هشدار وقوع سیل در گلستان صادر شد

منبع: برترین ها

60

1399/10/4

12:32


دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در استان گلستان برای روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی و همچنین خدمات‌رسانی به شهروندان در آماده‌باش قرار گرفتند.

خبرگزاری تسنیم: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در استان گلستان برای روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی و همچنین خدمات‌رسانی به شهروندان در آماده‌باش قرار گرفتند.

با ورود سامانه سرد و بارشی به استان از اواخر وقت امروز ( پنج شنبه)، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

براساس اطلاعات هواشناسی استان فعالیت این سامانه سبب کاهش شدید دمای هوا، بارش شدید باران، بارش 50 سانتی متری برف در ارتفاعات، وزش باد شدید، اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های احتمالی می‌شود.

در همین زمینه روز گذشته جلسه مدیریت بحران استان برگزار شد و استاندار گلستان به همه دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه هلال احمر و راهداری دستور داد برای دو سه روز آینده با ظرفیت کامل نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین‌آلات در آماده عملیات امداد رسانی باشند.

سیدرضا قادری، مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در جمع خبرنگاران نسبت به فعالیت این سامانه سرد و بارشی در استان هشدار دارد و اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه سامانه سرد سیبری به استان هشدارهای لازم به همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی داده شده است.

وی گفت: در حوزه راهداری 32 اکیپ با ظرفیت 600 نفر و در اختیار داشتن 160 دستگاه انواع ماشین‌آلات در محورهای استان به ویژه در مناطق برف‌گیر و کوهستانی مستقر شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: 15 اکیپ ثابت و 30 اکیپ سیار هلال احمر، 12 مرکز پاسخگویی، پایگاه امداد هوایی و تیم واکنش سریع در آماده باش هستند.

وی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم در زمان حوادث احتمالی بموقع عمل کنیم با دستگاه‌های دیگری مانند فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و غیره هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

قادری از مردم استان خواست از امشب تا اواخر روز شنبه هفته آینده از ترددهای غیرضروری در محورها به ویژه مناطق کوهستانی خودداری کنند و در صورت ضرورت، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سوخت کافی و سیستم گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

در مدت فعالیت این سامانه از صیادان نیز خواسته شده از حضور در دریا خودداری کنند. از امروز تا شنبه هفته آینده دریا مواج خواهد بود و ارتفاع امواج نیز افزایش می‌یاید.

احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به تأسیسات دریایی و قایق‌های کوچک و خسارت به پرورش ماهی در قفس وجود دارد و در این ایام شرایط برای هیچگونه فعالیتی در دریا مناسب نیست.

همچنین به باغداران تأکید شده با توجه به کاهش دما و ماندگاری دمای زیر صفر نسبت به برداشت پرتقال سریعاً اقدام کنند. ضمن اینکه باغداران باید نسبت به پوشش تنه درختان یکساله و دو ساله اقدام کنند.

گلخانه‌داران و نهالستان‌داران نیز با توجه به کاهش نسبی دما نسبت به راه‌اندازی سیستم گرمایشی و پوشش لوله‌ها اقدام کرده و پیمانکاران فضای سبز و بلوارها برای پوشش تنه درختان فضای سبز و بلوارها اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان نیز از آمادگی سدهای استان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان‌ها اهتمام لازم را در خصوص اطمینان از باز بودن دهانه پل‌ها داشته باشند و در صورت گرفتگی دهانه پل‌ها، نسبت به پاکسازی آن با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

سیدمحسن حسینی گفت: مدیران امور و روسای ادارات بارندگی‌ها را به اطلاع فرمانداران به خصوص گمیشان و شهرداران برسانند.

آب منطقه‌ای استان از خالی بودن 73 درصد مخازن سدهای استان خبر داده و گفته می‌توان سیلاب‌های زمستانه را مدیریت کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو