طرز تهیه بامیه هندی

طرز تهیه شیرینی بامیه هندی حلقه ای خانگی xvc jidi advdkd fhldi iknd

بامیه هندی یکی از شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است اصالتی هندی دارد و یکی از محبوب ترین شیرینی ها در کشور هند می باشد. بامیه از شیرینی های محبوب در خاورمیانه است که انواع بسیار متنوعی دارد و از معروف ترین انواع آن می توان به بامیه ایرانی، بامیه ترکیه ای و بامیه هندی اشاره کرد. این شیرینی به حدی در کشور هند محبوب است که به توسط فروشنده های دوره گرد و دکه های کنار خیایان به فروش می رسد و بیشتر به عنوان یک میان وعده شناخته می شود تا یک شیرینی، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بامیه هندی
آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شیر یا آب۱ پیمانه
کرهیک هشتم پیمانه
شربت بار۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه بامیه هندی

مرحله اول

برای تهیه بامیه هندی مخصوص ابتدا آب را داخل قابلمه ای می ریزیم، سپس کره را به همراه شربت بار به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و آرام با قاشق هم می زنیم و اجازه می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم

آنوقت بیکینگ پودر را به آرد اضافه می کنیم و یکدفعه به ترکیب آب در حال جوشیدن می افزاییم و هم می زنیم تا مانند حلوا مایه جمع بشود و ۵ دقیقه دیگر به همزدن ادامه می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا مایه خنک شود.

مرحله سوم

پس از خنک شدن مایه تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم تا در صورتی که سالم بودن به مواد اضافه می کنیم.(دقت کنید حتما مایه خنک شده باشد چون زمان افزودن تخم مرغ ها به مایه ممکن است بپزند.)

مرحله چهارم

سپس سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.با همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود و در قیف می ریزیم. کف سینی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا با قیف به هر صورتی که تمایل دارید روی کاغذ روغنی طرح می اندازیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه با همان درجه بامیه ها بپزند. در قابلمه ای کوچک به اندازه ای روغن می ریزیم که بامیه ها در روغن شناور باشند.

مرحله ششم

سپس روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود و بامیه ها که پخته شدند از داخل فر بیرون می آوریم و داخل روغن فرو می کنیم تا سرخ شوند.هر دوطرف بامیه ها را سرخ می کنیم.به هیچ عنوان حرارت را تغییر نمی دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بامیه ها را بعد از سرخ شدن داخل توری می گذاریم تا حدود ۲ دقیقه روغن اضافه آن ها خارج شود و داخل شربت ولرم فرو می کنیم تا مزه دار شوند و در ظرف مورد نظر بامیه های هندی را می چینیم. نوش جان

نکات تهیه بامیه هندی

شربت بار

این شربت یکی از انواع شربت های پر طرفدار مخصوص شیرینی پزی است که در تهیه شیرینی های زیادی از آن استفاده می شود. توصیه می کنیم برای تهیه این شربت در منزل در ادامه با آموزش زیر همراه باشید.