همه چیز درباره اهرام بوسنی و رازهای شگفت انگیز آن

همه چیز درباره اهرام بوسنی و رازهای شگفت انگیز آن


منبع: آرگا

132

1399/10/4

21:05


اهرام بوسنی یکی از مهم ترین مجموعه های تاریخی و باستانی هستند که از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند درباره این مجموعه تارذیخی اطلاعات زیادی در دست نیست و وجود برخی از تحقیقات باستان شناسی نیز موجب بروز برخی از شبهات شده است که آیا این اهرام طبیعی هستند و یا اینکه ساخته دست بشری می باشند؟

اهرام بوسنی یکی از مجموعه اهرام باستانی و تاریخی ارزشمند جهان هستند این اهرام با قدمت ۳۰۰۰۰ هزار ساله خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند طبق برخی از تحقیقات این مجموعه تاریخی توسط فرازمینی ها ساخته شده است و به دلیل ویژگی های برجسته و اسراری که در خود نهفته است از مجموعه های تاریخی اسرارآمیز در دنیا است. همه ما با شنیدن نام اهرام به فکر اهرام ثلاثه مصر می افتیم در صورتی که مجموعه تاریخی دیگری از اهرام، در کشور بوسنی واقع شده است. این مجموعه تاریخی حتی از هرم جیزه نیز بزرگ تر است و با توجه به اهمیت آن باستان شناسان زیادی بر روی این مجموعه هرم ها تحقیق کرده اند و به نتایج تاریخی قابل توجهی از این مجموعه دست یافته اند. طبق تحقیقات تاریخی متعددی که بر روی این بنا صورت گرفته است قدمت این هرم ها به ۳۰۰۰۰ سال پیش باز می گردد که پیش از آن تمدن بشری هنوز تشکیل نشده بوده است این بنای باستانی بسیار با اهمیت است و مورد توجه بسیاری از گردشگران دنیا و تاریخ نگاران قرار می گیرد.

اهرام تاریخی بوسنی را بشناسید:

این مجموعه تاریخی شامل ۵ هرم است که همانند تپه های تاریخی هستند این بنای تاریخی در شهر سارایوو واقع شده است هرم خورشید که یکی از معروف ترین این هرم ها است از هرم مصر نیز بلندتر است و ارتفاع آن ۲۲۰ متر است شما گردشگران و بازدیدکنندگان عزیز برای اینکه بدانید این هرم چه میزان ارتفاع دارد باید آن را با هرم جیزه مقایسه کنید که ارتفاع آن ۱۴۷ متر است اما از بلندترین اهرام دنیا به شمار می آید. از دیگر هرم های تاریخی که در این مجموعه قرار گرفته اند هرم ماه، هرم زمین، هرم خورشید و هرم اژدها می باشند که از مهم ترین هرم های تاریخی در دنیا می باشند.

 

هرم دیدنی بوسنی

با توجه به اهمیت این اهرام تحقیقات تاریخی و باستان شناسی متعددی بر روی آن صورت گرفته است دکتر سمیر اسماناجیک نیز از باستان شناسی است که بر روی این بنا تحقیقات متعددی انجام داده است. این تپه های تاریخی در طی تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند و یکی از مجموعه های عظیم باستانی به شمار می آیند که دارای شگفتی های بی حدی هستند و با آن آشنا می شوید. این تپه ها یکی از دیدنی های سارایوو برای گردشگران اند که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

اطلاعات تاریخی درباره این مجموعه:

اهرام تاریخی و باستای بوسنی یکی از مهم ترین مجموعه های تاریخی در دنیا هستند بر روی این منطقه بررسی های متعددی صورت گرفته است و بخش های مهمی از فسیل ها یافت شده است که نشان دهنده قدمت تاریخی این بنا می باشند. با کشف این فسیل های تاریخی مشخص شده است که قدمت این اهرام به ۳۰۰۰۰ سال پیش باز می گردد این یعنی دوران پیش از شناخت انسان و پیدایش آن زیرا درباره انسان و نحوه پیدایش آن ها اطلاعاتی مربوط به ۱۰۰۰۰ سال پیش در دست می باشد و پیش از آن هیچ اطلاعاتی در دست نمی باشد.

اهرام بوسنی

ویژگی های اهرام:

این اهرام یکی از مهم ترین بناهای باستانی هستند و از این رو دارای ویژگی های بسیار برجسته ای می باشند همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین این اهرام اهرام خورشید است طبق تحقیقاتی که بر روی این اهرام صورت گرفته است هرم اژدها، هرم خورشید و هرم ماه از مهم ترین هرم های واقع در این مجموعه هستند که نوک آن ها از متساوی الاضلاع تشکیل شده است.

در تجزیه و تحلیل دیگری که از بخش های مهم این هرم صورت گرفته است نشان داده شده است که لایه های متراکم بتن بر روی سطوح این هرم وجود دارد و نشان می دهد که این لایه ها توسط انسان ساخته شده است جالب است بدانید که تحقیقات آزمایشگاهی متعددی نیز بر روی این بناها صورت گرفته است و در معتبرترین آزمایشگاه های دنیا روی آن تحقیق شده است این تحقیقات نشان می دهند که این بنا به چه میزان در برابر رطوبت مستحکم می باشد.

هرم بوسنی را بشناسید

درباره این اهرام چه شبهاتی وجود دارد؟

درباره مجموعه اهرام بوسنی شبهات متعددی وجود دارد و علت آن نیز قدمت طولانی است که این بناها دارند همانطور که پیش از این اشاره شد تحقیقات باستان شناسی این مجموعه توسط اسماناجیک ها انجام شده است و برخی ادعا کرده اند که این شواهد اشتباه است اما برخی دیگر از تحقیقات و شبهات موجب شده اند تا اعتبار این دسته از تحقیقات زیر سوال بروند برخی از باستان شناسان اعتقاد دارند که تپه های این منطقه تپه هایی کاملا طبیعی می باشند و ساخته دست بشری نیستند در صورتی که تحقیقات قبلی نشان می دهد لایه های بتی تپه ها ساخته دست بشر است.

هرم بوسنی

همچنین برخی دیگر از تحقیقات نشان می دهد که این اهرام حفاری شده اند و متعلق به دوران عصر یخبندان است که در آن دوران امکان غیر ممکن بوده است از سوی دیگر برخی از این شبهات موجب شده است تا این بنا را ساخته دست فرازمینی ها بدانند. با توجه به همه این شواهد می توان اشاره نمود که این تپه یکی از مهم ترین جاذبه ها و مکان های دیدنی بوسنی است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو