از بین بردن چروک پیشانی با ورزش های ساده و ماسک های طبیعی

از بین بردن چروک پیشانی با ورزش های ساده و ماسک های طبیعی


منبع: آرگا

282

1399/10/6

23:04


پیشانی یکی از نقاط در معرض چین و چروک است. در واقع پیشانی از اولین نقاطی است که درگیر چروک می شود، چروک پیشانی معمولا تا اطراف چشم نیز ادامه می یابد. یکی از روش های موثر برای از بین بردن چروک پیشانی، ورزش های مخصوص صورت است. انجام این روش هیچ هزینه ای ندارد و تاثیر آن بسیار زیاد است. همچنین با تغییر سبک زندگی و درمان های خانگی می توانید چین و چروک های پیشانی را تا حد زیادی از بین ببرید.

با بالارفتن سن و کاهش کلاژن سازی، پوست حالت اولیه خود را از دست می دهد. به همین علت با افزایش سن تعداد چین و چروک روی پوست نیز بیشتر می شود. ما در این مقاله سعی داریم به روش های از بین بردن چروک پیشانی بیشتر بپردازیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

از بین بردن چروک پیشانی

بسیاری از ما به دنبال رهایی از چین و چروک های چهره خود هستیم. برای درمان این مشکل روش های زیادی وجود دارد. با توصیه های خانگی، کرم های مخصوص می توان از چروک های صورت را تا حد زیادی از بین برد. پیشانی یکی از نقاط در معرض چین و چروک است. در حقیقت پیشانی از اولین نقاطی است که درگیر چروک می شود، چروک پیشانی معمولا تا اطراف چشم نیز ادامه می یابد. یکی از روش های موثر برای از بین بردن چین و چروک، ورزش های مخصوص صورت است. انجام این روش هیچ هزینه ای ندارد و تاثیر آن بسیار زیاد است.

رفع چروک های پیشانی

دلیل بروز چروک پیشانی چیست؟

در صورت مصرف غذاهای ناسالم، نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات پوست شما زودتر در معرض تخریب قرار می گیرد. اولین نشانه تخریب پوست چین و چروک می باشد. بنابراین با تغییر سبک زندگی تا حد زیادی می توانید از چین و چروک جلوگیری کنید. اما دلایل اصلی بروز چین و چروک به شرح زیر است:

اثرات مخرب نور خورشید

یکی از فاکتورهای مهم مخرب پوست نور خورشید است. در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از ضد آفتاب پوست شما مستعد چین و چروک خواهد شد. در واقع اشعه مضر نور خورشید موجب از بین رفتن خاصیت الاستیسیته پوست و تخریب کلاژن سازی می شود. به همین خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب بروز چین و چروک روی پوست خواهد شد.

تاثیر نور خورشید بر ایجاد چروک پیشانی

حالات صورت

چروک پیشانی جزئی از فرآیند پیری پوست است. این امر با افزایش سن و از بین رفتن بافت پوست رخ می دهد. اما نکته ای که بیشتر ما آن را فراموش می کنیم حالات چهره در طول روز می باشد. این امر تاثیر بسیار زیادی در ایجاد چروک پیشانی دارد. با تغییر حالات چهره در طول روز مثل اخم کردن به مرور زمان چین و چروک و خطوط عمیقی روی پیشانی ایجاد می شود.

دلایل بروز چروک پیشانی

نحوه خوابیدن

نحوه خوابیدن در بروز چین و چروک نقش زیادی دارد. در صورتی که فقط روی یک طرف صورت بخوابید و طرف دیگر صورت شما روی بالش قرار بگیرد؛ با یا ایجاد فشار بر سمتی که روی بالش قرار گرفته است چروک های ریز و درشتی روی صورت شما به خصوص پیشانی به وجود می آید. خوابیدن و برخی عادات غلط هنگام خواب می توانند بر پیری زودرس تاثیر داشته باشند.

تاثیرات خواب بر شادابی و جوانی

چند ورزش مفید برای از بین بردن چروک پیشانی

ورزش شماره ۱ :

این تمرین باعث تقویت و متوازن کردن عضلات پیشانی شما خواهد شد.

  • انگشتان خود را روی پیشانی قرار دهید. (انگشت کوچک خود را بالای ابرو و دیگر انگشتان را روی سر قرار دهید.)
  • سپس ابروهای خود را بالا و پایین کنید.
  • این حرکت را به گونه ای انجام دهید که روی پیشانی چروک ایجاد نشود.
  • برای از بین بردن چروک پیشانی این تمرین را ۱۰ بار انجام دهید.

ورزش شماره۲:

  • روی تخت دراز بکشید.
  • سر خود را بلند کرده و نزدیک بالش نگه دارید.
  • ابروهای خود را به سمت بالا حرکت دهید.
  • همزمان با ابروها چشمان خود را تا جایی که می توانید باز نگه دارید.
  • تا پنج بشمارید و سر خود را رها کرده و پس از یک استراحت کوتاه، ۵ تا ۱۰ بار این تمرین را انجام دهید.

ورزش شماره ۳:

  • با انگشت اشاره ابروهای خود را روی استخوان قرار دهید.
  • در همین حال ابروهای خود را به طرف بالا بکشید.
  • با انگشت خود یک مقاومت در برابر فشاری که برای بالارفتن به ابروها وارد می شود، ایجاد کنید.
  • تا پنج بشمارید و ابروهای خود را رها کرده، پس از یک استراحت کوچک برای رفع چروک پیشانی خود این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

چند تمرین ساده برای رفع چین و چروک پیشانی

ورزش شماره ۴:

  • چهار انگشت خود را به صورت افقی روی پیشانی قرار دهید.
  • چشمان خود را ببندید. و انگشتان خود را به سمت داخل و به سمت خارج حرکت دهید.
  • با حرکات نرم و آرام این تمرین را ۳۰ بار انجام دهید.

ورزش شماره ۵:

  • شما باید این تمرین را از وسط پیشانی آغاز کنید.
  • توسط نوک انگشت خود سر تا سر پیشانی را ماساژ دهید.
  • این حرکت را تا شقیقه خود نیز امتداد دهید.
  • به مدت ۳ تا ۵ دقیقه پیشانی خود را ماساژ دهید. این حرکت موجب بالا رفتن جریان خون می شود.

ماساژ پیشانی همچنین به کاهش فشار و تنش در این محدوده نیز کمک می کند.

به یاد داشته باشید پس از پایان هر تمرین نفس عمیق بکشید.

رفع پیشانی با روش های خانگی

حفظ رطوبت برای جلوگیری از تشکیل چین و چروک ها ضروری می باشد. پوست سالم شاداب با این روش ها به آسانی امکان پذیر است.

روغن کرچک

دو قطره روغن کرچک روی پیشانی خود بریزید و به آرامی با حرکات دورانی پیشانی خود را ماساژ دهید و اجازه دهید شب تا صبح روی صورت بماند. بهترین حالت این است که شب قبل از خواب از روغن کرچک استفاده کنید، اما اگر مایل باشید می توانید طی روز نیز آن را به پیشانی بزنید، زیرا روغن کرچک هیچ رنگی ندارد و دیده نمی شود.

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک موجود است برای لایه برداری و لطیف کردن پوست عالی است. روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان می باشد که برای از بین بردن چروک پیشانی بسیار موثر می باشد.

رفع چین و چروک با روغن کرچک

از بین بردن چروک پیشانی با وازلین

پیشانی خود را کمی مرطوب کنید و مقدار کمی وازلین به پیشانی تان بمالید و ماساژ دهید تا به آسانی جذب پوست شده و احساس چسبندگی نکنید. هر شب قبل از خواب به پیشانی تان وازلین بزنید .شما با کمک وازلین می توانید چین و چروک پیشانی خود را از بین ببرید. وازلین پوست را هیدراته نگه داشته و از ایجاد خطوط بعدی روی پیشانی جلوگیری می کند.

اخطار: اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است از وازلین استفاده نکنید، زیرا می تواند آنها را تشدید کند.

از بین بردن چروک پیشانی با وازلین

رفع چین و چروک پیشانی با روغن نارگیل

شما می توانید با چند قطره روغن نارگیل، پیشانی خود را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا روغن به خوبی توسط پوست جذب شود. این کار را هر شب پیش از خواب انجام دهید. روغن نارگیل، پوست را مرطوب کرده و آن را سالم و جوان نگه می دارد. این روغن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد. رادیکال های آزاد در پوست جمع می شوند و شادابی و طراوت آن را می گیرند و موجب ایجاد چین و چروک می شوند. روغن نارگیل، این رادیکال های آزاد را به طور موثر حذف کرده و بعد از مدتی استفاده مداوم، خطوط را از بین می برد.

تاثیر روغن نارگیل بر رفع چین و چروک پیشانی

روغن بذر کتان

برای از بین بردن چروک پیشانی روزی دو تا چهار یک قاشق غذاخوری روغن کتان بذر کتان بخورید و این کار را تا دو هفته ادامه دهید.

روغن کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان های فراوان است. وقتی که شما روغن بذر کتان را می خورید، اسیدهای چرب آن، پوست شما را لطیف می کند. به همین خاطر از چین و چروک پیشانی شما کاسته خواهد شد.

رفع چین و چروک پیشانی با درمان های خانگی

رفع چین و چروک با مرکبات تازه

شما می توانید پوست مرکباتی مثل لیموترش و پرتقال را پودر کرده، با کمی گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت ماسک روی صورت قرار دهید. به یاد داشته باشید که حتما از مرکبات در برنامه غذایی خود استفاده کنید. مرکباتی مثل لیمو و پرتقال حاوی ویتامین C و ویتامین E هستند که برای حفظ سلامت پوست لازم است.  مرکبات می توانند لطافت و نرمی پوست را حفظ کنند. فلاویندهای موجود در مرکبات، باعث تقویت مویرگ های پوست می شود و الاستین و کلاژن پوست را حفظ می کند و به شاداب و جوان تر شدن پوست شما کمک زیادی می کند.

همچنین شما می توانید برای از بین بردن چروک های پیشانی از آبلیمو هم استفاده کنید. برای این کار شما به آبلیموی تازه و یک تکه پنبه احتیاج دارید. پنبه را در آبلیمو فرو ببرید و آن را به پیشانی‌تان بزنید. اگر پوست حساسی دارید می توانید آبلیمو را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اجازه دهید آبلیمو روی پیشانی‌تان خشک شود و سپس آن را با آب بشویید.

داشتن چهره ای شاداب و جوان با مصرف مرکبات تازه

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

شما برای ماساژ پیشانی‌تان به چند قطره روغن نیاز دارید. باید روغن زیتون را کمی گرم کنید و چین و چروک های آن را به آرامی به سمت بالا و پایین به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. همچنین شما می توانید چند قطره روغن نارگیل را به روغن زیتون اضافه کنید. این کار روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید.

روغن زیتون همراه با روغن نارگیل، به آب رسانی پوست کمک فراوانی می کند. شما با ماساژ می توانید جریان خون را در بافت های صورتتان تقویت کرده و عضلات صورت را شل و آرام می کند.

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

رفع چین و چروک پیشانی با روغن بادام

برای از بین بردن چروک پیشانی می توانید از روغن بادام شیرین کمک بگیرید. چند قطره روغن بادام را روی پیشانی‌تان بریزید و سه دقیقه ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا در طول شب، روی پوست‌تان باقی بماند. روغن بادام، پوست را نرم و شاداب می کند و خاصیت ملین آن، پوست را مرطوب نگه می دارد.

درمان خانگی چین و چروک پیشانی

عسل مانوکا

راهی موثر برای رفع چین و چروک پیشانی، استفاده از عسل مانوکا است. شما برای این کار به عسل و یک لیف و آب گرم احتیاج دارید. لیف را در آب گرم فرو ببرید، بچلانید و آن را روی پیشانی‌تان قرار دهید و اجازه دهید دو دقیقه بماند تا منافذ پوست تان باز شود. سپس لیف را بردارید و لایه ای نازک از عسل مانوکا را روی پیشانی تان قرار دهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و آن را با آب ولرم آبکشی کنید. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ پوست‌تان بسته شوند.

شما باید این کار را هر روز انجام دهید. عسل مانوکا دارای آنتی اکسیدان های فراوانی است و خواص درمانی آن می تواند به از بین بردن چین و چروک پیشانی کمک زیادی کند. همچنین عسل در حفظ سلامت پوست و بازسازی آن تاثیر زیادی دارد.

از بین بردن چین و چروک پیشانی با روش های خانگی

سفیده تخم مرغ و ژل آلوئه ورا

شما می توانید با استفاده از دو قاشق غذاخوری ژل تازه آلوئه ورا و یک عدد سفید تخم مرغ به از بین بردن چروک پیشانی خود کمک کنید. سفیده تخم مرغ و ژل آلوئه ورا با هم ترکیب کنید و آن را روی پیشانی‌تان قرار دهید. البته از این ترکیب می توانید به صورت ماسک نیز برای تمام صورت تان استفاده کنید. اجازه دهید این ماسک ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

این شیوه را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ حاوی ویتامین E هستند که به جوان تر شدن صورت شما کمک زیادی می کند. آلوئه ورا پوست را
آبرسانی و تغذیه می کند و آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ پوست را سفت و تقویت می کند.

درمان خانگی چین و چروک پیشانی

استفاده از رازیانه

برای از بین بردن چروک پیشانی ما به شما گیاه رازیانه را پیشنهاد می کنیم. مصرف رازیانه به برای رفع چین و چروک پوست و حفظ سلامت پوست مفید است و به شادابی و طراوت بخشیدن آن کمک فراوانی می کند.

تمام بخش های مختلف این گیاه، برگ، ریشه و دانه آن قابل مصرف می باشد. این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک می کند، بیماری التهاب دهان را از بین می برد.

این گیاه ضد عفونی کننده و پاک کننده، و با خاصیت کشسانی خود به جوان کنندگی صورت کمک می کند. این گیاه آرامش بخش است و ب چهره های خسته و گرفته شادابی می بخشد.

درمان چین و چروک پیشانی با روش های ساده

سخن پایانی

برای داشتن چهره ای شاداب و جوان لازم است که این تمرینات را به صورت مداوم انجام دهید. این تمرین ها در از بین بردن چروک پیشانی و رفع خطوط چهره نقش زیادی دارد، با انجام این تمرینات در گذر زمان شاهد طراوت و شادابی چهره خود خواهید بود. ورزش های مخصوص برای رفع چین و چروک پیشانی بسیار آسان است و همه می توانند این ورزش ها را به راحتی انجام دهید. همچنین با تغییر در سبک زندگی و درمان خانگی می توانید چین و چروک های پیشانی را تا حد زیادی از بین ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو