زیبایی رو انجام دهند.

در واقع میشه گفت تزریق چربی به سینه یکی از روشها و ایده های جدید نیست اما همیشه جز موضوعات بحث برانگیز بوده است. زیرا همیشه این نگرانی وجود داره که ممکنه افزایش حجم سینه توسط تزریق چربی، منجر به تشکیل کلسیفیکاسیون و کیست هایی بشه که ممکنه مانع از معاینه مامایی برای تشخیص سرطان پستان احتمالی بشه.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، اطلاعات خوبی رو درباره تزریق چربی به سینه در اختیارتون قرار دادیم و شما رو با معایب، مزایا و هزینه های تزریق چربی به سینه آشنا کردیم. با ما همراه باشید و اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید.

 

مِتد و روش تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه در دسته بندی عمل زیبایی لیپومودلینگ (Lipomodelling) قرار داره. این روش به طور کلی تحت بیهوشی عمومی انجام میگیره و با توجه به رسوبات چربی طبیعی در هر فردی، ممکنه چربی مورد نیاز برای تزریق به سینه از قسمت شکم و یا ران برداشته بشه.

در واقع تزریق چربی به سینه یکی از روشهای طبیعی برای افزایش حجم سینه هست که شامل گرفتن چربی از سایر قسمتهای بدن و تزریق به سینه میشه. بسیاری از مراجعه کنندگان برای انجام این عمل زیبایی ترجیح میدن که چربی از ناحیه شکم، پهلو، بازو و ران استخراج بشه و برای تزریق به سینه مورد استفاده قرار بگیره.

چربی برداشته شده از بدن، سانتریفیوژ میشه تا چربی خالص کاملا جدا شده و برای تزریق به سینه آماده بشه. این چربی خالص به طور مستقیم با استفاده از سرنگهای 10 میلی متری به پستان تزریق و منتقل میشه. این چربی ها تحت فشار کم نور به بافت سینه تزریق میشه تا بافتهای گیرنده چربی بتونن به خوبی در محل مورد نظر قرار بگیرند و شکل و ظاهر مناسب و طبیعی برای سینه به وجود بیارن.

در حالت کلی، حجم نهایی و مطلوب برای تزریق چربی به سینه حدود 100 میلی لیتر هست اما برای جبران جذب چربی، چیزی حدود 140 میلی لیتر چربی به سینه تزریق میشه تا در نهایت حجمی مطلوب و طبیعی برای سینه ایجاد بشه.

اگر تصمیم به انجام تزریق چربی به سینه دارید، باید قبل از هر اقدامی تمام جوانب مثبت و منفی این عمل زیبایی رو مورد ارزیابی قرار بدید تا ببینید آیا این روش برای شما و خواسته‌های شما مناسب هست یا نه؟ و سپس تصمیم خودتون رو نهایی کنید. در ادامه با تمام مزایا و معایب تزریق چربی به سینه آشنا بشید:

 

چربی برای تزریق به سینه

 

حتما بخوانید: توصیه های جراحان زیبایی برای یک نتیجه عالی از عمل زیبایی

 

مزایای تزریق چربی به سینه

 

1. نتیجه تزریق چربی به سینه کاملا طبیعی است

اگر احساس میکنید قرار دادن ایمپلنت و پروتز در داخل سینه براتون مناسب نیست و ممکنه ظاهر مصنوعی به وجود بیاره، تزریق چربی به سینه گزینه عالی برای افزایش حجم سینه با نتیجه طبیعی هست. علاوه بر این از آنجایی که چربی استفاده شده برای این روش کاملا طبیعی هست و از بدن خود بیمار گرفته میشه، لازم نیست نگرانی در رابطه با ظاهر و احساس غیر طبیعی بودن پستان داشته باشید.

 

2. در طول انجام تزریق چربی به سینه، سایر قسمتهای بدن نیز تغییر خواهند کرد

از انجایی که برای تزریق چربی به سینه، از سایر قسمتهای بدن، چربی اضافه برداشته میشه، در نتیجه شما شاهد تغییرات دو برابری در بدن و اندام خود خواهید بود. به این معنی که چربی اضافی از قسمتهایی از بدن برداشته میشه و ظاهری متناسب‌تر برای این بخش از بدن به وجود میاد و در مقابل حجم و اندازه سینه‌ها افزایش پیدا میکنه.

 

3. تزریق چربی به سینه هیچ جای زخم و اسکاری نداره

در طی روش انتقال و تزریق چربی به سینه، این چربی از طریق ایجاد برش‌های بسیار کوچک به پستان تزریق میشه و این برشهای کوچک به هیچ عنوان باعث ایجاد جای زخم و اسکار روی سینه نمیشن و فقط باعث افزایش زیبایی ظاهر طبیعی سینه‌ها خواهند شد.

 

4. لازم نیست نگران عوارض جانبی این روش باشید

اگرچه سایر روشهای تقویت و افزایش حجم سینه مانند ایمپلنت و پروتز سینه دارای عوارض جانبی هستند و ممکنه در رابطه با خطر پارگی و جا به جا شدن و ریزش ایمپلنت نگرانی داشته باشید اما در روش تزریق چربی به سینه این نگرانیها وجود نداره.

 

تزریق چربی به سینه

 

حتما بخوانید: یشترین عمل های زیبایی صورت و بدن کدامند؟

 

عوارض تزریق چربی به سینه 

 

1. تزریق چربی به سینه فقط باعث مقدار کمی افزایش حجم سینه میشود

به طور کلی، از طریق تزریق چربی به سینه میتونید سینه‌هاتون رو به اندازه یک فنجان تقویت کنید! بنابراین اگه قصد دارید حجم و اندازه سینه‌ها تغییر چشم گیر و زیادی داشته باشند، این روش ممکنه برای شما مناسب نباشه.

 

2. چربی استفاده شده در این روش قابل جذب هست

جراحان پلاستیک در طول انجام تزریق چربی به سینه تمام تلاش خودشون رو میکنند تا اطمینان حاصل کنند که چربی انتقال داده شده به سینه زنده میمونه و باعث افزایش حجم سینه ها میشه. اما با این حال، بدن فرآیند طبیعی که باید انجام بده رو انجام میده و ممکنه مقداری از این چربی که به سینه تزریق شده توسط بدن جذب بشه و نتیجه این تزریق رو تحت تاثیر قرار بده.

 

3. تزریق چربی به سینه تاثیری بر روی لیفت سینه‌ها ندارد

تزریق چربی به سینه نمیتونه باعث بالا کشیدن و لیفت سینه بشه و برخلاف ایمپلنت سینه تاثیری بر روی از بین بردن افتادگی سینه بر اثر افزایش سن، کاهش وزن، بارداری یا موارد ژنتیکی نداره. علاوه بر این، استفاده از ایمپلنت بر روی سینه باعث میشه تا ظاهری بلند و لیفت شده برای سینه ها به وجود بیاد که این ظاهر در اثر انتقال و تزریق چربی ایجاد نمیشه.

 

4. تزریق چربی به سینه هزینه بالایی دارد

از انجایی که برای تزریق چربی به سینه از دو روش لیپوساکشن و تزریق چربی به سینه استفاده میشه، در نتیجه هزینه انجام این روش نسبت به سایر روشهای تقویت پستان گران‌تر خواهد بود و لازمه این موضوع رو هم در نظر داشته باشید.

 

از دیگر عوارض جانبی بعد از تزریق چربی به سینه میشه به موارد زیر نیز اشاره کرد:

 

  • واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • هماتوم یا سروما (تجمع خون یا مایعات در زیر پوست که ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد)
  • عفونت
  • تغییر در حس
  • واکنشهای آلرژیک
  • آسیب به سازه های زیرین
  • نتایج نامطلوبی که ممکنه به مراحل اضافی نیاز داشته باشه

 

حتما بخوانید: رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی صورت و قیمت‌ آنها

 

مراقبتهای بعد از تزریق چربی به سینه

بعد از تزریق چربی به سینه باید هم از قسمتهایی که چربی برداشته شده به خوبی مراقبت کنید و هم مراقبتهای ضروری و لازم رو از سینه و قسمتهایی که تزریق انجام شده داشته باشید تا نتیجه حاصل از این عمل زیبایی فوق العاده خوب و طبیعی باشه.

بعد از برداشت چربی، به دلیل انجام لیپوساکشن ممکنه مقداری درد و ناراحتی در این قسمتها داشته باشید که معمولا این درد، متوسط رو به حاد گزارش شده و حدود 48 ساعت طول میکشه و معمولا با استفاده از مسکن درمان میشه.

این درد و حساسیت در قسمتهایی که چربی از آن برداشته شده ممکنه به مدت 2 تا 3 ماه ادامه داشته باشه که به تدریج فروکش میکنه. کبودی بارز و مشخصی در این قسمتها ایجاد میشه که در طول 3 هفته برطرف خواهند شد. ورم و التهاب بعد از عمل نیز در عرض 3 ماه برطرف خواهد شد.

برای تسریع بهبودی در این قسمتها به بیمارن توصیه میشه که قسمتهایی که چربی از ان برداشته شده رو با حرکات دورانی ماساژ دهند و اگه این چربی از قسمت شکم برداشته شده باشه ممکنه استفاده از کمربند شکمی هم به مدت 6 هفته تجویز بشه.

در موارد نادری که ورم و التهاب در این قسمتهای بدن برای مدت طولانی ادامه داشته باشه، ممکنه حدود 10 جلسه آندرمولوژی هم تجویز بشه.

کبودی بعد از تزریق چربی به سینه بعد از حدود 2 هفته برطرف خواهد شد و ورم و التهاب ناشی از این روش نیز بعد از گذشت 1 ماه به طور کامل بهبود پیدا میکنه. در طی 3 ماه اول بعد از تزریق چربی به سینه، به تدریج 30 تا 40 درصد از حجم اضافه شده به سینه بعد از تزریق چربی از بین میره و شما میتونید نتیجه اصلی تزریق چربی به سینه رو مشاهده کنید.

 

اندازه گیری سایز سینه

 

حتما بخوانید: جدیدترین جراحی زیبایی اندام سری سلبریتی ها + عکس

 

هزینه تزریق چربی به سینه 

هزینه روش تزریق چربی به سینه از یک پزشک به پزشک دیگر، از یک منطقه جغرافیایی به منطقه دیگر و با توجه به روشی که برای تزریق چربی مورد استفاده قرار میگیره، متفاوت هست.

در واقع برای تعیین هزینه و قیمت تزریق چربی به سینه تمام هزینه‌های این روش از جمله دستمزد و هزینه‌های پزشک، هزینه‌های مربوط به مرکز جراحی، هزینه بیهوشی، هزینه آزمایشات پزشکی، هزینه داروها، هزینه لباس جراحی و سایر هزینه‌های مربوط به لیپوساکشن و انتاقل چربی در نظر گرفته میشه و در نهایت هزینه تزریق چربی به سینه مشخص خواهد شد و به همین دلیل نمیشه یک قیمت و هزینه مشخص برای تزریق چربی به سینه ارائه داد. از انجایی که تزریق چربی به سینه جز عملهای زیبایی انتخابی محسوب میشه، بیمه هیچگونه پوششی برای هزینه‌های آن نداره.

 

حتما بخوانید: جراحی زیبایی - قیمت عمل های زیبایی چقدر است؟

 

سخن آخر

تزریق چربی به سینه به دلیل عوارض جانبی کم و نتایج مثبت و طبیعی که به همراه داره جز روشهای تقریبا جدید برای ترمیم و افزایش زیبایی پستان مورد استفاده قرار میگیره. در این روش ابتدا معاینه دقیقی توسط متخصص رادیولوژیست انجام میگیره تا هیچ گونه خطری در رابطه با سرطان پستان بعد از انجام تزریق چربی به سینه وجود نداشته باشه. این روش برخلاف ایمپلنت و پروتز سینه دارای نتایج طبیعی هست و تاثیری بر روی بالا بدن و لیفت سینه ها نداره و بیشتر به منظور افزایش حجم طبیعی سینه و برطرف کردن نواقص مادرزادی مورد استفاده قرار میگیره.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو