مدیریت منابع انسانی چیست و چه تاثیری روی کار و موفقیت شما دارد؟

مدیریت منابع انسانی چیست و چه تاثیری روی کار و موفقیت شما دارد؟


منبع: روزیاتو

131

1399/10/10

18:35


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پشت هر خدمت یا محصولی که ما مصرف می‌کنیم، فکر و ایدۀ منحصر‌به‌فردی به‌عنوان سرمایۀ اصلی یک سازمان وجود دارد. این ایده در نهایت همان وجه تمایزی می‌شود که ما را مجاب می‌کند تا آن محصول را در بین موارد مشابه‌ای که در بازار وجود دارد، بخریم.
به نظر شما این ایده و خلاقیت از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ طراحان محصول؟ مسئولین کنترل کیفیت؟ مدیریت؟ یا همه افرادی که در آن سازمان مشغول به کار هستند؟
خروجی یک سازمان، در نهایت محصول تفکر و تلاش کلیۀ پرسنل آن است. درواقع بدون نیروی انسانی، محصولی هم وجود نخواهد داشت!
اگر محصولی باکیفیت است، به این دلیل است که نیروی انسانی باکیفیت و کارآمدی آن را تولید کرده‌اند. اینجاست که متوجه می‌شویم برای تولید یک محصول خوب یا به‌طور کلی بالابردن میزان موفقیت کسب‌وکارمان باید حواس‌مان به مدیریت و آموزش درست منابع انسانی باشد.
مدیریت منابع انسانی یا HRM چیست؟
مدیریت منابع انسانیHuman resource Management (HRM) مجموعۀ فعالیت یک سازمان به‌منظور آموزش منابع انسانی است تا مسیر پیشرفت کارکنان را هموارتر کند. به عبارت دیگر این علم به کارمندان کمک می‌کند تا در طولانی‌مدت با کمترین هزینه، از استعداد و مهارتی که دارند، در راستای افزایش بهرهوری، بهبود عملکرد و همچنین سودآوری سازمان استفاده کنند. اما یک مدیریت خوب و حساب‌شده که در نهایت به رضایت مشتری و کارکنان سازمان ختم می‌شود، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
تعهدمحور بودن در جهت حفظ ارزشهای سازمان
ایجاد هماهنگی بین استراتژی سازمان و منابع انسانی تا همگی در مسیر هدف اصلی قرار بگیرند.
تأکید بر افزایش مزیت رقابتی در شرکت به‌خصوص برای سهامداران
حمایت از سیاستهای اشتغال تا منافع مدیران و کارمندان تامین شود.
عملکردمحور بودن برای دستیابی به موفقیتهای بیشتر
ترویج روابط گروهی، انعطافپذیری و تیمسازی
تعیین میزان و نوع پاداش اعضا بر اساس عملکرد و شایستگی
و…
البته اگر کمی واقعبینانه به ماجرا نگاه کنیم، همه‌چیز به همین سادگی نیست که در ۷ مورد بالا خلاصه شود! مدیریت منابع انسانی مستلزم یک تلاش مستمر است؛ علاوه‌برآن، وجود سیستمها و راهکارهای به‌روز هم، در این بین ضرورت پیدا می‌کند. چرا؟
تا بتوانیم پاسخگوی چالش‌های متنوعی باشیم که سر راه‌مان ظاهر می‌شوند.
بنابراین لازم است که بدون مشورت بی‌گدار به آب نزنید! بهتر است از تجربه افراد کارآزموده‌ای در این زمینه استفاده کنید تا زودتر به نتیجه و اهداف دلخواه‌تان برسید.
تیمهای کمی هستند که خدمات منابع انسانی مفیدی را ارائه میدهند؛ مثلاً تیم مشاوره مدیریت رسا می‌تواند با بهره‌گیری از دانش جهانی و تجربیات بومی، بارِ برنامهریزی و آموزش منابع انسانی را از دوش شما بردارد. علاوه‌براین یکی دیگر از بهترین خدمات این تیم؛ مشاوره منابع انسانی است که در ادامه بیشتر در موردش می‌خوانیم.


آشنایی با مشاوره منابع انسانی
مشاوره منابع انسانی، یک مشاوره کاملاً تخصصی از طرف شخص سومی است که برای کمک به ارتقای کسبوکار شما انجام می‌شود. درواقع یک مشاور متخصص با به‌کارگیری سیاستها و راهکارهای جدید و مدرن، در جهت آموزش و پرورش منابع انسانی، به شما راه‌حل‌های کاملاً کاربردی ارائه می‌کند.
شاید در نگاه اول تصورتان این باشد که چنین راه‌حل‌هایی بهتر است توسط افراد داخل سازمان ارائه شود؛ اما ما به شما می‌گوییم که اجازه بدهید یک نفر متخصص، خارج از چارچوب سازمان فعالیت‌ها و عملکردتان را بررسی کند!
توجه داشته باشید که مشاوران منابع انسانی، به‌جهت تجربههای مختلفی که در برخورد با سازمان‌های متفاوت و مشکلات متعددشان داشته‌اند، می‌توانند دید بازتری را نسبت به مسائل پیش‌روی شما داشته باشند و نتایج بسیار مثبتی را برای کسب‌وکارتان رقم بزنند. چه نتایجی؟
نتایجی که از مشاوره منابع انسانی عایدتان می‌شود
به‌طور کلی مشاوره منابع انسانی توسط یک فرد کاردرست و باتجربه می‌تواند نتایج چشمگیری را برای سازمان شما داشته باشد. در ادامه سه‌مورد از مهم‌ترین آن‌ها را آورده‌ایم.
افزایش بهرهوری منابع انسانی
افزایش بهرهوری یکی از اصلیترین اهداف هر سازمانی به حساب می‌آید. با فراهم‌کردن بستر مناسبی برای بُروز خلاقیت کارکنان‌تان، به‌کارگیری راه‌های مختلفی برای بالابردن انگیزه و آموزش شغلی کارآمد و مستمر، می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.
افزایش کیفیت زندگی شغلی
وقتی نیروی انسانی شرکت شما از شغل‌شان رضایت داشته باشند، مطمئناً فشار روحی کمتری را در محیط کاری احساس می‌کنند. این هدف هم به راحتی با استفاده از نظرات و ایدههای مشاوران منابع انسانی امکانپذیر است.


تقویت روحیه پیروی از مقررات کاری
با افزایش کیفیت زندگی شغلی، کارمندان اهداف سازمان را هم‌سو با اهداف و آیندۀ خودشان می‌بینند. در نتیجه بر اساس وجدان کاری و انضباط اجتماعی، سعی می‌کنند بهترینِ خودشان را برای انجام مسئولیت‌هایشان به‌کار ‌بگیرند.
حالا که با اهمیت مشاوره منابع انسانی در جهت یک مدیریت صحیح و کنترل‌شده آشنا شدیم، باید همراه و مشاوری را برای سازمانمان انتخاب کنیم که اهداف بالا را در برنامۀ کاری خودش داشته باشد. تیم مشاوران منابع انسانی رسا، افراد مجربی هستند که صفر تا صد مسیر مدیریت منابع انسانی شما را برعهده میگیرند و موفقیت‌تان را تضمین می‌کنند.

مدیریت منابع انسانی با مشاوران تیم رسا

همانطور که اشاره کردیم، منابع انسانی از مهم­ترین سرمایه­های یک سازمان هستند که نقش مهمی را در میزان موفقیت آن ایفا می‌کنند.

درواقع چالش­برانگیز­ترین مبحث در مدیریت، مدیریت منابع انسانی است؛ چراکه بیشترین وقت را از مدیران کسب‌وکارهای مختلف می‌گیرد و بدبختانه در صورت عدم توجه به‌موقع، هزینه‌های زیادی را هم به گردن سازمان می‌اندازد.

اما با وجود مشاورانی مثل تیم رسا، این امکان به شما داده شده تا با خیال راحت این مسئولیت بزرگ را به آن‌ها بسپارید و خودتان روی مسائل دیگری مثل فرآیند تولید متمرکز شوید.

تیم مشاوران منابع انسانی رسا با برنامه‌ریزی­ صحیح، زمینۀ استفاده درست از منابع انسانی را برای شما فراهم می­کنند تا از این طریق بتوانید به اهداف کاری خودتان برسید.

برای اطلاع از برنامه­های مشاورین رسا می­توانید با شماره­ ۲۶۷۶۹۶۰۳-۰۲۱ تماس بگیرید یا سری به سایت‌شان به آدرس www.rasateam.com بزنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر

مدیریت منابع انسانی چیست و چه تاثیری روی کار و موفقیت شما دارد؟

دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو