آهنگ‌های جنجال‌ساز ۲۰۲۰/ از بازخوانی هالیوودی

آهنگ‌های جنجال‌ساز ۲۰۲۰/ از بازخوانی هالیوودی "تصور کن" تا ویدئوی خواننده رپ با مچ‌بند زندان


منبع: ایران آرت

146

1399/10/4

19:00


در سالی که بازار کنسرت‌های موسیقی به دلیل پاندمی کرونا تقریباً تعطیل شد، برخی از هنرمندان با تک آهنگ‌هایی که منتشر کردند خبرساز شدند.

ایران آرت: محمد مالمیر: با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۰ میلادی نگاهی انداخته‌ایم به ترانه‌هایی که توسط برخی از ستارگان مشهور موسیقی جهان ساخته و خوانده‌ شده‌اند، اما حاشیه‌های فراوانی دامان این آثار را گرفته و منتقدان و مخاطبان واکنش‌های متفاوتی به آنها نشان داده‌اند:

1- اجرای "تصور کن" جان لنون توسط ستارگان هالیوودی

در یکی از سخت‌ترین دوران زندگی بشر، گروهی از ستارگان هالیوود، در ویدیویی که "گل گدوت" در اینستاگرامش منتشر کرد، برای تقویت روحیه‌ مردم ترانه‌ی کلاسیک "تصور کن" اثر "جان لنون" را خواندند. این ویدیوی سه دقیقه‌ای که در اینستاگرام بسیار پربیننده‌ شد، با صحبت‌های "گل گدوت" ستاره‌ی "زن شگفت‌انگیز" در مورد "روز ششم قرنطینه" آغاز می‌شود و اینکه چگونه این شرایط او را به تفکر فلسفی واداشته. او اضافه می‌کند که از ویدیوی پربیننده‌ی مرد ایتالیایی ترومپت‌نواز در حین قرنطینه الهام گرفته است.

هدف بازیگر فیلم "زن شگفت‌انگیز" هرچه که بود، بسیاری از مردم را به فکر انداخت که چرا هر یک از ما مشتاق تماشای ترکیبی گیج‌کننده از سلبریتی‌هایی هستیم که اندکی از آنان موسیقیدان هستند و با این حال به خواندن آهنگی پنجاه ساله از جان لنون پرداخته‌اند.

photo_۲۰۲۰-۱۲-۲۴_۱۸-۱۴-۵۰

ده روز بعد آماندا هس؛ نویسنده نیویورک ‌تایمز مطلبی نوشت با عنوان "فرهنگ سلبریتی آتش گرفته" و این ایده را مطرح کرد که یکی از نتایج همه‌گیری جهانی کرونا می‌تواند برچیده شدن بساط سلبریتی‌ها باشد.

دیگر ستارگان حاضر در ویدیو "پدرو پاسکال"، "جیمی دورنان"، "زوئی کراویتز"، "کریس اودود"، "لزلی اودوم جونیور"، "ادی بنجامین"، "اشلی بنسون"، "لیندا کارتر"، "جیمی فالن"، "ویل فرل"، "نورا جونز"، "کایا گربر"، "کارا دلوین"، "آنی مومولو"، و "مایا رودالف" بودند.

2- ترانه‌های ضد کرونایی موریسون

ون موریسون؛ موسیقی‌دان بریتانیایی در ماه‌های گذشته سه آهنگ بر علیه محدودیت‌های کرونا در بریتانیا منتشر کرده که آهنگ‌های او انتقاداتی را به همراه داشته است. از جمله رابین سوان؛ وزیر بهداشت ایرلند شمالی که از این آهنگ ها به عنوان "خطرناک" یاد کرده و گفته "من نمی دانم که او حقایق خود را از کجا می آورد". سوان به بی بی سی گفت، من می دانم که این احساسات در کجاست، اما من می‌گویم که پیام رسانی خطرناک است. رولینگ استون نیز گزارش داده که موریسون برای دهه ها شکایت خود را از طریق آهنگ ابراز داشته است، اما "این بار ، روش ترجیحی موریسون برای تخلیه ممکن است به دیگران آسیب برساند."

photo_۲۰۲۰-۱۲-۲۴_۱۸-۱۶-۰۶

3- ترانه‌ای که دیوید گیتا برای جورج فلوید خواند

تصویر جورج فلوید در حالی که نقش بر زمین شده و پلیس زانویش را روی گردن او فشار می‌دهد آمریکا را در شوک فرو برد و موجب اعترض برخی از هنرمندان جهان شد. دیوید گیتا؛ آهنگساز فرانسوی نیز یکی موزیسین‌هایی بود که یک قطعه‌ای را به  افتخار جرج فلوید ضبط کرد و چند روز پس از مرگ او، سخنان مارتین لوتر کینگ را دوباره تکرار کرد. آهنگ منتشر شده توسط گیتا نیز با حاشیه‌های فراوانی همراه بود.

photo_۲۰۲۰-۱۲-۲۴_۱۸-۱۷-۲۳

4- موزیک ویدئوی خواننده رپ با مچ‌بند زندان

در یکی از اتفاقات جالب دیگر سال 2020 میلادی، تکاشی سیکس ناین، خواننده معروف رپ آمریکایی، از اولین آهنگ خود پس از آزادی از زندان رونمایی کرد.

این خواننده رپ در اواسط سال از یکی از آهنگ‌های جدید خود به نام " گوبا" به همراه یک موزیک ویدیو رونمایی کرد.

او در یک ویدیوی زنده اینستاگرامی که دو میلیون بیننده داشت نوشته بود:‌ "چرا فکر می کنی می تونی با من رقابت کنی؟ من گفتم تو هنوزم احمقی، پادشاه دیوانه."

4

آهنگ "گوبا" اولین آهنگ رونمایی شده سیکس ناین در دو سال گذشته است. آهنگی که همزمان با تولد ۲۴ سالگی این خواننده رپ منتشر شد.

ویدیوی همراه این موسیقی چیزی را نشان می‌داد که احتمالاً ردیاب به مچ پایش بسته شده بود. سیکس ناین همچنان در حبس خانگی به سر می برد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو