به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، نیمی از مردم آمریکا معتقدند تاریخ از دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور ناکام و شکست خورده یاد خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی جدید «یو اس‌ای تودی» و «دانشگاه سفولک» نشان داد نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که بعد‌ها از رئیس جمهور فعلی این کشور به عنوان فردی شکست خورده یاد می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که آیندگان ریاست جمهوری ترامپ را چگونه ارزیابی خواهند کرد گفتند نام ترامپ به عنوان رئیس جمهوری شکست خورده در تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد. ۳۰ درصد از رای دهندگان نیز معتقد بودند از ترامپ به عنوان رئیس جمهوری خوب یا بزرگ یاد خواهد شد و ۱۶ درصد نیز اعلام کردند ترامپ به دیده یک رئیس جمهور دارای رویکردی منصفانه نگریسته خواهد شد.

البته نتایج این نظرسنجی بر اساس گرایش‌های حزبی اندکی متفاوت بود و در حالیکه ۸۷ درصد دموکرات‌ها اعلام کردند نام ترامپ به عنوان رئیس جمهور ناکام آمریکا در تاریخ ثبت می‌شود، ۶۷ درصد جمهوری خواهان نظر مخالفی داشته و معتقدند از او به عنوان رئیس جمهوری خوب یا بزرگ یاد خواهد شد.

ترامپ علاوه بر دوره ریاست جمهوری جنجالی و پر آشوب خود، عملکرد ضعیفی در انتخابات سوم نوامبر داشت و با اختلاف رقابت‌های ریاست جمهوری را به رقیب دموکراتش واگذار کرد و به جرگه معدود رئیس جمهور‌های تک دوره‌ای آمریکا پیوست. به همه این‌ها باید جنجال‌های پساانتخاباتی او و به چالش کشیدن دموکراسی در آمریکا را به انحا مختلف برای تحقق اهداف شخصی افزود.

نظرسنجی یو اس‌ای تودی و دانشگاه سفولک با مشارکت هزار نفر از ۱۶ تا ۲۰ دسامبر برگزار شد.