با خوشمزه ترین غذاهای تاجیکستان آشنا شویم

با خوشمزه ترین غذاهای تاجیکستان آشنا شویم


منبع: همگردی

154

1399/10/11

22:00


اکثر غذاهایی که در تاجیکستان می خورید، غذاهایی به یادگار مانده از سالهای دور بوده که همچنان در رژیم غذایی این منطقه بچشم می خورند. در مقاله معروف ترین غذاهای تاجیکستان با ما همراه باشید تا شما را با شماری از خوشمزه ترین غذاهای تاجیکستان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با غذاهای معروف تاجیکستان برایتان جالب خواهد بود.

اوگرا پلو

یکی از خوشمزه ترین غذاهای تاجیکستان که به وفور در جای جای این سرزمین یافت می شود، اوگرا پلو نام دارد. این نوع پلو به انگلیسی Ugro-pilau نامیده شده و مواد اصلی و سازنده اش گوشت و برنج هستند. طعم و عطر خوب این غذا از گوشتهای سرخ شده در کنار انواع ادویه های خوش عطر و بو، پیاز و هویج سرچشمه گرفته که با برنج تکمیل می شود.

اوگرا پلو

اوشی پلو

غذای دیگری که در این کشور سر و صدای زیادی به پا کرده، اوشی پلو نام دارد. عناصر سازنده اوشی پلوی تاجیکی، گوشت گوسفندی، هویج، پیاز و برنج بوده و در نقاط بسیاری، این مورد از غذاهای معروف تاجیکستان را همراه با پیازچه و دیگر مخلفات مصرف می کنند.

اوشی پلو

کباب تاجیکی

عناصر تشکیل دهنده کباب تاجیکی عبارتند از: گوشت گوسفندی، پیاز، نمک، ترشی و انواع ادویه جات مخصوص و خوشبو در کنار فلفل های رنگارنگ و تکه تکه شده. برای عده بسیاری از افراد که این نوع کباب را برای بار اول می چشند، نحوه طبخش در ذهنشان سوال ایجاد می کند. در جواب سوال این افراد باید گفت که در ابتدا، مواد اولیه این مورد از معروف ترین غذاهای تاجیکستان را آماده کرده و کبابها را به شکل خاصی از سوسیس در می آورند. سپس، با غلطاندن این کبابها در آرد و غوطه ور کردنشان در دل روغن داغ به غذای نهایی می رسند. آن را تنها در روغن نمی پزند؛ پیازهایی بصورت حلقه های نازک را در روغن ریخته، کبابها را قبل از طبخ کامل از روغن خارج کرده و وارد ظرف پیازها می کنند و آب گوشت را بر رویشان می ریزند.

کباب تاجیکی

شش کباب

طعم شش کباب بقدری خوب بوده که گردشگران زیادی را هر ساله از سراسر جهان به این کشور می کشد تا بار دیگر این مورد از غذاهای معروف تاجیکستان را بچشند. این غذا به سه صورت شش کباب با تکه های گوشت، شش کباب با استخوان و شش کباب با سبزیجات در منوی رستوران های این منطقه دیده می شود. از بهترین بخش های شش کباب، خوردن دنبه هایی بوده که خود را در لا به لای گوشتهای این غذا جای داده اند. این غذا به درخواست و سلیقه شما می تواند با گوشت گاو یا گوسفند تهیه شود.

اگر علاقه به خوردن خوش طعم ترین نوع این شیلیک دارید، در سفر به تاجیکستان به رستورانهایی مراجعه کرده که گوشت شش کباب را قبل از طبخ، در ظرفی مملو از ادویه جات غوطه ور می کنند تا طعم ادویه و ترشی به خورد گوشت رود. از خوشمزه های همراه این مورد از معروف ترین غذاهای تاجیکستان میتوان به گوجه کبابی، آبلیمو، ترشی و نان اشاره کرد که خوشمزگی شش کباب را ده برابر می کنند.

شش کباب

دلمه کلم

دلمه کلم تاجیکی نیز از دسته غذاهایی بوده که در کنار خامه ترش سرو می شوند. عناصر خوشمزه و تشکیل دهنده دلمه کلم در تاجیکستان عبارتند از: گوشت گاو، برنج، پیاز، نمک، فلفل و ادویه. نکته مهم در طبخ دلمه کلم، برنج و گوشت آن هست. گوشت باید چرخ شده و برنج نیز باید کته باشد. این مواد همگی پس از آماده سازی در حصاری از کلم قرار داده شده و تمامی کلم به همراه مواد داخلش در داخل آب گوشت غوطه ور می شوند. پس از مدتی که بطور کامل پخته شد، این غذا آماده خوردن هست. هنگام خوردن دلمه کلم تاجیکی حتما از خامه ترش بعنوان همراه برای این غذا استفاده کرده تا از طعم خوبش شما را به وجد آورد.

دلمه کلم

کورداک

افرادی که علاقمند به امتحان کردن طعم های متفاوت در طول سفر و زندگی خود هستند، در صورت سفر به تاجیکستان کبابی به نام کورداک را در لیست خوردنی های خود قرار دهند. از ویژگی های این غذا می توان به شباهتش به خورشت های این کشور اشاره کرد. عناصر تشکیل دهنده آن عبارتند از: گوشت گوسفندی استخوان دار، سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل، آب، نمک، پیاز. ترکیب این مواد در کنار نحوه طبخ عالی باعث شده تا طعمی منحصر بفرد ایجاد گردد.

کورداک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو