نوبخت: ۵۵هزار پرستار استخدام می‌شوند

منبع: برترین ها

71

1399/10/4

18:30


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای استخدام حدود ۵۵ هزار نفر پرستار جدید، بودجه‌ای را در سال ۱۴۰۰ کنار گذاشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تشریح آخرین تغییرات بودجه‌ای سال آینده از تعاملات ویژه دولت و مجلس خبر داد و گفت: ما به عنوان دولت و مجلس، هدف مشترکی به نام مردم و نظام داریم. کل بودجه برای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که تمام موهایش را در بودجه نویسی سفید کرده است به سه بخش فروش نفت، اخذ مالیات و فروش اوراق تقسیم می‌شود.

او افزود: باید فرصتی باشد تا نمایندگان با مسئولان برنامه و بودجه حرف بزنند، گاهی اوقات ما حرف‌هایمان را در رسانه‌ها به گوش یکدیگر می‌رسانیم و نتیجه خلاف آن چیزی می‌شود که انتظار داریم. امیدوارم که بودجه با توصیه مقام معظم رهبری که در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شد با هماهنگی قوا اجرایی شود.

نوبخت: ۵۵هزار پرستار استخدام می‌شوند

او در پاسخ به این سوال که احتمال رد شدن بودجه را می‌دهید؟ بیان کرد: پیش بینی می‌کنم که با تعامل با مجلس این اتفاق نیفتد و بتوانیم موضوعات را با گفتمان تخصصی حل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: اختلافات بین دولت و مجلس حل می‌شود و نگران نیستم، بیش از ۳۶ سال است بودجه نویسی می‌کنم، اما امسال به دلایل مختلف و شرایط ویژه کمی بالا و پایین‌ها متفاوت است. بالاخره مجلس جدید هم با برنامه‌های زیادی روی کار آمده و نمایندگان اظهار نظر‌های زیادی نیز برای بودجه ۱۴۰۰ خواهند داشت، تلاقی رفتن دولت و آمدن مجلس است و امیدوارم به خاطر مردم با صدق رفتار کنیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری برای معیشت و حقوق کارکنان دولت به کجا رسیده است؟ گفت: در اسفند سال گذشته فرصتی برای جبران کاهش قدرت خرید مردم از طریق اختیارات قانونی بود که بر این اساس اقدام به اعطای مجوز به دستگاه‌ها برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان از مسیر امتیاز دهم قانون خدمات کشوری کردیم. در گذشته بودند دستگاه‌هایی که از این امکان استفاده نکرده بودند و به همین دلیل در این شرایط درخواست افزایش حقوق کارکنانشان را داشتند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: با ۱۵ درصد افزایش حقوق در فروردین ماه شرایط بهتری برای کارکنان اعمال شد، اما در این بین فاصله حقوق بازنشستگان زیاد شد و ما با همسان سازی حقوق آن‌ها به تنظیم حقوق‌های آن‌ها پرداختیم. از ابتدای مهر حقوق آن‌ها به ترتیب ترمیم شد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان در سال آینده اجرایی خواهد شد؟ تاکید کرد: فرهنگیان با اصلاح ۵۰ درصدی حقوقشان با مشکل رتبه‌بندی مواجه شدند و تا حدودی نارضایتی برای آن‌ها به وجود آمد همین امر منجر شد تا مجدد بودجه‌ای برای رتبه بندی در سال ۹۹ و همچنین بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر بگیریم.

بودجه استخدام ۵۵ هزار پرستار تخصیص داده شد

او به کادر درمان هم طبق معمول گذری زد و تصریح کرد: پرستاران همواره قشر مهمی برای ما بوده‌اند که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تعیین فوق العاده ویژه‌ای برای آن‌ها برآمدیم، هرچند بودجه کشور هم محدود است. امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه محقق نشد و ما مکلف به صرفه جویی بودیم و این افزایش‌ها در پرداخت حقوق که به نوعی بودجه جاری است را از همین ۳۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی انجام داده‌ایم.

توصیه کردم جای توئیت کردن رو در رو با وزیر بهداشت صحبت کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: نقطه عطفی برای حل معضلات پرستاران با وزیر بهداشت داشتیم. در روز‌های سخت کرونا به شدت جلسات مختلف برای حل فوق العاده‌ها و پرداختی‌های کادر درمان برگزار می‌کردیم. به آقای نمکی هم در آن زمان توصیه کردم به مانند سلوک حاج قاسم سلیمانی با یکدیگر مباحث را رو در رو حل کنیم و حل مشکلات را در صفحات مجازی دنبال نکنیم که این موضوع نقطه عطفی برای پیشبرد اهداف ما شد.

بودجه کادر درمان مشخص شد

نوبخت افزود: کادر درمان نگران هستند که این پرداخت‌ها ادامه پیدا نکند، به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که در قانون بودجه پایه حقوق آن‌ها ثبت می‌شود و در سال‌های آینده افزایش‌ها بر همین پایه حقوق‌ها ادامه خواهد داشت. برای استخدام پرستاران جدید هم که حدود ۵۵ هزار نفر هستند، این اطمینان را می‌دهیم که بودجه‌ای را در سال ۱۴۰۰ برای این امر کنار گذاشته‌ایم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بودجه بهداشت و درمان ۱۵۳ درصد اضافه شده است، در حالی که سایر دستگاه‌ها شاهد افزایش‌ ۲۰ درصدی بوده‌اند. همین امر باعث می‌شود که بار زیادی به دوش پرستار‌ان نباشد به خصوص شرکتی‌ها و قردادی‌ها که البته استخدام خواهند شد.

ساخت بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم

نوبخت به طرح‌های عمرانی در مناطق محروم هم اشاره‌ای کرد و ابراز کرد: ساخت مسکن در استان‌های محروم ادامه دارد بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در دست احداث است و ۲۵ هزار واحد مسکونی هم تحویل داده‌ایم. در جنوب کرمان برای ۱۰ هزار کپرنشین به ساخت مسکن مشغول شده‌ایم و بسیاری از این واحدها را تحویل داده‌ایم.

در پایان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در بودجه نویسی به بحث امنیت ملی توجه ویژه‌ای داریم معتقدم هر چقدر در توسعه هزینه کنیم قطعا پیامی برای دشمنان کشور داریم تا دست از دخالت در ایران بردارند. برخلاف تصور آنان که می‌پندارند کشور زمین‌گیر شده است و تلاش می‌کنند آستانه تحمل مردم پایین بیاید؛ ما نباید اجازه دهیم آستانه تحمل بازنشستگان، پرستاران و معلمان پایین بیاید و با ایجاد رفاه هر چند اندک برای مردم و ایجاد کار‌های عمرانی، باید پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوریم و چرخه اقتصادی کشور را بچرخانیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو