این قانون در جلسه  ۲۵ آذر ۱۳۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک ماده واحده با عنوان کلیات "ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" تصویب شد که حجت الإسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را إبلاغ کرد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این قانون به قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این قانون تمامی امور مربوط به مهدهای کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استانداردها و ارزیابی به منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی به وزارت آموزش و پرورش محول شده است.

همچنین در تبصره این ماده واحده تأکید شده است:  اساسنامه مرکز یا سازمان مربوطه که وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی، تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب ارائه شود.

متن کامل ماده واحده "کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" به شرح ذیل است:

قوه قضاییه
مجلس شورای اسلامی
وزارت آموزش و پرورش
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده "کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" که در جلسه ۸۳۴ مورخ ۱۳۹۹/۹/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

ماده واحده: به منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی، امور مربوط به مهدهای کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ر یزی، هدایت و نظارت، تقویت استانداردها و ارزیابی به وزارت آموزش و پرورش محول می‌شود.

تبصره: اساسنامه مرکز یا سازمان مربوطه که وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی، تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب ارائه می‌گردد. مرکز یا سازمان مربوطه، مسئولیت امور مرتبط با تعلیم و تربیت کودک را عهده‌دار خواهد بود.