روش‌های گوناگون درمان میخچه

53

1399/10/13

11:24


روش‌های گوناگون درمان میخچه

سلامت نیوز:میخچه ضایعه ای پینه ای از پوست مرده است که معمولاً در سطوح بدون مو ایجاد می شود. میخچه‌ها اغلب بر اثر فشار یا اصطکاک روی پاها به‌وجود می‌آید. عواملی مانند کفش نامناسب، راه رفتن با پای برهنه و همچنین فشار روی سطح پا و افزایش سن باعث بروز میخچه می‌شود و درمان‌های خانگی هم برای آن ذکر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در ادامه به نکاتی درباره دلایل ایجاد میخچه ودرمان‌های خانگی آن اشاره می کنیم : تفاوت میخچه و پینه میخچه دارای یک مرکز سخت است که وقتی فشرده می‌شود،ممکن است دردناک باشد،اما پینه معمولا دردناک نیست. پینه معمولا بزرگ‌تر از میخچه است. میخچه نرم رنگ مایل به سفید دارد و دارای بافت لاستیکی است. معمولا بین انگشتان پا، در مناطق مرطوب و عرق کرده دیده می‌شود.

عوامل ایجاد میخچه و پینه

چیزی که موجب فشار یا اصطکاک روی پوست می‌شود.

کفش هایی که بیش از حد تنگ یا بیش از حد پاشنه بلند هستند که باعث ایجاد فشار می‌شوند.

کفش هایی که خیلی سست هستند و اصطکاک ایجاد می‌کنند.

جورابی که مناسب نیست.

بدون جوراب کفش پوشیدن.

راه رفتن با پای برهنه.

دویدن یا راه رفتن در یک مسیر خاص.

سن بالا، زیرا افراد مسن بافت چربی کمتری در پوست دارند در نتیجه زخم و دیگر مشکلات به راحتی در پاها ظاهر می شود.

افرادی که بدون استفاده از دستکش از ابزار استفاده می‌کنند.

درمان های خانگی برای میخچه و پینه

استفاده از روغن کرچک و سرکه سیبیک ظرف را با آب داغ گرم کنید، سپس یک فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنیدو پاهایتان را حداقل 15 دقیقه در آن بخیسانید.پینه ها باید به اندازه کافی نرم شود و بعد با سنگ پا روی آن کشیده شود.برای میخچه ،پس از خیساندن پای خود ،از روغن کوچک استفاده کنید.میخچه ها بعد از گذشت حدود 10 روز از شروع درمان از بین می‌روند.

زرد چوبه

یک قاشق زردچوبه را با یک ونیم قاشق عسل مخلوط کنید و یک خمیر به وجود آورید.آن را روی محل مد نظر بمالید و رویش را باز بگذارید تا هوا آن را خشک کند.سپس آن را با آب‌گرم تمیز کنید.این کار را دو بار در روز انجام دهید. زرد چوبه خواص شیمیایی و ضد میکروبی دارد.

روغن کرچک

برای میخچه روی پاها،یک تکه پنبه را به چند قطره روغن کرچک آغشته کنید و روی محل آسیب دیده بمالید.در صورتی که ممکن است روغن کرچک از بین برود،جوراب بپوشید.

آسپرین

پنج یا شش عدد قرص آسپرین را له و با سرکه سیب و آب مخلوط کنید و روی پینه یا میخچه بریزید و مالش دهید.

لیمو

قبل از خواب یک تکه لیمو را ببرید و همراه با باند روی محل آسیب دیده بگذارید و ببندید ،سپس یک جوراب پنبه ای سفید بپوشید و یک شبانه روز نگه دارید.این عمل را هر شب تا زمانی که میخچه از بین برود،ادامه دهید.

جوش شیرین

برای درمان پینه ها جوش شیرین را با آب مخلوط و سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید تا خمیر به‌دست آید. خمیر را به پینه بمالید و به مدت یک شب بگذارید تا بماند.به مدت پنج تا هفت شب به طور مداوم ،این کار را تکرار کنید تا پینه یا میخچه خشک شود و از بین برود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو