طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه و محبوب در سفره های ایرانی

طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه و محبوب در سفره های ایرانی


منبع: آرگا

199

1399/10/7

08:13


در این مطلب با آموزش طرز تهیه کوکوی بادمجان غذای ایرانی خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از پخت این غذای سالم و لذیذ نهایت لذت را ببرید.

کوکو بادمجان از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ می باشد و اگر شما زمان کافی برای پخت غذایی مفصل را ندارید می توانید این غذای ایرانی سالم را برای وعده نهار یا شام در منزل بپزید. برای طرز تهیه کوکوی بادمجان می توانید از بادمجان خام یا کبابی استفاده نمایید که انتخاب آن به ذائقه شما بستگی دارد.

کوکو از انواع غذاهای پرطرفدار و محبوب می باشد و برای پخت این غذای ایرانی از روش های مختلف نظیر کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی و کوکو بادمجان و کوکو لوبیا سبز و … استفاده می شود که هر یک از این غذاهای ایرانی طعم و مزه خاص خودشان را دارند.

روش تهیه کوکوی بادمجان

مواد لازم

  • بادمجان : ۵ عدد
  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • پیاز : ۱ عدد
  • سیر : ۱ حبه
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه در منزل

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا پیاز را رنده نمایید و آب آن را به صورت کامل بگیرید سپس سیر را له کنید و به پیاز بیفزایید. در صورت تمایل می توانید بادمجان را کبابی نمایید که برای کبابی کردن بادمجان می توانید از گاز یا ذغال استفاده نمایید همچنین می توانید برای پخت این غذای خوشمزه از بادمجان خام یا آب پز استفاده نمایید.

بادمجان ها را درون ظرفی مناسب به همراه سیر و پیاز بریزید و به کمک گوشت کوب به صورت کامل مواد را له کنید و با یکدیگر ترکیب نمایید سپس ادویه ها را به مخلوط بادمجان بیفزایید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

کوکوی بادمجان خوشمزه

تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بشکنید سپس آن ها را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند و تخم مرغ زده شده را به مخلوط مواد بیفزایید. توجه داشته باشید که مواد باید به صورت کامل سرد باشند سپس تخم مرغ را به مایه کوکو اضافه کنید. مایه کوکو را بعد از افزودن تخم مرغ ها به خوبی هم بزنید تا یکدست و صاف شود.

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و مایه کوکو را در کف تابه پهن نمایید و بعد از اینکه یک طرف مایه کوکو سرخ شد طرف دیگر آن را برگردانید و سرخ کنید تا کوکو به صورت کامل پخته شود.

دستور تهیه کوکوی بادمجان در منزل

کوکو بادمجان را می توانید درون فر نیز بپزید که در این صورت باید قالب فر را مقداری چرب نمایید سپس مایه کوکو را درون قالب بریزید و سطح آن را صاف نمایید و قالب را درون فر با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم کرده اید به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

 کوکو را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید سپس این غذای خوشمزه را به کمک روش های تزیین کوکو به زیبایی تزیین نمایید و آن را به همراه نان و نوشیدنی دلخواه و خیار شور و گوجه و … میل کنید.

طرز تهیه کوکوی بادمجان در خانه

در این مطلب نحوه پخت کوکو بادمجان لذیذ را پیش رو داشتید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع غذای بی نظیر را به راحتی بپزید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو