منصور شیشه فروش شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: فردا بخش‌های امدادی و خدمات‌رسان و بانک‌ها در شهرستان های مذکور فعال هستند.

وی اظهارداشت: فعالیت دستگاه های اجرایی فردا در پی تشدید شرایط آلودگی هوا و پیش‌بینی ماندگاری و افزایش غلظت آلاینده های جوی، افت محسوس دما، وارونگی دما و بمنظور کاهش تماس با آلاینده ها و حفظ سلامت عمومی و مصوبه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای استان تعطیل شد.

وی با بیان اینکه فردا کوره های تولید گچ و آجر نباید فعالیت کنند و فعالیت صنایع قرار گرفته در فهرست آلاینده محیط زیست باید کاهش یابد، اضافه کرد: خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی اعمال قانون و منابع آلاینده متحرک و ثابت بطور مداوم پایش می شوند.

شیشه فروش، توصیه جدی به عموم در کاهش تردد خودروها، عدم انجام تردد و سفرهای غیر ضرور شهری و برون شهری، استفاده از ماسک، عدم ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و آلودگی هوا و صرفه جویی در مصارف گاز و برق و رعایت الگوی مصرف را از موارد مطرح شده در کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای استان اصفهان اعلام کرد. 

اداره های ۱۰ شهرستان استان اصفهان امروز چهارشنبه بدلیل آلودگی هوا تعطیل بود.

مرکز پایش و کنترل هوا ی اداره‌کل حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش، قرمز و ناسالم برای عموم و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۸ (AQI ) اعلام کرد؛ هوای این کلانشهر از ابتدا تا دهم دی ماه در پنج روز در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت.

پیش بینی های هواشناسی حاکی از تداوم پایداری جوی و انباشت آلاینده ها در این شهر و سایر مناطق مرکزی و صنعتی استان تا پایان هفته  است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند؛ این خطه آلوده ترین کلانشهر کشور است.