به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: کریسمس مبارک، تعطیلات بر شما مبارک. جیل و من برای شما و خانواده‌تان شادی، سلامتی و خوشبختی آرزو می‌کنیم. اما میدانیم که برای بسیاری از شما در کشورمان سال بسیار سختی بوده است و ما در این فصل امید، انسانیت مشترک خود و آنچه را که برای انجام آن برای یکدیگر فراخوانده شده‌ایم، یادآوری می‌کنیم.

او در ادامه به مسائل بی‌شماری که کشورش درگیر آنهاست، از این پاندمی گرفته تا بیکاری گسترده و درد دوری از اعضای خانواده در این تعطیلات اذعان کرد.

بایدن گفت: بسیاری از هموطنان آمریکایی ما در تلاشند تا کار پیدا کنند، غذا بر سر میزهایشان بیاورند، اجاره یا رهن خود را پرداخت کنند. به ما یادآوری می‌شود که ما در این کره خاکی هستیم تا از یکدیگر مراقبت کنیم، آنچه می‌توانیم بدهیم و یک منبع کمک و امید برای دوست و غریبه باشیم.

همسر جو بایدن هم در این پیام ویدیویی درخواست رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای مهربانی را تکرار کرد.

جیل بایدن گفت: بسیاری از خانواده‌ها با از دست دادن یکی از عزیزانشان اولین کریسمس خود را تجربه می‌کنند. و من و جو آن غم و اندوه را می‌شناسیم. و ما می‌دانیم که چگونه در زمان غم و اندوه، کلمه محبت‌آمیز معنا دارد. این همچنین یک فصل سپاسگزاری است و ما بسیار سپاسگزاریم از نیروهای خط مقدم که خود را برای همه ما به خطر انداخته‌اند، و همچنین از دانشمندان و محققانی که برای تحویل واکسن‌هایی که یک پیشرفت علمی باورنکردنی است، تلاش کردند.

در ادامه رئیس جمهوری منتخب آمریکا دوباره صحبت کرد و گفت که او و همسرش از مراسم‌های معمول خودشان برای کریسمس چشم‌پوشی می‌کنند. او گفت: ما قرار نیست در کنار خانواده‌مان باشیم. اما این کاری است که ما باید برای ایمن نگاه داشتم خانواده خودمان انجام دهیم. امیدواریم که شما امسال محدود کردن سفر و تعداد دورهمی‌های خانوادگی را مدنظر داشته باشید.