گل چهار فصل برای فضای باز [باغچه + بالکن + حیاط]

گل چهار فصل برای فضای باز [باغچه + بالکن + حیاط]


منبع: زیبامون

415

1399/10/10

11:57


در این بخش از زیبامون به معرفی بهترین گل و گیاه چهار فصل برای فضای باز مثل باغچه، بالکن و حیاط پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

گل چهار فصل برای فضای باز [باغچه + بالکن + حیاط]

فرقی نمیکنه در شهری با آب و هوای سرد و برفی زندگی می کنید و یا اینکه محل زندگی شما همیشه گرم و آفتابی هست؛ گل و گیاه همیشه سبز به شما این امکان رو میدن تا در هر 4 فصل سال، باغچه، بالکن، حیاط و حریم خصوصی شما همیشه سرسبز و باطراوت باشه!

انواع مختلفی از بوته‌ها، درختچه‌ها، گلها و گیاهان همیشه سبز در اندازه و رنگ‌های مختلف وجود داره که میتونید با استفاده از این گیاهان چهار فصل، باغچه و بالکن خودتون رو از همیشه زیباتر و باطراوت‌تر کنید. اگرچه این گیاهان میتونن طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی رو تحمل کنند اما باز هم لازمه گل و گیاهی رو برای زیبایی باغچه و بالکن و حیاط خودتون انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی و محیط شما سازگار باشند تا بتونن به خوبی رشد کرده و سبزی و طراوت خوبی رو به وجود بیارن.

قبل از انتخاب گل و گیاه چهار فصل، باید برچسب توصیف هر گیاه رو با دقت مطالعه کنید و مطمئن بشید که گیاه مورد نظر شما میتونه در محیط و شرایط آب و هوایی که دارید، به خوبی رشد کنه و با این شرایط سازگار باشه. علاوه بر این لازمه میزان رشد این گیاهان رو هم مورد بررسی قرار بدید و توجه کنید که گیاه تا چقدر بلند و پهن میشه. زیرا گاهی اوقات ممکنه در هنگام خرید یک گیاه یا درختچه سایز و اندازه آن متناسب با باغچه و بالکن شما باشه اما در عرض چند سال، رشد زیادی داشته باشه و باعث بهم ریختن اعصاب شما بشه!

بنابراین تمام این جوانب رو در هنگام انتخاب و خرید گیاه چهار فصل مورد بررسی و ارزیابی قرار بدید تا بتونید زندگی خوب و با نشاطی رو در کنار گل و گیاه خود داشته باشید.

در این بخش از زیبامون دات کام تعدادی از بهترین گیاهان و گل چهار فصل برای فضای باز رو به شما معرفی کردیم که میتونید با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، بهترین و مناسبترین گیاه رو برای افزایش سبزی و طراوت محیط اطراف خود انتخاب کنید و از زیبایی که برای فضای باغچه بالکن و حیاط ایجاد می کنند، لذت ببرید.

 

1. شوکران کبیر، گل چهار فصل برای فضای باز

گیاه شوکران کبیر (Hemlock) گیاهی همیشه سبز با شاخه‌های متراکم و برگهای ریز بافت هست که این گیاه رو به یک درختچه زیبا و خاص تبدیل کرده‌اند. گیاه شوکران گیاهی علفی و دوساله هست که به خوبی میتونه شرایط سایه رو تحمل کنه و در تمام چهار فصل سال سبز هست و ارتفاع ان به چیزی حدود یک متر و حتی بیشتر هم میرسه.

این گیاه دارای گلهای سفید هست که به صورت گروهی و شبیه به چتر در راس ساقه گل دهنده ایجاد میشن. برگ و گل این گیاه دارای بویی قوی و سمی هست و میوه هایی به شکل مخروط‌های کوچک داره. شما میتونید یکی از انواع Gracilis یا Canadian رو با توجه به شرایط آب و هوایی محیط اطراف خود تهیه کرده و برای باغچه و حیاط مورد استفاده قرار بدید.

البته لازمه بدونید که این گیاه فوق العاده سمی هست و حتی نیم تا یک گرم از سم این گیاه میتونه برای انسان بالغ کشنده باشه.

 

Hemlock

 

2. راج زمستانی، گل چهار فصل برای فضای باز

گیاه راج زمستانی که با نام nkberry Holly یا Evergreen winterberry هم شناخته شده هست، یکی از گیاهان همیشه سبز و چهار فصلی هست که میتونید برای فضای باز استفاده کنید. این گیاه دارای شاخه‌های قائم و برگهای تقریبا گرد هست و از نظر زیبایی چیزی شبیه به شمشاد بوده و میتونه جایگزین خیلی خوبی برای شمشاد هم باشه.

گیاه راج زمستانی دارای انواع مختلفی از جمله Strongbox و Compacta هست که میتونید با توجه به محیط و شرایط آب و هوایی یکی از این دو گیاه سرسبز رو برای افزایش زیبایی و سر سبزی باغچه و حیاط خود استفاده کنید.

 

Evergreen winterberry

 

3. کاج مخروطی، درخت چهار فصل برای حیاط

درخت کاج (Arborvitae) یکی دیگه از گیاهان همیشه سرسبزی هست که میتونید برای حیاط، باغچه و فضای باز مورد استفاده قرار بدید و از سرسبزی این گیاه در هر 4 فصل سال، لذت ببرید. کاج مخروطی معمولا به شکل مخروطی رشد میکنه و نیازی به برش دادن نداره. این گیاه داری رنگ سبز تیره و عمیق هست و برخی از گونه‌های آن یک رنگ طلایی و زیبا هم دارند که زیبایی فوق العاده ای رو برای حیاط و حریم خصوصی شما ایجاد خواهند کرد.

این گیاه همیشه سبز فوق العاده مقاوم هست و رشد خیلی خوبی داره و میتونید از انواع Spring Grove و Fluffy آن در باغچه و حیاط خود استفاده کنید.

 

Arborvitae

 

حتما بخوانید: توصیه های عالی و کاربردی برای نگه داری گیاه پتوس یا پوتوس

 

4. سرو سیبری، درخت چهار فصل برای فضای باز

کاج سرو سیبری (Siberian Cypress)، جز درختهای همیشه سبز و مقاوم در برابر سرماست و شاخ و برگهای سبز و ظریف مثل سرخس داره و در فصل زمستان رنگ و رویی قهوه ای مانند به خودش میگیره و در سایر فصلهای سال پوششی سر سبز و باطراوت داره.

جالبه بدونید این درخت میتونه تا 80 سال از رطوبت خاک تغذیه کنه و ارتفاع ان به چیزی حدود 45 متر هم میرسه! شما میتونید نهال سرو سیبری رو از انواع Celtic Pride و Condrew تهیه کنید و در باغچه و حیاط و فضای باز بکارید و از سرسبزی این درخت لذت ببرید.

 

Siberian Cypress

 

5. کاملیا، گل چهار فصل برای فضای باز

گل کاملیا (Camellia) بوته ای سرسبز و گلدار هست که شاخ و برگهای براق و گلهایی با رنگ سفید قرمز و صورتی درخشان داره! فصل گلدهی این گل زیبا معمولا در پاییز و اوایل بهار هست و به خوبی شکوفا میشه اما در تمام طول سال سرسبز و زیباست! این گیاه در محیطی که نور کافی و زیاد داره به خوبی رشد میکنه و گلهای زیبایی نیز خواهد داشت.

گل کاملیا دارای انواع مختلفی از جمله Yuletide و April Tryst هست که میتونید با شرایط نگه دارای هر کدام از آنها، بهترین و مناسبترین نوع کاملیا رو برای باغچه خود تهیه کنید.

 

Camellia

 

6. گیاه ازالیا، گل چهار فصل برای بالکن و باغچه

گیاه آزالیا (Azalea)، یکی از بوته‌های سرسبز با برگهای براق هست که در فصل بهار با گلهایی به رنگ صورتی، هلویی، مرجانی، بنفش و سفید، زیبایی و جذابیت فوق العاده‌ای رو برای باغچه و حیاط به وجود میاره. برخی از انواع گیاه آزالیا که برای آب و هوای گرم مناسب هستند، دوبار در سال گلدهی خواهند داشت. وقتی بوته های گیاه ازالیا در کنار هم به عنوان پرچین کاشته میشن، زیبایی فوق العاده‌ای رو برای فضای باز ایجاد خواهند کرد.

اگر میخواهید از سرسبزی این گیاه در تمام طول سال استفاده کنید بهتره نوع همیشه سبز آن (نه برگ ریز) رو خریداری کنید.

 

Azalea

 

7. شمشاد، گیاه چهار فصل برای حیاط و باغچه

گیاه شمشاد (Boxwood) یکی دیگه از بهترین گیاهان همیشه سبز برای فضای باز هست که دارای برگهای ریز و گرد بوده و در سردترین روزهای سال هم رنگ سبز تیره و عمیق خودش رو حفظ میکنه. گیاه شمشاد یکی از گیاهان پرطرفدار برای فضای باز هست که معمولا به شکل پرچین مورد استفاده قرار میدن و یا با هرس کردن شکل و ظاهر متنوعی رو برای این گیاه به وجود میارن.

در واقع شمشاد نوعی درختچه کلاسیک و چهار فصل هست که میتونید برای انوع فضای باز، حیاط و باغچه مورد استفاده قرار بدید و سرسبزی خیلی خوبی رو برای حریم شخصی خودتون به وجود بیارید.

گیاه شمشاد نیز دارای انواع مختلفی هست و میتونید نوع Sprinter یا Green Mountain رو با توجه به سلیقه و شرایط نگهداری هر کدام از این گیاهان تهیه کنید.

 

Boxwood

 

حتما بخوانید: روش های براق و تمیز کردن برگ گیاهان خانگی

 

8. رودودندرون یا خرزه هندی، گل چهار فصل باغچه ای

رودودندرون (Rhododendron) گیاهی همیشه سبز و چهار فصل با برگهایی به رنگ سبز عمیق و براق و گلهایی زیبا به رنگ بنفش درخشان، صورتی کم رنگ و سفید برفی هست. این گل چهار فصل به خوبی میتونه آب و هوای سرد و گرم رو تحمل کنه و در سایه نیز رشد خوبی خواهد شد. خرزه هندی معمولا به عنوان پرچین برای افزایش زیبایی و جذابیت فضای باز مورد استفاده قرار میگیره و میتونید انواع مختلف این گیاه چهار فصل با نامهای Purple Passion و Dandy Man Purple رو تهیه کنید.

 

Rhododendron

 

9. آکوبا یا شمشاد یا برگ بوی ژاپنی، گل چهار فصل برای حیاط

آکوبا (Aucuba) یا شمشاد ژاپنی (برگ بوی ژاپنی)، درختچه‌ای پهن برگ با ساقه‌های عمودی برجسته هست که بر روی برگهای سبز آن لکه های طلایی و روشن به شکل پراکنده وجود داره و جز بهترین گیاهان چهار فصل برای حیاط محسوب میشه. این گیاه میتونه 1.5 تا 3 متر رشد کنه و جلو زیبا و خاصی رو برای حیاط و باغچه شما به وجود بیاره.

این گیاه در حیاط با نور متوسط و نیم سایه به خوبی رشد میکنه و بهتره در فضایی کاشته بشه که آفتاب مستقیم نداشته باشه. 

 

Aucuba

 

10. گل لوندر، گل چهار فصل برای باغچه

اسطوخودوس یا لاوندر (Lavender) یکی دیگه از گلهای چهار فصل و زیبا برای باغچه هست که دارای گلهای بنفش رنگ و ساقه و برگهایی به رنگ سبز روشن هست و میتونید در فضای باز استفاده کنید و نه تنها از زیبایی و عطر فوق العاده این گل لذت ببرید بلکه به عنوان خوشبو کننده محیط خانه و غذا نیز مورد استفاده قرار بدید.

این گل در محیطی که حداقل 6 تا 8 ساعت آفتاب مستقیم داره به بهترین شکل ممکن رشد میکنه و گلهای آن عطر و بوی فوق العاده‌ای خواهند داشت و بهتره در طول روزهای سرد و برفی به خوبی این گیاه رو محافظت کنید و از یخ زدگی ان جلوگیری نمایید.

 

Lavender

 

11. رزماری، گل چهار فصل برای باغچه

رزماری (Rosemary) یکی دیگه از گیاهان چهار فصل و همیشه سبز هستند که برای باغچه بسیار مناسب بوده و زیبایی خیلی خوبی رو به همراه داره. بوته های رزماری جز بوته های همیشه سبز و مقاوم هستند که در آب و هوای گرم به طرز چشمگیری رشد میکنند و تحمل خوبی در برابر خشکسالی و سرمای هوا دارند. 

 

Rosemary

 

حتما بخوانید: گیاهان آپارتمانی چه میزان آب نیاز دارند

 

سخن آخر

استفاده از گل و گیاهی که در هر چهار فصل سال سرسبزی و زیبایی خودشون رو حفظ میکنند، یکی از بهترین انتخابها برای فضای باز، باغچه و بالکن هست و باعث میشه تا در هر شرایط آب و هوایی، از دیدن برگهای سبز و باطراوت این گیاهان لذت ببرید. مهمترین نکته ای که در این زمینه وجود داره این هست که گیاهان رو متناسب با شرایط فضای باغچه و حیاط خود (از نظر آفتاب گیر بودن یا سایه بودن) انتخاب کنید و از راهنماییهایی که در زمینه نگهداری از گیاهان وجود داره استفاده کنید تا بتونید بهترین و مناسبترین گیاه و گل چهار فصل رو برای باغچه، بالکن و حیاط خود تهیه کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو