نصب مجسمه های باستانی شیلی در مینی ورلد ملایر

منبع: همگردی

127

1399/10/13

14:03


ایرنا/ براساس سخنان شهردار ملایر، نصب مجسمه های باستانی شیلی در مینی ورلد ملایر صورت گرفته است.

داستان چیست؟

حسین بابایی اظهار داشت: این مجسمه ها با ارتفاع میانگین سه متر در مجموعه مینی ورلد ساخته و نصب شد و دارای اسکلت فلزی و رویه بتنی است که از نظر نشان دادن بافت و رنگ خاکستری و سیاه مجسمه ها، روی آنها پتینه کاری شده است.

وی مجسمه های موآیی های جزیره ایستر شیلی را مظهر فرهنگی این کشور دانست و افزود: این مجسمه ها در یک دوره کوتاهی روی سنگ کنده کاری شده و طبق آخرین تحقیقات باستان شناسی، تعداد 887 مجسمه سنگی یک شکل و یکپارچه در این جزیره شناسایی شده است.

شهردار ملایر ادامه داد: برخی از موآیی ها دارای کلاه یا تاج های قرمز رنگی هستند که دلیل آن مشخص نیست و در نمونه ساخته شده این مجسمه ها توسط شهرداری ملایر، یکی از مجسمه ها موآیی ها با کلاه قرمز رنگ ساخته شده است.

بابایی مجموعه تفریحی و توریستی مینی ورلد را یکی از ظرفیت های شاخص این شهرستان در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: امسال 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 اثر شاخص جهانی و ملی در این مجموعه نصب شده، گفت: با توجه به اهمیت این طرح مهم گردشگری، تمام توان خود را بکار گرفته ایم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مجموعه تفریحی و توریستی را تکمیل و به اتمام برسانیم.

شهردار ملایر ادامه داد: در حال حاضر آثار شاخصی همچون تخت جمشید، آکروپلیس، برج پیزا، آرامگاه حافظ و آرامگاه خیام و پل ورسک در این مجموعه نصب شده و سی و سه پل، دیوار چین، باغ مشاهیر با نصب سردیس های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا با کتیبه های ایثار و شهادت، برج قابوس، اهرام ثلاثه مصر، کاخ خورشید و برج ایفل در حال تکمیل است.

بابایی بیان کرد: هموطنان علاقمند به حوزه گردشگری می توانند برای دیدن این مجسمه ها و بسیاری از نمادهای تاریخی و ملی کشورهای مختلف جهان در مجموعه تفریحی و توریستی مینی ورلد به ملایر سفر کنند که امیدواریم پس از برقراری وضعیت سفید کرونایی و آغاز مسافرت ها، شاهد ورود گردشگران پرشماری به این شهرستان باشیم.

نصب مجسمه های باستانی شیلی در مینی ورلد ملایر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو