معرفی شماری از رویایی ترین گورستان های دنیا

معرفی شماری از رویایی ترین گورستان های دنیا


منبع: همگردی

119

1399/10/6

10:02


معمولا با شنیدن نام گورستان، اولین چیزی که در ذهن شکل می گیرد، مرگ هست و به همین خاطر، مردم علاقه چندانی به گورستانها ندارند. با ما در مقاله گورستان های دیدنی جهان همراه باشید تا شما را با تعدادی از رویایی ترین گورستان های دنیا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با زیباترین گورستان های جهان نظرتان درباره اینگونه مکانها را تا حدی متعادل خواهد کرد.

گورستان ل رکولتا

در اطراف این مورد از گورستان های دیدنی جهان، کوچه های قدیمی و تنگ بسیار زیادی وجود دارند. زمان ساخت گورستان ل رکولتا به سال 1822 میلادی باز می گردد و محل دفن یکی از زنان معروف و تاریخ ساز در جهان است؛ زنی که تا آخرین روز عمرش رهبری آرژانتین را پس از مرگ پادشاه برعهده داشت. در قسمتهای مختلف گورستان ل رکولتا نشانه هایی از معماری باروک مشاهده شده و علاقمندان به این سبک معماری می توانند از آنها دیدن نمایند. همچنین، در این مورد از زیباترین گورستان های جهان مجسمه معروفی با عنوان مجسمه فرشتگان قرار داشته که به طرز بسیار ماهرانه ای طراحی و ساخته شده است.

گورستان ل رکولتا

گورستان اکنیون

یکی دیگر از رویایی ترین گورستان های دنیا، گورستان اکنیون ژاپن هست. این گورستان بزرگترین گورستان این کشور بوده و در آن مجسمه های غول پیکری وجود دارند که تعدادشان بسیار زیاد است. گورستان اکنیون از فضای معنوی بسیار بالایی برخوردار بوده که شاید آن را بتوان به وجود 200 هزار آرامگاه راهبهای مختلف مرتبط دانست. در این گورستان راهبان زیادی با مذاهب گوناگون را مشاهده خواهید کرد که به صورت دسته جمعی و در سکوت در حال حرکت به سوی معابد هستند.

گورستان اکنیون

گورستان کلیسای جامع سنت اندرو

یکی دیگر از زیباترین گورستان های جهان، گورستان کلیسای جامع سنت اندرو اسکاتلند هست. این گورستان قدمت بسیار زیادی دارد و در طی قرنهای گذشته، بعنوان یکی از بزرگترین کلیساهای کشور بشمار می آمد. دیوارها و حتی سنگ قبرهای موجود در این گورستان همگی قدمتی بیشتر از هشتصد سال دارند. در این گورستان قبر راهبهای زیادی وجود داشته که در دوران زندگی خود رنجهای بسیار زیادی را تحمل کرده اند و بسیار ریاضت کشیده اند. این راهبان حتی پس از مرگشان هم وفاداری خود را به کلیسا اثبات کرده و آرامگاهشان در زمین این منطقه قرار گرفته است.

گورستان کلیسای جامع سنت اندرو

گورستان ویورلی

گورستان ویورلی چیزی حدود 40 هکتار وسعت داشته و دارای چشم انداز فوق العاده زیبایی رو به دریاست. در این گورستان کریکتر وکتور و هانری لاوسن به خاک سپرده شده اند. در این گورستان صلیب ها و اوبلیکس هایی وجود دارند که جنسشان از برنز و سنگ بوده و نشانه ای از تاب آوری و پایداری در طی سالیان دراز بشمار می آیند.

بیشتر بخوانیدگورستان ویورلی | قبرستانی تاریخی با مجسمه هایی باشکوه

گورستان ویورلی

گورستان مری

یکی دیگر از گورستان های دیدنی جهان، گورستان مری رومانی است. یکی از ویژگی های خاص گورستان مری این بوده که سنگهای قبرش از چوبهای بلوط ساخته شده و جنسشان از سنگ نیست. بر روی سنگ قبرهای گورستان مری از رنگ آبی فیروزه ای استفاده شده که در کنار طبیعت سرسبز، یک فضای آرامش بخش را بوجود آورده است. از دیگر ویژگی های گورستان مری می توانیم به نوشته و شعرهای حکاکی شده بر روی چوبهای بلوط اشاره کنیم که از زمانهای گذشته بر جای مانده اند.

گورستان مری

گورستان پرلاشز

در این گورستان آرامگاه هنرمندان جهانی بسیاری همچون صادق هدایت، جیم موریسن، مارسل پروست، مولیر، گرترود استاین و اسکار وایلد قرار گرفته است. گورستان پرلاشز چیزی حدود 110 هکتار وسعت داشته و زمان ساختش به سال 1804 میلادی بازمی گردد. در اطراف پرلاشز، جاده ای بسیار زیبا با منظره ای فوق العاده وجود داشته که دارای سنگفرش هایی بسیار قدیمی است. در گورستان مجسمه های زیادی که الهام گرفته از قدیسین و شوالیه ها بوده، بچشم می خورند و جنس اکثرشان از برنز و سنگ است.

گورستان پرلاشز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو