آب آشامیدنی که از طریق لوله کشی در اختیار ما قرار دارد معمولا با املاح زیادی همراه می­باشد؛ این به دلیل مسافتی است که آب از طریق لوله از تصفیه­ خانه ­ها تا منازل طی می­کند و با کوچک­ترین نقص در این سیستم، آلاینده ­ها وارد آن می­شوند، بنابراین وجود دستگاه­های تصفیه آب مناسب در منازل ضروری می­باشند. در حالی که دستگاه­های تصفیه آب با مارک­های مختلف در بازار وجود دارند، فرقی نمی­کند ارزان­ترین دستگاه باشد یا گران­ترین، قبل از خرید باید به این نکته توجه داشت که کیفیت آب تصفیه شده چگونه می­باشد. به عنوان مثال برای مردم تیرگی آب و بوی نامطبوع بسیار مشهود است ولی تاثیر املاحی مانند نیترات و فلزات سنگین بر بدن پس از چند سال نمایان می­گردد. لذا تنها به بهترین مارک دستگاه تصفیه آب که قابلیت حداکثری حذف املاح و تصفیه آب دارد، می­ توان اعتماد کرد. از طرفی دیگر برای بالا بردن سلامت کبد، کلیه و تامین آنتی اکسیدان بدن، نوشیدن و استفاده از آب قلیایی تصفیه شده ضروری است. اگر به فکر سلامتی خود هستین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شبهه ­ای در انتخاب بهترین دستگاه­های تصفیه آب قلیایی نداشته باشید.

آب قلیایی چیست؟

از نظر PH می­توان آب را به سه دسته آب اسیدی، آب خنثی و آب قلیایی تقسیم ­بندی نمود.

آب اسیدی، که PH آن کم­تر از 7 می­باشد، برای بدن زیان­های فراوانی به­ خصوص پوکی استخوان، آرتروز، پوسیدگی دندان، خستگی مفرط و پیری زودرس به همراه دارد. به طور مثال اگر میزان اسیدیته بدن بالا رود، بدن برای آن­که خود را به حالت بافر درآورد، با برداشتن کلسیم از استخوان­ها و سایر اندام­های حیاتی اقدام به این کار می­نماید؛ این کار در دراز مدت به پوکی استخوان می­ انجامد و یا این اسید را ته نشین می­سازد که درد مفاصل و آرتروز به دنبال خواهد داشت. بنابراین خوردن و آشامیدن این آب توصیه نمی­ شود.

آب خنثی، با PH=7، که آب مرده هم نامیده می­شود، هیچ تاثیری بر بدن، مخصوصا بر جذب ویتامین­­ها و یا دفع سموم بدن ندارد.

اما آب قلیایی، با PH بزرگ­تر از 7، می­تواند با قدرت جذب بالایی که دارد هنگام نوشیدن برای رفع عطش، توسط روده ­ها سریع­تر جذب می­شود. آب قلیایی می­تواند رادیکال­های آزاد در بدن را خنثی نماید. رادیکال­های آزاد در کبد نقش سم­زدایی و در گلبول­های قرمز نقش مقابله با ویروس­ها را دارند؛ اما وقتی به هر دلیلی مانند مصرف مواد غذایی نامناسب تعدادشان بالاتر برود موجب پیری زودرس و تخریب عملکرد سیستم دفاعی بدن می­شوند. آب قلیایی با خنثی ساختن رادیکال­های آزاد از ابتلا به بیماری­ها و سرطان­ها جلوگیری می­کند و باعث بهبود سلامتی بدن می­شود. در نظر داشته باشید که PH آب از 5/9 تجاوز ننماید که این امر موجب بالا رفتن سختی آب می­شود که رسوب در ظروف و طعم نامطلوب را به همراه خواهد داشت.

مراحل آب تصفیه کن 8 مرحله ای

دستگاه تصفیه آب 8 مرحله­ ای با ارائه بهترین کیفیت آب تصفیه شده قلیایی، طی 8 فیلتر، یکی از پرطرفدارترین دستگاه­ها برای تصفیه آب می­باشد. این مراحل برای یک دستگاه اسمز معکوس در ادامه آورده شده ­اند.

فیلتر اول از جنس الیاف پلیمری پلی­پروپیلن با سوراخ­های ریز به قطر 5 میکرون می­باشد که برای حذف ذرات درشت­تر از 5 میکرون مانند شن و ماسه، گل و لای به­کار می­رود. فیلتر دوم کربن فعال است که از زغال پوسته نارگیل ساخته می­شود و نقش آن برطرف ساختن گازهای شیمیایی، کلر، بوی نامطبوع و املاح آلی آب است. سومین فیلتر، فیلتر کربن بلاک است که تکمیل کننده مرحله دوم می­باشد، ناخالصی­های معلق در آب، مواد شیمیایی و زنگ لوله ­ها، که آب را تیره رنگ و کدر می­سازند، را حذف می­نماید. این سه مرحله، آب را برای ورود به ممبران مهیا می­سازند.

فیلتر چهارم ممبران(اسمز معکوس یا غشای نیمه تراوا) کلیه ناخالصی­های محلول در آب، سموم حل شده در آب، آلودگی باکتریایی، نیترات، فلزات سنگین مانند جیوه، سرب، آرسنیک، سختی آب و هر ماده مضری که در آب حل شده باشد را حذف می­­نماید. سختی آب عامل رسوب­گذاری در کتری­ها می­باشد. با حذف سختی آب دیگر شاهد رسوب­ گذاری نخواهیم بود. در واقع این فیلتر، مهم­ترین فیلتر تصفیه آب می­باشد.

فیلتر پنجم پست کربن(POST CARBON) یا کربن خطی وظیفه تصفیه مجدد آب را بر عهده دارد که کیفیت طعم و مزه آب را در صورت ذخیره طولانی مدت آب در مخزن، افزایش می­دهد. فیلتر ششم یک فیلتر حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن است که نقش آن اضافه نمودن موادی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم می­باشد و باعث کامل شدن مرحله اسمز معکوس می­گردد.

آبی که تا قبل از مرحله هفتم تصفیه شده است، خاصیت اسیدی دارد. لذا برای این­که آب تصفیه شده خاصیت قلیایی داشته باشد از فیلتر قلیایی ساز(ALKALINE) استفاده می­شود. این فیلتر در واقع سلامت آب برای بدن انسان را تضمین می­نماید.

فیلتر هشتم نقش آنتی باکتریال دارد و تمامی ویروس­ها و میکروارگانیسم­ ها را جذب می­نماید. این کار با استفاده از مکانیزم مکانیکی و الکترواستاتیکی انجام می­شود.

معرفی مدل CCK_RO_ORP

با شناخت خواص آب قلیایی و مزیت­های آن باید در بین مدل­های مختلف دستگاه تصفیه آب به دنبال بهترین مدل آن باشیم. در ادامه به یکی از بهترین مدل­­هایی که برای تولید آب تصفیه شده قلیایی کارایی مناسبی دارد، می­پردازیم.

مدل دستگاه تصفیه آب CCK RO ORP در کشور تایوان تحت لیسانس آمریکا با استاندارد­های جهانی تولید می­شود. این دستگاه تصفیه آب تایوانی با بهره­ مندی از سیستم اسمز معکوس(RO)، فیلتر مینرال اکتیو و یونیزه ساختن آب یکی از بهترین مدل­ های تصفیه آب می­باشد. این دستگاه آب را طی 8 فیلتر تصفیه می­سازد. فیلترهایی که در آن به­کار رفته است شامل فیلتر الیافی 5 میکرون(PP)، کربن فعال(UDF)، فیلتر الیافی یک میکرون(CTO)، ممبران 13 لایه­ای، کربن خطی، فیلتر مواد معدنی، فیلتر قلیایی کننده(ORP) و فیلتر معدنی فعال(AM) می­باشد که از فیلتر ممبران محافظت می­نماید.

این مدل دارای مخزن ذخیره آب 16 لیتری می­باشد که آب تصفیه شده در زمان قطع آب یا برق را در اختیار شما قرار می­دهد. قابلیت تنظیم PH و پایین آوردن سختی آب، حذف نیترات و نیتریت، دارای پمپ برقی برای ممانعت از افت فشار آب، شیر میکس برای صرفه­ جویی در مصرف آب، هوزینگ­ های جفت اورینگ و تنظیم املاح از دیگر ویژگی ­های این دستگاه می­باشد. همچنین فیلتر قلیایی به­کار رفته در آن خاصیت ضد سرطانی به آب تصفیه شده می­بخشد.

مرکز خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

با توجه به این­که برند CCK یکی از بهترین برند­های دستگاه تصفیه آب و قدیمی در بازار است به عبارت CCK روی تمام قطعات دستگاه و فیلترها و همچنین به شکل مخزن توجه نمایید. برای خرید یک دستگاه تصفیه آب اورجینال به نکات اشاره شده دقت کنید و برای اطمینان بیشتر به سایت شرکت راد گستر نوین مراجعه نمایید تا انتخاب درستی را انجام دهید. اگر به فکر سلامت خویش هستید و به دنبال یک دستگاه تصفیه آب خانگی مطمئن می­گردید به این نکته واقف باشید که خوشبختانه در کشورمان شرکت راد گستر نوین با ارائه بهترین دستگاه­ تصفیه آب اصل تایوان، ارسال سریع و نصب رایگان، خدمات پس از فروش و مشاوره خرید حرفه­ای می­تواند کمک زیادی به شما در انتخاب مناسب نماید. همچنین می­توانید از مناسب­ترین قیمت تصفیه آب قلیایی اطلاع پیدا کرده و با خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل، به آب با کیفیت دسترسی پیدا کنید.