آشنایی با فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

آشنایی با فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن


منبع: همگردی

173

1399/10/3

22:00


ویزای شینگن امروزه در اروپا، مرزها را بی معنی کرده و تقریبا تمامی مرزهای اروپایی را توانسته به خود اختصاص دهد. کشورهای زیادی پذیرنده ویزای شینگن بوده و البته هنوز هم کشورهایی وجود دارند که پذیرنده ویزای شینگن نیستند. در مقاله کشورهای پذیرنده ویزای شینگن کدامند با ما همراه باشید تا از فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن آگاهی یابید. قطعا، آشنایی با کشورهای پذیرنده ویزای شینگن در دنیا برایتان مفید خواهد بود.

کشورهای پذیرنده ویزای شنگن

بررسی جغرافیای طبیعی و انسانی منطقه

منطقه شینگن یک منطقه بسیار گسترده و وسیع است، بطوریکه طولش تقریبا به 50 هزار کیلومتر مربع می رسد. اگر بخواهیم جمعیت کشورهای عضو را محاسبه کنیم، باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا را هم در این محاسبه بگذاریم که در این صورت، جمعیتش به چیزی حدود 419 میلیون و 392 هزار و 422 نفر می رسد. نکته دیگری که در مورد منطقه شینگن وجود دارد، این است که مرزهای آبی متصل به آن چیزی حدود 4 میلیون و 312 هزار و 99 کیلومتر طول دارند. بطور کلی، می توانیم بگوییم که 80 درصد منطقه شینگن متشکل از آب و 20 درصد باقیمانده هم متشکل از کشورهای عضو است.

بررسی جغرافیای طبیعی و انسانی منطقه

کدام کشورها عضو منطقه بوده و کدام کشورها عضو نیستند؟

براساس مقاله کشورهای پذیرنده ویزای شینگن کدامند باید بدانید که حدودا 26 کشور در اروپا تا به امروز توانسته اند تا عضو منطقه شینگن و پذیرنده ویزایش شوند. تنها 22 کشور از میان آنها دقیق تمام بندهای ویزای شینگن را عملی کرده و پذیرفته اند. آلمان، اتریش، یونان، جمهوری چک، فرانسه، بلژیک، فنلاند، استونی، دانمارک، لتونی، هلند، ایسلند، مجارستان، لهستان، ایتالیا، پرتغال، لوکزامبورگ، سوئیس، اسلوونی، جمهوری لیتوانی، مالت، لیختن اشتاین، سوئد، نروژ، اسلواکی، اسپانیا کشورهای عضو هستند.

براساس مقاله فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن باید بدانید که قبرس، رومانی، کرواسی و بلغارستان جز کشورهای عضو نبوده و در این بخش جایی ندارند. کشورهای سن مارینو، موناکو و شهر واتیکان به پیروی از قرارداد شینگن، مرزهای خود را به صورت باز نگه داشته اند.

کدام کشورها عضو منطقه بوده و کدام کشورها عضو نیستند؟

برخی از کشورهای عضو و مرور ظرفیت آنها

فرانسه

یکی از دیدنی های بی مثال فرانسه، برج ایفل بوده که بسیار شناخته شده است. فرانسه امروزه توانسته تا بعنوان یکی از کشورهای پذیرنده ویزای شینگن به کشورهای عضو منطقه ملحق شده و با این کار، راه را برای مسافران باز کند. مساحت فرانسه به چیزی حدود 55 هزار و 695 کیلومتر مربع می رسد.

بیشتر بخوانیدبرج ایفل پاریس | نمادی از شهر هنر و مد در فرانسهفرانسه، کشور نمادها | شناخت نمادهای ملی کشور فرانسه

فرانسه

اتریش

اتریش یکی از کشورهای پذیرنده ویزای شینگن در دنیا بوده که چیزی حدود 83 هزار و 871 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتش به چیزی حدود 8 میلیون و 712 هزار و 337 نفر می رسد. وین پایتختش بوده و در تاریخ 28 آوریل سال 1995 میلادی به اعضای منطقه پیوست.

بیشتر بخوانیدسفر به اتریش | سفری به قلب موسیقی جهانبهترین جاذبه های گردشگری وین و لذتی مضاعف در سفری اروپایی

اتریش

فنلاند

یکی از کشورهای پذیرنده ویزای شینگن، فنلاند بوده که در 19 دسامبر 1996 میلادی به اعضای منطقه پیوست. این کشور چیزی حدود 338 هزار و 345 کیلومتر مربع مساحت داشته و با فضای آرامش، جز شادترین کشورهای دنیا بشمار می آید.

بیشتر بخوانیدسفر به فنلاند و عالمی از رمز و رازهای شگفتی آور

فنلاند

بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای اروپای غربی بوده که مساحتش 30 هزار و 528 کیلومتر مربع و جمعیتش حدود 11 میلیون و 358 هزار و 379 نفر است. بلژیک در تاریخ 14 ژوئن 1985 میلادی به اعضای منطقه پیوست.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری بلژیک| جاذبه هایی که در بلژیک نباید از دست داد

بلژیک

استونی

استونی در جنوب اروپا بوده و یکی از کشورهای پذیرنده ویزای شینگن هست. در غرب منطقه دریای بالتیک، در شمالش خلیج فنلاند و در جنوبش لاتویا قرار دارند.

استونی

دانمارک

دانمارک در تاریخ 25 می سال 2001 میلادی به اعضای منطقه پیوسته و چیزی حدود 43 هزار و 94 کیلومتر مربع وسعت دارد.

بیشتر بخوانیدسفر به دانمارک | خوشگذرانی در جاهای دیدنی دانمارک

دانمارک

چک

جمهوری چک چیزی حدود 10 میلیون و 610 هزار و 947 نفر شهروند و 43 هزار و 94 کیلومتر مربع وسعت دارد. این کشور در میان مسافران و گردشگران مشهور بوده و در جنوب غربی اروپا جای گرفته است.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری چک | دیدنی که باید در سفر به چک ببینید

چک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو