چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟

چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟


منبع: مینویسم

280

1399/10/10

14:23


چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟

کیبوردها به دلیل اینکه از تعداد زیادی دکمه تشکیل شده اند که فضای خالی زیادی بین آن ها وجود دارد پس از مدت کوتاهی محل ذخیره ذرات ریز می شود که ممکن است برای سلامت فنی لپ تا پ شما مضر باشد پس بهتر است هرازچندگاهی زیر کلیدهای لپ تاپ را تمیز کنیم اما چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟ چگونه کیبورد لپ تاپ را باز کنیم؟
قطعا با روش های متعددی امکان تمیز کردن قسمت زیر کلیدهای کیبورد لپ تاپ وجود دارد اما باید به این نکته توجه کنید که انتخاب روش تمیز کردن کیبورد بستگی به نوع کثیفی کیبورد و مدت زمانی که از آخرین تمیزکاری کیبوردتان می گذرد دارد. در مطالب گذشته چگونگی غیرفعال کردن صفحه کلید لپ تاپ در سیستم عامل ویندوز را آموزش دادیم.

2 روش برای تمیز کردن زیر کیبورد لپ تاپ


ین مطلب را دنبال کنید، ما قصد داریم که یک پاسخ مناسب برای سوال ” چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟ “ پیدا کنیم. پس اگر به دنبال راه حل هایی برای تمیز کردن کیبورد هستید این پست را تا اخر مطالعه کنید.

استفاده زیاد و مدام از لپ تاپ منجر به کثیف شدن آن میشود و یکی از مهمترین و حساس ترین قسمت و اجزا لپ تاپ، کیبورد است که بسیاری از زباله های ریز و موها زیر آن جمع میشوند. برای تمیز کردن سطح رویی دکمه های لپ تاپ میتوان از روش های گوناگونی استفاده کرد اما در این پست قصد داریم نحوه تمیز کردن زیر دکمه های کیبور لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر قصد تمیز کردن زیر دکمه های لپ تاپ را دارید این مطلب را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید چرا که، نکات مهم در حین تمیز کردن زیر دکمه های لپ تاپ را توضیح خواهیم داد.

بهترین راه برای تمیز کردن کلیدهای صفحه کلید این است که ابتدا صفحه کلید را کمی تکان دهید. لپ تاپ خود را خاموش کنید، آن را از شارژر جدا کنید و با صفحه باز و صفحه کلید رو به پایین، آن را وارونه کنید. آن را به آرامی روی سطل آشغال تکان دهید تا بقایای اضافی صفحه کلید شما خالی شود یا میتوانید از یک برس نرم با پرزهای بلند استفاده کنید و یا از یک جاروبرقی. این موارد ممکن است برای حل مشکلات شما کافی باشد. اگر نیست ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟

چگونه زیر کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟

نحوه قرارگیری دست روی صفحه کلید (کیبورد) به شکل صحیح

روش اول تمیز کردن زیر صفحه کلید لپ تاپ: جدا کردن دکمه های کیبور


مرحله اول: تمیز کردن سطح رویی کیبور

قبل از جدا سازی کردن دکمه های کیبورد ابتدا سطح رویی دکمه های کیبور را تمیز کنید. به منظور تمیز کردن روی سطح دکمه های کیبور ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و گوش پاک کن را به الکل آغشته کنید و بر روی دکمه ها بکشید. فراموش نکنید که بین کیبورد ها را هم تمیز کنید.

مرحله دوم جدا کردن دکمه های کیبورد


پس از تمیز کردن سطح رویی دکمه های لپ تاپ نوبت آن است که زیر دکمه های کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم. برای تمیز کردن زیر دکمه های کیبورد تنها کافی است که دکمه ها را جدا کنید. حال برای جدا کردن دکمه های کیبورد باید از ابزار خاصی استفاده کنید. البته دکمه کیبورد برخی از لپ تاپ ها باید با گیره و پنس خاصی جدا شود. اما می توانید با قرار دادن نوک پیچ گوشتی تخت به آرامی در زیر هر چهار گوشه کلید ، آن را به اندازه کافی شل و سپس جدا کنید.

پیشنهاد میشود که این کار را به یک فرد متخصص بسپارید و بگذارید تا فرد متخصص و ماهر دکمه های کیبورد را جدا کند. فراموش نکنید که باید به صورت تکی دکمه های کیبورد را جدا کنید چرا که با جداسازی همه دکمه کیبورد ها ممکن است که جای اصلی هر کدام را فراموش کنید، البته برای جداسازی دکمه های کیبورد لپ تاپ روش خاص و مشخصی وجود ندارد و به همین دلیل است که بهتر است یک فرد ماهر و متخصص این کار را انجام دهد.

روش اول تمیز کردن زیر صفحه کلید لپ تاپ: جدا کردن دکمه های کیبور

آموزش نحوه فعال سازی اثر انگشت لپ تاپ hp به ساده ترین روش

پس از جدا کردن دکمه های کیبورد لپ تاپ، زیر دکمه ها را به خوبی تمیز کنید اما فراموش نکنید که حتما باید لپ تاپ خاموش باشد و سعی کنید زیاد با مایعات زیر دکمه ها را تمیز نکنید، چرا که شاید آب در سیستم بماند.

میتوانید برای بهتر پاک شدن آلودگی ها و گرد و غبار ها از گوش پاک کن و الکل استفاده کنید.

پس از پاک سازی کامل زیر دکمه های کیبورد لپ تاپ، مدتی صبر کنید تا اگر رطوبتی داخل سیستم وجود دارد از بین برود می توانید با سشوار دکمه ها را کاملا خشک کنید. سپس دکمه ها را جای خود قرار دهید.

روش دوم: استفاده از هوای فشرده برای تمیز کردن زیر کلیدهای صفحه کلید

چگونه صفحه کلید لپ تاپ خود را به راحتی تمیز کنیم؟ می توانید از مسواک نرم یا برس لوازم آرایشی استفاده کنید تا به گرد و غبار و بقایای زیر کلیدها برسید. بعد از مسواک زدن صفحه کلید، آن را تکان دهید و ببینید آیا بقایا از بین رفته است. مسواک زدن منظم نیز راهی عالی برای تمیز کردن و رفع آلودگی صفحه کلید است.

نحوه استفاده از هوای فشرده برای تمیز کردن کلیدهای صفحه کلید:

هوای فشرده بهترین راه برای تمیز کردن کلیدهای صفحه کلید است. یک قوطی هوای فشرده، یک جریان ثابت از هوای خشک پرقدرت را ساطع می کند که می تواند بقایای زباله را بدون آسیب رساندن به خود صفحه کلید، خارج کند. به یاد داشته باشید ، همیشه قبل از دمیدن هوای فشرده به کلیدهای صفحه کلید، لپ تاپ را خاموش کنید.

Use compressed air to clean under the keyboard keys

هوای فشرده شده را در زیر کلید هدف قرار دهید. هنگام کار با هوای فشرده، دستگاه را وارونه نگه ندارید زیرا این امر باعث می شود که پیشرانه مایع قوطی به زیر کلیدها یا روی آنها پاشیده شود، پیشرانه و هر نوع مایعات دیگر می تواند به کلیدها و خود دستگاه آسیب برساند ، بنابراین قوطی را با زاویه 75 درجه نگه دارید و آن را بین کلیدها و زیر آن قرار دهید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو