آموزش تنظیم رزولوشن در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

منبع: آرگا

136

1399/10/10

15:05


برای تنظیم کردن وضوح تصاویر در سیستم خود باید ابتدا به ویندوز آن دقت کنید. تنظیم این رزولوشن ها در موارد مختلف به صورت گوناگونی انجام می شود و اگر می خواهید با این کار آشنا شوید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

بسیاری از افرادی که با تصاویر سر و کار دارند با رزولوشن آشنا هستند. رزولوشن معنای بسیار خاصی ندارد و به معنای وضوح صفحه سیستم می باشد. البته این شاخص برای موارد دیگری همچون صوت، خط و فضا و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه نحوه تنظیم رزولوشن در ویندوز های مختلف را برایتان آموزش می دهیم.

تنظیم کیفیت و وضوح تصویر در ویندوز های مختلف

تنظیم رزولوشن در ویندوز

در این بخش از دانش و فناوری رزولوشن و نحوه تنظیم کردن آن را برایتان بیان می کنیم. رزولوشن یکی از شاخص های وضوح تصاویر در ویندوز می باشد. باید بدانید که این شاخص دارای واحد های اندازه گیری به نام های dpi و lpi دارد. واحد dpi در کار های طراحی و گرافیک و از واحد بعدی در کار های لیتوگرافی استفاده می شود. تنظیم رزولوشن در سیستم با توجه به نوع صفحه نمایش شما می تواند به صورت گوناگونی تنظیم شود. در واقع می توانید با توجه به سخت افزار موجود در سیستم های معمولی از رزولوشن ها با قابلیت های بالایی استفاده کنید.

ویندوز ۷ و ۸

تنظیم کردن رزولوشن در این دو گونه شبیه به هم صورت می گیرد و تفاوت چندانی ندارد. برای این که رزولوشن ویندوز های ۷ و ۸ را عوض کنید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید.

  1. صفحه دکستاپ خود را باز کنید و روی آن کلیک راست کنید.
  2. از میان پنجره ای که برایتان باز می شود باید گزینه اسکرین رزولوشن (screen resolution) را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب این گزینه باید گزینه ای دیگر با نام (make text and other item) وارد تنظیمات display شده  و حتما وضعیت smaller را انتخاب کنید.

تنظیم رزولوشن در ویندوز

ویندوز ۱۰

تنظیم کردن وضوح تصویر در ویندوز ۱۰ با دو نوع قبلی بسیار تفاوت دارد. برای انجام این کار در ویندوز ۱۰ می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید.

  1. صفحه دکستاپ خود را باز کرده و راست کلیک کنید.
  2. در میان پنجره ای که برایتان باز می شود باید گزینه display setting را انتخاب کزده و در بخش بعدی از گزینه advanced display setting را استفاده کنید.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر از روش های مناسب  تنظیم نور لپتاپ و افزایش سرعت ویندوز ۸ بهره مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو