201006 dune movie jm 0944 c12d7044521ed2ec34acaca15a2ab518

تهیه‌کننده فیلم موردانتظار «تل ماسه» (Dune) در اعتراض به تصمیم‌ها برای اکران همزمان سینمایی و آنلاین این فیلم، از کمپانی فیلمسازی برادران وارنر شکایت می‌کند.

شرکت لجندری اینترتیمنت که تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون تل‌ماسه و گودزیلا در برابر کونگ را برعهده داشت، در واکنش به تصمیم استودیو فیلمسازی برادران وارنر برای اکران همزمان این فیلم‌ها در سینما و سرویس اینترنتی اچ‌بی‌او مکس از این استودیو شکایت می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایرنا، ایرنا، برادران وارنر چندی پیش اعلام کرد تمام فیلم‌های سال ۲۰۲۱ این کمپانی همزمان در اچ‌بی‌او مکس و سینماهای فعال اکران خواهند شد. اما گویا این تصمیم بدون اطلاع و هماهنگی با لجندری اینترتیمنت گرفته شده است که بخش عمده‌ بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری فیلم تل‌ماسه  بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری گودزیلا در برابر کونگ را تامین کرد.

به گفته منابع آگاه، مدیران ارشد شرکت لجندری در تلاشند با نمایندگان برادران وارنر درباره سرنوشت فیلم‌های سال آینده این استودیو رایزنی کنند. این دو شرکت فیلمسازی در سال‌های گذشته در ساخت و توزیع چند فیلم معروف همکاری کردند که از آن جمله می‌توان به سه‌گانه شوالیه تاریکی از کریستوفر نولان، سری فیلم‌های خماری و مجموعه گودزیلا اشاره کرد. لجندری امیدوار است مشکل با مذاکره حل شود اما اگر که دو کمپانی با هم به توافق نرسند، گزینه شکایت و پیگرد قانونی روی میز خواهد بود. یک احتمال هم این است که برادران وارنر دو فیلم موردمناقشه را از لجندری بخرد.

تاکنون شکایت‌نامه‌ای در این باره تنظیم نشده اما ممکن است همین هفته اتفاق بیفتد به احتمال زیاد لجندری در شکایت خود روی مسئله نقض قرارداد مانور خواهد داد. هر دو شرکت آمریکایی از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.  

بخشی از نارضایتی لجندری مربوط به این است که این شرکت با وجود سرمایه‌گذاری قابل توجه در ساخت فیلم‌ تل‌ماسه و گودزیلا در مقابل کونگ، امکان اظهارنظر در نحوه اکران این فیلم‌ها را نداشته باشد. متولیان این شرکت همچنین معتقدند برادران وارنر نسبت به اهداف خود شفاف نیست؛ نتفلیکس ماه‌ها قبل حرف خرید فیلم گودزیلا در برابر کونگ به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار را پیش کشیده بود اما گروه وارنر میدیا این پیشنهاد را رد کرد.

به گفته منابع آگاه، دنیس ویلنوو کارگردان تل‌ماسه نیز از برنامه‌ها برای اکران اینترنتی این فیلم در سرویس اچ‌بی‌او مکس راضی نیست و اکران سینمایی را ترجیح می‌دهد.