از بین بردن رسوب گلدان شیشه ای فقط در چند دقیقه

منبع: مینویسم

136

1399/10/7

00:29


روش های از بین بردن رسوب گلدان شیشه ای

روش های از بین بردن رسوب گلدان شیشه ای

گلدان های شیشه ای همیشه زیبا هستند و گل های تازه در آن جلوه بسیار زیبایی دارد. با این حال ، بعد از چند روز ، ممکن است آن گلها حلقه ای از رسوب را در داخل گلدان شما بگذارند، و همچنین آب آن از تجمع مواد معدنی کدر شوند. تمیز کردن گلدان های شیشه ای ممکن است استرس زا به نظر برسد ، زیرا ممکن است لکه های بیشتری نسبت به رفع لکه ها ایجاد کنید ، اما نگران نباشید: در اینجا راهنمای روش های از بین بردن رسوب گلدان شیشه ای، داخل و خارج گلدان را برایتان آورده شده است.

روش های از بین بردن رسوب گلدان شیشه ای

برای خیساندن و یا به راحتی تمیز کردن گلدان ، آن را درون یک وان پلاستیکی قرار دهید تا از ترک خوردگی آن جلوگیری کند.

نحوه تمیز کردن داخل گلدان های شیشه ای 

ترفندهای زیادی برای تمیز کردن فضای داخلی گلدان شما وجود دارد. ساده ترین راه این است که آن را در آب گرم و صابونی خیس کنید و از یک برس موی نرم برای پاک کردن قسمت داخلی آن استفاده کنید. اگر حلقه ها یا رسوبات معدنی تمیز نشد ، می توانید هرکدام از این پیشنهادات را برای تمیز کردن گلدان های داخل آن امتحان کنید.

یک پاک کننده شیشه ای عالی

اگر فکر می کنید که چگونه شیشه ای کدر ، آلوده یا لکه دار را تمیز کنید ، این ساده ترین راه برای تمیز کردن آن از داخل و خارج است. یک اسپری انتخاب کنید تا بتوانید محصول را مستقیماً به قسمت پایین گلدان اسپری کنید. بگذارید یک دقیقه یا بیشتر بماند ، سپس پاک کنید. از هر محصولی که استفاده می کنید ، حتماً ابتدا برچسب را بررسی کرده و هرگونه دستورالعمل را دنبال کنید.

قرص های پاک کننده 

می توانید این موارد را از اکثر مغازه هایی که شوینده دارند یا سوپرمارکت ها خریداری کنید. گلدان خود را با آب گرم تا هر حلقه یا رسوب پر کنید و یک یا دو قرص پاک کننده داخل آن بریزید. قرص ها باید بمانند و فضای داخلی گلدان شما را درخشان و تمیز کنند. با استفاده از برس بطری ها دیواره های گلدان را از وجود رسوبات تمیز پاک کنید.

جوش شیرین و سرکه

این یکی دیگر از راه حل های عالی است. گلدان خود را با آب گرم پر کنید ، یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین (بی کربنات سودا) به آن اضافه کنید و مقداری سرکه مقطر سفید به آن اضافه کنید. بلافاصله ، این کار باعث گازگرفتگی و از بین بردن رسوبات معدنی می شود. در صورت لزوم با برس مالش دهید ، اما خیلی نزدیک به گاز مایل نشوید تا سرکه به چشمان شما وارد نشود و آسیب نبینید.

نمک و سرکه

یک تا دو قاشق غذاخوری نمک برداشته و در سرکه مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. با استفاده از برس یا قاشق چوبی خمیر را روی حلقه های رسوبات معدنی داخل گلدان خود پخش کنید. بگذارید این کار به مدت 15-30 دقیقه بماند و سپس آن را پاک کنید.

تمیز کردن گلدان های شیشه ای رسوب گرفته

برای خیساندن و یا به راحتی تمیز کردن گلدان ، آن را درون یک وان پلاستیکی قرار دهید تا از ترک خوردگی آن جلوگیری کند.

۱۰ نمونه از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

نحوه تمیز کردن بیرون گلدان های شیشه ای 

اکنون که می دانید چگونه داخل یک گلدان شیشه ای را تمیز کنید ، فضای بیرونی آن خیلی راحت تر است. اگر گلدان خود را خیس کرده اید ، قسمت بیرونی آن نیز باید تمیز باشد. اما در اینجا چند نکته خاص برای درخشش بیرون گلدان شما آورده شده است.

شیشه پاک کن

این سریع ترین و آسان ترین روش برای تمیز کردن گلدان ها است. فقط اسپری کنید و پاک کنید: همین!

سرکه

سرکه یک حلال بسیار موثر است و استفاده از آن برای تمیز کردن ، گلدان ها و ظروف شیشه ای شما را براق می کند. قسمت بیرونی گلدان خود را با محلول سرکه و آب گرم اسپری کنید و قبل از خشک شدن آن را تمیز نمایید.

لیمو

اسید موجود در آب لیمو باعث از بین رفتن رسوبات می شود. یک لیمو برش دهید و آن را روی قسمت خارجی گلدان خود بمالید. یا آب لیمو و نمک را مخلوط کنید و یک خمیر درست کنید و آن را به قسمت خارج گلدان خود بمالید. کاملاً با آب داغ بشویید. آب لیمو باقیمانده چسبناک بوده و گرد و غبار را به خود جلب می کند.

روزنامه مچاله شده

پس از شستشوی گلدان ها ، می توانید آنها را با روزنامه مچاله شده خشک کنید. سپس از روزنامه های مچاله شده تازه برای تمیز کردن نهایی استفاده کنید. برای یک جلا دادن سریع ، روزنامه های مچاله شده را در یک محلول آب سرکه گرم داخل یک تمیز کننده فرو برده و از کاغذ موجود در قسمت بیرونی گلدان خود استفاده کنید. این کار را با روزنامه های خشک تکرار کنید.

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب برای تصفیه هوا

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو