نشانه هایی که می گویند شما و شریک عاطفی تان باهم غریبه شده اید

نشانه هایی که می گویند شما و شریک عاطفی تان باهم غریبه شده اید


منبع: روزیاتو

215

1399/10/11

13:00


در روابط عاطفی مقطعی هست که زوج ها دیگر به اندازه ی قبل احساس شادی نمی کنند. با این حال، آمار و ارقام مربوط به طلاق نشان می دهد این منطقه ی خطر در حقیقت جایی بین سال های پنجم و هشتم ازدواج رخ می دهد. یکی از مهم ترین دلایل این مسأله دور شدن آهسته اما پیوسته طرفین رابطه است که تا حد زیادی تحت تأثیر گرفتار شدن در یک رکود و فقدان تلاش است.

در ادامه به نشانه هایی خواهیم پرداخت که می گویند شما و شریک عاطفی تان از یکدیگر دور شده اید.

۱- اغلب از شریک عاطفی تان تعجب می کنید اما نه به شکلی مثبت

همه ی گفته ها و کارهای شریک عاطفی تان برایتان ناآشنا است. فقدان گفتگو میان شما و شریک عاطفی تان به قدری جدی است که حتی از حال هم خبر ندارید. نکته اینجا است که ما هرگز دست از رشد یا تغییر برنمی داریم، بنابراین اگر از عقاید و سلایق یکدیگر بی خبر هستید، این را باید نشانه بدانید.

راه حل: دست کم هفته ای یک بار احوال شریک عاطفی تان را جویا شوید، بپرسید این اواخر چه چیزی متعجبش کرده یا او را تحت تأثیر قرار داده. علاوه بر این، سعی کنید در هفته باهم دست کم یک فیلم ببینید و درباره ی چیزهایی که دیده اید باهم بحث کنید.

۲- دیگر باهم دعوا نمی کنید

این یک باور غلط است که زوج های خوشبخت هرگز باهم دعوا نمی کنند. دعواها از دل رنج های عاطفی به وجود می آیند – اگر کاری که شریک عاطفی تان کرده را دوست ندارید، باید به او اجازه دهید که این موضوع را بداند تا جلوی تکرار دوباره ی آن در آینده را بگیرد. بنابراین زمانی که دست از آن مکالمه های دشوار می کشید، این مسأله می تواند به خستگی، فرسودگی و فقدان پیوند ی بیانجامد که ممکن است در نهایت خود را به شکل بسیار زشتی نشان دهد.

راه حل: به احساسی که نسبت به کارهای شریک عاطفی تان دارید توجه داشته باشید و به آن بی اعتنایی نکنید. اگر ناراحتید اجازه دهید این را بداند.

۳- حتی یک همکار شریک عاطفی تان که از او متنفر است یا با او کنار می آید را نمی توانید اسم ببرید

ما بیشتر اوقات بیداری مان را در سر کار سپری می کنیم، بنابراین غیر ممکن است که مقداری از استیصال ناشی از آن را با خود به خانه نیاوریم. زوج های شاد درباره ی مسائل روزمره از یکدیگر خبر می گیرند – به این فکر کنید که شریک عاطفی تان چقدر درباره ی محل کارش با شما صحبت می کند؟ چقدر از آن را یادتان است؟ اگر جواب تان یک سکوت ناخوشایند است، ممکن است در ارتباط با یکدیگر دچار مشکلاتی باشید.

راه حل: فقط نپرسید روز کاری اش چطور بوده، بلکه توجه کنید درباره ی جلسات آینده ی خود چه می گویند و سؤالات خاصی بپرسید. اینگونه شریم عاطفی تان متوجه می شود که شما علاقمند هستید و دیگر مجبور نخواهید شد مکالمات انتزاعی خسته کننده ای داشته باشید.

۴- هیجان دادن خبر خوب را به او ندارید

تصور کنید خبر فوق العاده ای به دست تان رسیده، دوست دارید اول از همه به چه کسی زنگ بزنید یا پیغام دهید؟ اگر انتخاب اول یا دوم تان شریک عاطفی تان نیست، معنایش آن است که به میزان چشمگیری از هم دور شده اید.

راه حل: به ریشه ی مشکل فکر کنید. آیا به خاطر واکنش شریک عاطفی تان است که دیگر به او خبر نمی دهید یا صرفاً فقدان گفتگو؟ در هر صورت باید تلاش کنید با صحبت گاه و بیگاه با او رابطه ی خود را بازسازی کنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو