گروه خونی تاثیری در کاهش وزن یا متابولیسم بدن ندارد

43

1399/10/7

12:11


تحقیقات جدید نشان می دهد ، علی رغم محبوبیت رژیم های غذایی متناسب با نوع A یا نوع O ، هیچ نوع فایده ای ندارد که رژیم ما بر اساس گروه خونی باشد. گروه خونی در نتایج مربوط به رژیم غذایی مانند کاهش وزن ، متابولیسم و سطح کلسترول تفاوتی ندارد.

گروه خونی تاثیری در کاهش وزن یا متابولیسم بدن ندارد

به گزارش بهداشت نیوز، محققان کمیته پزشکان ۲۴۴ بزرگسال دارای اضافه وزن را که به نیمی از آنها رژیم وگان اختصاص داده شده بود ، به مدت ۱۶ هفته مطالعه کردند.

محققان تجزیه و تحلیل جداگانه ای بر روی آن نتایج آزمایش انجام دادند تا ببینند به نظر می رسد که هر یک از نتایج سلامتی بر اساس گروه خونی متفاوت است. آنها دریافتند که اثرات سلامتی رژیم غذایی گیاهی ، بدون در نظر گرفتن گروه خون شرکت کنندگان ، سازگار است.

تحقیقات نشان می دهد که همه گروه های خون به طور مساوی از رژیم غذایی وگان بر اساس مصرف میوه و سبزیجات ، حبوبات و غلات کامل بهره مند می شوند ، به طور خاص کاهش وزن و سلامت قلب و عروق در بزرگسالان دارای اضافه وزن” مطالعه و رئیس کمیته پزشکان ، در یک بیانیه مطبوعاتی.

رژیم غذایی گروه خونی قبلاً به دلیل فقدان شواهد مورد انتقاد قرار گرفته بود

این یافته ها محبوب ترین نسخه رژیم غذایی گروه خونی را رد می کند ، که نشان می دهد افراد با گروه های خونی خاص باید از رژیم غذایی گیاهی کم چرب خودداری کنند و گوشت و لبنیات بیشتری مصرف کنند.

این استراتژی رژیم توسط پیتر د آدامو ، یک پزشک طب جایگزین ، در یک کتاب مشهور منتشر شده در سال ۱۹۹۶ ارائه شده است. او ادعا می کند که افراد با گروه های خونی مختلف با روش های مختلف تغذیه رشد می کنند – به عنوان مثال ، افرادی که دارای خون از نوع O هستند باید غذا بخورند چربی و پروتئین بیشتری به شکل گوشت و ماهی (مانند رژیم اتکینز یا کتو) ، در حالی که افراد با خون نوع A باید بیشتر به گیاهان چسبند.

طبق گفته آدامو ، داشتن رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی برای کاهش وزن ، افزایش انرژی و کاهش خطرات سلامتی کلیدی است. این نظریه این است که گروه خونی با سابقه خانوادگی شما مرتبط است و شما می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مشابه آنچه اجدادتان می خورند ، سلامتی خود را بهبود ببخشید.

برخی شواهد نشان می دهد که گروه خون ممکن است با عوامل خطر ژنتیکی برای برخی بیماری ها مرتبط باشد. تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به نوع O بیشتر در معرض خطر دیابت هستند و نوع A بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی هستند.

با این حال ، هیچ مدرکی در مورد عملکرد رژیم غذایی گروه خونی وجود ندارد. در یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۳ ، همه تحقیقات موجود در مورد رژیم های غذایی گروه خونی مورد بررسی قرار گرفت و چیزی در تأیید ادعاهای دادامو پیدا نشد.

و برخی از افراد ممکن است از رژیم های گروه خونی فوایدی ببینند ، اما نه به دلایلی که ادعا می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که رژیم های غذایی با برخی از بهبودهای سلامتی در ارتباط هستند زیرا باعث می شود مردم میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و نه به دلیل افزایش رژیم غذایی خاص برای گروه خونی.

منبع: شفقنا

 

منبع: شفقنا 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو