تور مجازی اهرام سه گانه مصر بصورت ۳۶۰ درجه

منبع: تاپ تراول

328

1399/10/11

11:08


لیدوما تریپ

تور مجازی اهرام سه گانه مصر

در این مقال از مجله سفر گردشگری تاپ تراول تور مجازی اهرام سه گانه مصر را آماده نموده ایم پس اگر تابحال موفق نشدید به مصر سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا سفر مجازی به مصر و اهرم ثلاثه را تجربه کنید.

مختصری درباره کشور مصر بدانید :

مِصر با نام رسمی جمهوری عربی مصر  یک کشور عربی در شمال شرقی قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است . مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار گرفته و از غرب با لیبی ، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و در نوار غزه با فلسطین مرز زمینی دارد.

مصر با جمعیت ۱۰۲ میلیون نفر ۱۴امین کشور پرجمعیت در جهان، پرجمعیت‌ترین کشور در خاورمیانه، و بعد از نیجریه و اتیوپی، سومین کشور پرجمعیت در قاره آفریقا است. اکثر جمعیت آن در حاشیه رود نیل زندگی می‌ کنند. کرانه ‌های رود نیل منطقه‌ ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌ های بارور آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمدهٔ این کشور که در مجموع ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، از بیابان تشکیل شده و جمعیت پراکنده‌ا ی را در خود جای داده‌ است.حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه ، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن ‌ها زندگی می‌ کنند.

تور مجازی اهرام سه گانه مصر

مصر یکی از قدیمی‌ ترین تمدن‌ های بشری بوده و آثار باستانی متعدد موجود در این کشور که مهم‌ ترین آن‌ ها اهرام سه ‌گانه است گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند. حدود ۱۲٪ نیروی کار مصر در بخش گردشگری و شهرهای تفریحی ساحل دریای سرخ فعالیت دارند. در این مقاله تور مجازی معبد لکوسور مصر را قرار داده ایم که امیدواریم از این سفر مجازی به مصر لذت ببرید

قاهره، یکی از شهرهای بزرگ دنیا است. این شهر همان‌ قدر که شلوغ و پرهیاهو است، زیبا و دیدنی هم هست. تاریخ و فرهنگ غنی و متفاوتی دارد. گردشگران این شهر یا کاملا عاشق آن می‌شوند یا متننفر. سر و صدا، شلوغی، ترافیک و آلودگی ممکن است بسیاری از گردشگران را آزار دهد اما در کنار همه ‌ی این دردسرهای زندگی شهری، زیبایی نهفته در پس چندین قرن تاریخ پرفراز و نشیب، بسیاری از گردشگران را به سوی قاهره می‌کشاند.که یکی از جاذبه های قاهر اهرام سه گانه می باشد که در ادامه میتوانید سفر مجازی به اهرم سه گانه را تجربه کنید

       

اهرام جیزه

سفر برای تماشای اهرام جیزه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گردشگران قاهره است. البته این اهرام در فاصله‌ای نه چندان دور از قاهره قرار دارند و برای بازدید از آنها باید یک سفر کوتاه نصف روزه ترتیب بدهید. درست در حاشیه‌ی شهر، این اهرام و مقبره‌های بزرگ و باشکوه، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند و قرن‌ها است که موجب شگفتی مردم می‌شوند. اهرام جیزه، مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری مصر هستند. حتی با وجود گرمای شدید، هوای نامطبوع و شلوغی و دردسرهای آن، بازدید از این جاذبه را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

 

هرم خئوپس یا هرم بزرگ جیزه که با نام هرم خوفو هم مشهور است، بزرگترین هرم در مجموعه اهرام جیزه است. گذرگاه‌های باریک درونی آن را می‌توانید ببینید که به یک اتاق آرامگاهی بزرگ منتهی می‌شوند. درون این اتاق، یک تابوت سنگی خالی وجود دارد.

هرم خفره، یکی دیگر از هرم‌های این مجموعه است که دارای یک تونل داخلی است. هرم منقرع، از این هرم کوچک‌تر است. علاوه بر این چند هرم، مجسمه‌ی ابوالهول با تن شیر و سر فرعون، در این مجموعه‌ی تاریخی قرار دارد. این مجسمه یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های نمادین دنیا است.

مطالب بیشتر بخوانید
12 جاذبه برتر کوئینزلند

این مجموعه‌ی تاریخی در ۱۳ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر قاهره، در جیزه، خیابان اهرام، قرار دارد.




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو